Volume II Remaja, CH45

1.3K 79 42
                                    

Previously on Chapter 44 of Volume II Remaja

"Kau masih boleh percaya cakap Hisha lagi?" Cucuk Paan. Haikal terus berhenti jalan. "Kau ingat dia nak jujur dengan kau? Kalau dulu pun dia boleh tipu kau, dah kenapa pula sekarang dia nak cakap jujur kan?" Paan masih santai cakap tapi senyum licik macam simpan pelbagai rahsia.

Hisha terus lepaskan pegangan dan jalan menuju ke Paan. "For fuck sake. Kau boleh diam tak?" Budak lelaki tu nampak bengang. Urat dah naik ke pelipis Hisha.

"Kenapa?" Gumam Paan. Tapi Haikal still boleh dengar je apa yang Paan cakapkan tu.

"Kau takut rahsia kau pecah? Kau takut rahsia kau bocor?" Senyum jahat.

"Fuck you." Hisha terus cekak baju Paan dan genggam tangan nak tumbuk. 

Chapter 45

Haikal terus datang untuk leraikan. "Hisha, what the fuck are you doing?" Desis Haikal. "Kau tak patut pukul Paan. Dah gila ke apa? Kita kan dekat public."

"Maksudnya kalau bukan dekat public, aku boleh tumbuk dia la kan?" Balas Hisha bengang.

Haikal mengerang tak percaya. Sebanyak mana dia nak Hisha tumbuk Paan, dia still ada common sense. Lagipun dia tak faham kenapa Hisha beria ia nak tumbuk Paan and more fucked up, dia langsung tak faham apa yang Paan cakap tadi.

Paan senyum sinis sebelum tolak Hisha ke belakang. "Hisha, Hisha." Paan gelak kecil geleng kepala tak percaya. "Jangan lupa, rancangan dulu tu, kau yang rancang tau. Kau kepala utama  Bukan aku, bukan Imran. Kita ni best friend, Hisha. Just because budak lelaki sorang ni, kau nak tumbuk aku?"

Jeda.

Dan yeah, dia pun macam pelik juga yang Hisha sampai nak bertumbuk segala bagai. HAHAHAHAHAH. Sebab aku ke? Really because of me? Should I feel flattered now? Stupid Haikal. Kau tak patut fikir benda luar alam ni sekarang. We have more serious problem literally like now.

"Takkan sebab budak bodoh ni, kau sampai nak tumbuk kawan baik kau sendiri." Paan kutuk Haikal.

Aku pulak yang kena? Padahal dia tak faham apa-apa pun. Like effing sheriously shit, dia tak faham apa apa pun. There are too many things yang berpuing puing dalam kepala otak dia. Paan cakap pasal apa? Hisha buat benda apa dulu pada? Rancangan? The fuck rancangan apa? Pelipis kepala dia dah mula berdenyut tak selesa.

"Takkan sebab budak sorang ni, yang kau cakap, kau nak belasah dia sampai mampus sebab tumbuk kau dulu, tetiba sekarang kau dah jatuh cinta pulak dengan dia? Apa ni Hisha. Come on. You are better than this." Sambung Paan. "Takkan kau nak dengan si bodoh ni. Kau jugak cakap dulu, kau tak akan jatuh cinta atau suka dengan Haikal ni and then kau jugak pernah cakap nak buat Haikal ni menyesal hidup." Ejek Paan. "Now, lain pulak aksi kau. Kau nak campak mana awek kau tu? Dah sedap dengan awek kau, terus campak tepi. Ke ni salah satu rancangan kau lagi?" Paan picing mata tengok Hisha.

"Diam." Gumam Hisha. Hisha genggam tangan bengang.

Haikal terus berpeluh. Awek? Oh fuck. Dia mula rasa berpeluh. Hisha ada teman wanita? Lagi tambah berpeluh bila ayat Paan ulang ulang dalam kepala dia macam kaset rosak.

"Dah sedap dengan awek kau terus campak tepi."

Teringat perbualan dia dengan Hisha masa dekat Midvalley dulu.

"Hisha." Panggil Haikal

Hisha pandang Haikal. "Iyo. Kenapa?" Hisha minum sikit air bikarbonat depan mata dia.

"Kau single ke?"

Hisha tersedak. Haikal terus cuak-cuak.

"Alamak, alamak. Sorry, sorry." Haikal hulur tisu pada Hisha. Hisha terus capai and lap mulut serta hidung.

Volume II RemajaWhere stories live. Discover now