"Tuann..saya dpt tahu yg Alicia skrg dah mengandung..kandungannya baru masuk 3 bulan."lelaki yg disuruh mengintip semua pergerakan Alicia melaporkan berita yg baru dia tahu kpd Marcus.
"Pregnant huhh ? Takpe²..bagus kerja kau, dah pergi..nanti lapor lagi kt aku dari semasa ke semasa."halau Marcus.
Lelaki itu hanya nengangguk dan berlalu keluar dari bilik Marcus.
~ ~ ~
Sudah seminggu keadaan mereka begitu langsung tidak bersua muka, apabila Alicia mahu berbincang dgn Ray pasti Ray tiada di rumah. Alicia mahu sahaja mengadu pd abg² nya, tetapi dia juga tidak mahu Ray dan abg² nya bergaduh.
Jadi dia membuat keputusan untuk senyap sahaja, apabila abg² nya dtg melawat Alicia. Pasti dia hanya berkata yg dia okay je dgn Ray.
Sudah seminggu juga Alicia hilang selera mkn, dia hanya mkn untuk menjaga kandungannya sahaja. Itu pun dia teragak-agak nak mkn klu maid yg msk, takut Ray letakkan ubat yg boleh buat kan dia keguguran.
Selama seminggu Alicia buat keputusan untuk msk sendiri walaupun dia sudah disarankan untuk tidak membuat kerja berat.
Hari ini Alicia nekad mahu berjumpa dgn Ray, dia pasti yg suaminya itu ada di rumah. Kesemua kereta milik lelaki itu ada di garaj.
Alicia berjln menghampiri bilik kerja Ray, teragak-agak dia mahu mengetuk pintu itu.
Tokk tokk
"Come in !"tegas dan dingin suara Ray.
Alicia membuka pintu dan berjln masuk ke dlm. Keadaan bilik itu langsung tidak terurus, dgn kertas dan fail bersepah sana sini. Ray pun dlm keadaan yg serabai sahaja.
"Awakk..saya dtg nak bincang ni."Alicia menegur suaminya yg tidak perasan dgn kehadirannya di dlm bilik itu.
"Kau nak apa ? Aku tak rasa aku nak bincang apa² dgn kau, keputusan aku ttp sama."dingin sahaha balasan yg didengari oleh Alicia.
Keadaan Ray ttp sama, dia baring di sofa sambil meletakkan tgn di dahinya.
"Awakk..pleasee..dgr dulu saya nak ckp apa..saya -"percakapan Alicia tergantung apabila ditengking secara tiba² oleh Ray.
"Keluar !! Aku tak nak ckp apa² dgn kau."lelaki...biasalahh ego kan.
"A-awakkk..de-dengar lah dulu..Rayy."Alicia cuba untuk meraih tgn Ray tetapi cepat ditepis kuat oleh Ray.
Alicia yg dlm keadaan duduk itu terkeblkg sedikit disbbkan tepisan Ray."Keluar lah."kendur suaranya tetapi ttp dingin.
"Saya cuma nak bincang dgn awak. Kalau tak sampai bila pun kita tak selesaikan mslh ini, awak..tlg lahh. Saya nak jaga anak ni, dia tak berslh awak dlm hal ni. Awak kan boleh jaga saya drpd bahaya."Alicia cuba untuk meraih simpati drpd Ray. Dia mahu juga menjaga anak nya itu.
"Mslhnya aku tak sentiasa ada dgn kau, kau ingat aku tak nak ke anak aku ni ? Tapi skrg bkn masa yg sesuai untuk kau pregnant Rene..bahaya untuk kau."suaranya sudah tak sedingin tadi, kendur apabila mendengar esakan kecil drpd Alicia. Dia bangun melihat Alicia yg sdg menangis sambil duduk di atas lantai.
"Kauu..bangun sini."Ray menarik Alicia agar bangun dari duduk di atas lantai, dan didudukkan di sofa bersebelahannya.
"Awakk..tlg lahh, saya nak jaga anak ni..rahim saya tak kuat sgt nak pregnant bnyk kali awak. Sbb tuh saya nak pertahankan anak ni."Alicia masih menundukkan wajahnya.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...