Rancangan mereka berjln dgn lancar, skrg semua nya berada di Itali. Mereka berjaya pergi tanpa pengetahuan Marcus.
Peta di letakkan di tgh² meja, mereka semua meneliti setiap sudut peta itu untuk melihat di mana terletaknya bilik rahsia yg menyimpan senjata.
"Lice..kalau Lice penat, pergi lah rehat."Edward yg melihat muka Alicia yg memancarkan kepenatan ditegur.
"Nope, I want to join you all. After all, mum let me keep this secret. So I have a reason to join this."Alicia berdegil.
"Rene..tak baik untuk kandungan kau lahh kalau kau pnt sgt."Ray cuba untuk memujuk Alicia agar pergi berehat. Baru smlm mereka sampai Itali, hari ini dah memulakan perbincangan.
"Tak nakk.. Rene tak pernah lagi ikut sekali mesyuarat dgn abg pasal perkara mcm ini. At least, biar lah Rene nak join kali ni.. Lagipun ni untuk family Rene juga."Alicia ttp dgn dirinya, baginya ada sbb knp ibu dia hanya memberitahu Alicia pasal senjata itu.
"Haihhh..dah lah korg, biar Lice ikut sekali kali ni. Lagipun dia yg pgg kunci tuhh.."Chris akhirnya mengalah.
Apabila Chris sudah berkata begitu, yg lain hanya ikut sahaja. Ray memerhati Alicia dgn tajam.
"Okayy..kita start bincang, kalau ikut kan peta nii.. Bilik rahsia tuhh ada dekat tingkat dua, mcm antara bilik parent kita dgn Chris. Tapi bnyk kali kita jalan dekat situ, langsung tak ada kesan pintu rahsia pun dekat kawasan tuhh.."Edward memulakan perbincangan.
"Apa kata kita pergi tingkat dua, cari pintu rahsia kat situ. Kalau dh jumpa, bawa keluar senjata tuhh. Atau kita biar kan dulu dlm tuhh..than baru fikir mcm mana nak hapuskan. Kalau dah tahu laluan ke bilik tuhh..sng lah nanti."Alicia yg dari tadi diam memberi cadangan.
"Betul juga tuhh adik..tak sangka abg ada adik bijak mcm ni."Chris menggosok perlahan kepala Alicia.
Alicia hanya menjeling tajam."Adik mmg pandai dan bijak lagi cerdik okayy.."
"Uishhh..adik siapa ni, perasan sgtt."Edmund mengenakan Alicia.
Tidak sempat Alicia mahu memukul abgnya, Edmund dah berlari dahulu keluar dari bilik mesyuarat.
"Dahh..jom lah kita cari pintu tuhh."Ray mengajak mereka untuk mencari bilik rahsia.
Skip
Dua jam mereka mencari ttp tidak jumpa.
Alicia yg berada di hadapan almari buku itu berjalan ulang-alik. Dia merenung tajam almari itu seperti mengetahui ada yg tidak kena dgn almari tersebut.
Alicia memerhati setiap buku di dlm almari tersebut.
Ada huruf 'A' dgn buku berwarna merah dan sgt tebal seperti kamus DBP(Dewan Bahasa dan Pustaka).
Almari tersebut mempunyai empat bahagian. Alicia menjumpai huruf 'A' pada bahagian paling atas, jauh dlm jarak lima buah buku tebal kelihatan huruf 'A' lagi dgn buku yg sama seperti dia jumpa tadi.
Setelah itu, huruf 'E' berwarna kuning, setebal buku novel. Huruf 'X' berwarna hitam dan setebal buku biasa. Dua huruf dijumpai di bahagian kedua.
Bahagian ketiga, Alicia menjumpai huruf 'L' buku berwarna kelabu, tebal lebih kurang 4 cm. Huruf 'A' sama seperti tadi.
Pada bahagian keempat, Alicia menjumpai 3 huruf iaitu 'N' berwarna coklat setebal 6 cm, huruf 'D' berwarna biru, tebalnya dlm 11 cm. Dan akhir sekali huruf 'R' berwarna emas setebal 2 cm.
"A, A, E, X, L, A, N, D, R...ada tiga A.. Satu E satu X, L, N, D dan R...hurmmm..apa ekk.."Alicia cuba meneka. Abg²nya yg lain serta Ray langsung tidak perasan akan Alicia yg termenung di hdpn almari itu.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...