Q and A session / CH2

820 25 21
                                    

Soalan : Kau tak nak ke buat story tentang Paan. I mean how he started like man.

Jawapan : Sejujurnya tiada story tentang Paan atau dari awal macam mana Paan start suka pada lelaki. Bagi aku, tiada story bagaimana seseorang itu suka pada lelaki. It is just there. Ianya wujud. Untuk Paan, after Volume II Remaja, Paan will featured in 143. 

Soalan :  Kau tak nak ke buat story tentang Zahid?

Jawapan : Dulu ada story khas tentang Zahid. Tapi ianya hanya wujud untuk 3 chapter sahaja. Lepas tu aku terus takde semangat nak update story tentang Zahid. Zahid akan featured dalam kebanyakan story. So far Zahid ada featured dalam Remaja Volume II, Remaja Edisi Raya dan juga Magis. 

Soalan : Cuba cerita about yourself. Nak juga kenal-kenal

Jawapan : Nama aku ialah Thakif. (Bukan nama sebenar), tapi ramai panggil Akif. Aku lahir tahun 1993 dan sekarang aku bekerja bersama Sunway Group Sdn Bhd di Bandar Sunway. Aku lahir bulan Oktober (sila sediakan hadiah untuk aku!) hahahahaha. Aku suka makan ayam goreng like MCD dan KFC dan aku juga suka makan Sushi Jiro. Sebelum menulis di wattpad, aku menulis di blog secara regularly since 2009 until 2017? Dulu masa dengan blog, banyak juga aku tulis artikel for Genting, Tourism and then jalan sana sini , dapat tiket wayang secara percuma yadaa yadaa. Haha. Last time aku check, blog aku ada lebih kurang 1.9 million pageview. Tapi aku start tulis di wattpad around 2014, 2015 macam tu until now. Haha. Kalau nak kenal lebih lanjut, boleh buzz me di twitter @IncheThakif . Nanti boleh borak-borak di situ. 

Oh yeah, tambahan, sejujurnya aku banyak juga jumpa orang yang kenal aku. And they were like, "Eh you yang tulis cerita ni kan?" Hahaha. I feel shy shy cat after that plus blushing. Ada orang yang tegur di twitter tapi ada juga got one time, I went to Mytown, ada orang "Shark."
dan aku pun "Ya?" hahahahaha. Tak sangka ada orang kenal aku di dunia nyata. 

Ada satu kali tu, di gathering something like that, aku kenalkan diri dengan cakap "my talent is tulis cerita," Lepas tu ada a few yang angkat tangan and said "I read your story."

SUMPAH AKU BLUSHING! HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Soalan : Sambung la cerita Oyakawa

Jawapan : Sejujurnya, aku tak berminat nak sambung cerita yang dah dapat kebahagian. So cerita Oyakawa itu memang habis sampai situ sahaja. Jika rindu dengan Noah dan Harris, boleh cek cerita Kompilasi (klik pada profile untuk cari Kompilasi)

Soalan : Dulu ada baca chapter yang Paan dump Haikal tu but dekat sini takde pun. Please la upload full

Jawapan : Yeah, masa dekat blog dulu aku ada upload full story untuk Volume I Remaja. Masa tu cerita lama hanya ada 20 chapter sahaja di blog. Masuk 2015, aku re vamp semula story. Aku panjangkan dari 20 chapter kepada 30 chapter. Lepas re make story tersebut, aku upload semula di wattpad dan blog tapi aku hanya upload sehingga 20 chapter sahaja. Chapter 21 hingga 30 aku jual pada umum. JIka sesiapa berminat nak beli soft copy Volume I Remaja, boleh buzz aku di twitter atau whatsapp 0176326242. :')

Soalan : Bila masa Hisha jadi jerk?

Jawapan : Hisha ada jadi jerk. Like super jerk. Tapi Hisha jadi jerk dalam chapter 30 menyebabkan sesiapa yang beli dan baca chapter 30, dorang bengang gila sampai benci sangat sangat dengan Hisha and tak sangka Hisha boleh buat macam tu. 

Soalan : Sambung Magis?

Jawapan : Im not so sure. Hahaha. Aku pun tak pasti aku akan sambung ke cemana. Nak buat cerita Magis memang sangat-sangat memerlukan imaginasi yang tinggi.

Soalan : Cerita tentang John takde? Actually minat sangat dengan dia

Jawapan : Malangnya tiada. John hilang like pufff , bagai debu dan angin yang terbang tinggi. Haha. Maybe ada one day tapi sebagai cameo sahaja. 

Soalan : Mana dapat nama Hisha?

Jawapan : Hahah. It is just there. Oh, nama penuh Hisha, bukannya Hishamudin or whatsoever. Nama penuh dia ialah Zayyan Hisha. More about Hisha boleh baca Volume I Remaja. :)


p/s
Thanks kepada yang bertanya soalan! Thank you so much kepada mereka yang suka baca cerita Remaja dan cerita-cerita lain yang aku tulis. Haha. Tapi aku bukannya boleh upload selalu. If I got time, I will try my best and update regularly. Sebab aku bukannya penulis sepenuh masa untuk upload cerita 24/7. 

Again, thank you so much! You guys are the best. Boleh ajak orang lain baca juga kalau suka dengan cerita ini. Adios amigos. Stay safe, stay healthy!


Volume II RemajaWhere stories live. Discover now