TAMAT

319 18 4
                                    

Maka tamatlah The Witch yang mengambil masa yang sungguh lama untuk dihabiskan. Siapa yang follow author dari awal author mula tulis dulu tu, author seriously menghargai korang tapi taktau nak bagi penghargaan macam mana. Korang lah yang menyebabkan author update tau, walaupun still lambat hahaha

TERIMA KASIH SEKALI LAGI DAN BERIBU-RIBU KALI KEPADA AWAK SEMUA YANG KOMEN, VOTE DAN FOLLOW AUTHOR! AUTHOR SANGAT-SANGAT MENGHARGAINYA!

Maka bermula saat ini, author akan baca balik dari bab first untuk betulkan mana-mana typo dan sedapkan balik ayat. Memang banyak gila spelling error dalam ni dan author akan betulkan. Mesti korang sakit mata tengok kan? Hahaha sori lah. Okay hmmm Author tak tau nak bagi kata-kata penutup apa dah so penutupnya ialah author nak bagi beberapa fun fact ^_^

1. Setiap bab mengambil masa lebih kurang sejam untuk disiapkan

2. Setiap bab ada lebih kurang 1000 patah perkataan. Bab yang korang rasa pendek tu sebab 300 patah perkataan je, nanti author adjust balik hehe.

3. Nama asal naskhah ni ialah Ahli Sihir Gay kemudian ditukar kepada The Witch (reason dia dah diterangkan dalam bab awal)

4. Author start tulis naskhah masa hujung tahun form 2 (Nov 2016) dan tamat masa musim Covid-19 (28 Mac 2020). Ya, memang lama. SUMPAH LAMA. I is budak asrama kayh, memanglah kurang masa dengan fon/laptop.

5. Bab-bab awal author taip guna telefon tu yang pendek-pendek sebab jari cram. Tapi kalau korang baca tu ayat dia dah panjang tu means author dah edit. Bab-bab hujung author taip guna laptop. Start bab pasal Affi.

6. Semua bab ditulis secara spontan dan tak ada rough planning atau note mana-mana. Memang main bantai je taip. Apa yang terlintas je tulis. Kalau ada clash mana-mana part tu, faham-fahamlah.

7. Ya, sejujurnya author amik inspirasi cerita ni daripada manga Magis Manis Coklat yang watak utama dia Aikawa Shokora tu. Siapa pernah baca boleh bayangkan sikit-sikit gambaran background cerita ni.

8. Anime kegemaran author ialah Tokyo Ghoul (eh tetiba ni pehal)

Baiklah itu sahaja, terima kasih atas sokongan korang semua. Bolehlah move on daripada naskhah ni dan baca naskhah author yang lain. Semua best (eh puji diri sendiri pulak). Sedih pulak nak berpisah. Hmm okay bye! THANKS FOR THE LAST TIME!


Your dearest,
NUMUBA
(28 Mac 2020)

THE WITCH (COMPLETED)Where stories live. Discover now