1-Intro

1.9K 58 4
                                    

Alicia Rene gadis berambut panjang bewarna hitam grey. Alicia seorang perempuan berumur 19 tahun yg hidup yatim piatu tetapi mempunyai 4 org abg iaitu abg pertama Chris(27), kedua Charles(24) ketiga dan keempat kembar Edmund(21) dan Edward(21).

Ibu bapa Alicia mati kemalangan semasa dia berumur 14 tahun. Alicia seorang yg berdarah kacukan Itali-France. 2 Syarikat milik ayhnya yg berada di France menjadi milik Chris manakala lagi satu menjadi milik Charles. Edward dan Edmund menguruskan 4 buah saloon milik ibu mereka yg slh satunya merupakan milik Alicia apabila Alicia sudah berumur 21 tahun.

Alicia merupakan seorg yg sgt manja dgn abg²nya. Sgt mudah menangis tapi juga merupakan seorg yg tabah. Semasa di sklh, Alicia tak disukai ramai disbbkan keluarganya yg kaya.
.
.
.
.
.
.
.

Bukkk

Alicia terlanggar seseorang. "I'm sorry sir. I not see you." Alicia meminta maaf sambil memndg lantai kerana gerun dgn pndgn lelaki tersebut.

"What is your name ?" lelaki tersebut tanya dgn berwajah dingin.

"Huhh ?" Alicia blur dan memndg tepat ke wajah lelaki tersebut sblum cepat² mengalihkan pndgn.

"I said what.is.your.name !?" tegas intonasinya menandakan dia tidak suka mengulangi percakapannya.

"Ermmm..m-my name is A-alicia..Alicia R-rene, sir. I'm sorry cause bump on you" Alicia membls smbil memndg lantai menahan rasa untuk menangis.

Tiba² rahangnya ditarik kasar menyebabkan Alicia perlu memandang wajah lelaki itu. Lelaki itu mendekatkan wajah ke telinga Alicia "I will meet you again. Remember my face cause i already remember your face." kata lelaki tersebut.

Alicia hampir menangis apabila dia takut mendgr perckpn lelaki tersebut dan juga berasa sakit di rahangnya yg dipegang kuat lelaki itu.

"S-sir..blh awak lpskn sye.. It's hurt.." Alicia mula hendak menangis. Bergenang air mata di kelopak matanya.

Tak diduga lelaki tersebut mencium mata Alicia yg membuatkan Alicia terpaksa menutup matanya. Apabila sedar tiada lagi rasa hangat di matanya Alicia membuka mata perlahan-lahan dan melihat lelaki tersebut sudah tiada di hadapannya.

Tidak betah untuk menunggu lebih lama di mall itu. Alicia terus berlalu pergi balik ke rumah.

~ ~ ~

"Lice..let's dinner." panggil Chris di luar biliknya.

Alicia tiba di rumah pada pukul 3 petang. Sampai sahaja di rumah dia terus masuk ke bilik. Sedar² Alicia dah tidur sampai mlm.

Sampai sahaja di meja makan, Alicia mengambil tempat di sebelah Chris dan duduk memeluk lengan kiri Chris. Alicia sgt manja dgn abgnya yg pertama.

"Ermm.. Chris can you help me take that salad." Alicia meminta tlg apabila sedar dia tak sampai untuk mengambil salad kegemarannya.

"So.. What's happen today when you go to shopping mall ?" Edward bertanya. Sudah menjadi kebiasaan diorg untuk bertanya ttg apa yg berlaku apabila Alicia keluar bersendirian.

Alicia terdiam sebentar sblum membuka mulut.

"Ermmm.. I had bump into someone. A guy you know. I'm very scared to face him. He has a tattoo at his left hand. Like a wing." Alicia bercerita ttg apa yg berlaku terhadapnya semasa di mall.

"Ouhhh.. Anything he done to you sweety ?" Chris pula bertanya.

Alicia mengangguk dan membuka mulut "H-he ki-kiss my eyes. When Lice start to cry he kiss my eyes..and than he said he want Lice to remember his face cause he already remember Lice face."

AliciaWhere stories live. Discover now