29-Kepulangan Ray

380 11 0
                                    

Alicia terbangun apabila merasakan sesuatu yg sejuk di dahinya. Dia cuba membuka mata nya yg sgt berat.

"Lice dah bangun ? Lega abg Lice dah bangun. Fuhhhh.."Chris mengeluh lega, katil nya dikelilingi oleh abg² nya. Semua memandang dgn pandangan lega.

"Knp ? Apa jadi dgn Lice ?"Alicia bertanya dgn suara yg serak. Baru bangun tidur, tangannya cuba mencapai gelas yg mmg disediakan di tepi katil.

Edmund menghulurkan segelas air kpd Alicia memandangkan dia yg paling dekat dgnnya.

"Lice tak sedarkan dirii.. Dekat sehari, abg dah telefon Ray. Paling awal mlm nanti dia sampai paling lambat esok."Charles yg duduk di hujung katil hanya merenung Alicia.

"Lice tak sedarkan diri ? Smlm Lice tak bangun ? Knp dgn Lice ?"Alicia sendiri hairan dgn dirinya, dia memandang silih berganti org yg berada di dlm biliknya, meminta penjelasan.

"Pagi smlm abg cuba kejut Lice untuk breakfast, tapi Lice tak bangun. Abg jemput doktor peribadi Ray, dia ckp Lice cuma kepenatan dan kurang mkn. Lagi satu Lice demam panas, dgn keadaan Lice yg tgh mengandung ia memudaratkan diri Lice. Sbb tuhh Lice tak sdrkan diri skjp."Edward membuka mulut. Memberitahu segalanya dgn terperinci.

"Ermmm.. Ray tahu ke ?"Alicia menunduk, mengusap sedikit perutnya yg sudah membesar sikit masa sahaja lagi mahu menginjak ke lapan bulan.

"Ray tahu.. Ray kalau boleh nak balik terus, tapi kerja menghalang dia. Ray ckp dia akan siapkan secepat yg mungkin, jadi adik tunggu jerr lah ea."Edmund yg berada di sisi kepalanya mengusap perlahan rambut Alicia.

"Ouhhh.. Iyer lahh, Lice nak berjln lah. Blh tak ? Asyik baring jer, tak best."Alicia mencuba untuk membangunkan diri nya. Tetapi gagal, dirinya letih sbb sudah seharian berbaring.

Alicia dibantu oleh Edmund di sblh kanan dan Chris di sblh kiri."Thanksss.."ceria sedikit wajah Alicia. Demam pun sudah sedikit kebah.

"Lice nak pergi mana ?"Charles bertanya sambil membuka pintu bilik Alicia.

"Lice nak pergi taman mini lahhh.."gembira Alicia apabila dia dilayan dgn baik oleh abg² nya."Blh bawa makanan sekali tak ?"

"Boleh jer adik ku.. Edward tlg amikkan makanan yg sesuai untuk Lice."Charles meminta tlg Edward memandangkan Edward yg tiada kerja.

Edward berlalu pergi ke dapur, mencari makanan yg boleh dimakan oleh Alicia memandangkan dia baru sahaja kebah dari demam.

"Lice dah tahu jantina anak apa ?"Edmund membuka topik perbualan mereka dgn anak yg dikandungkan oleh Alicia.

"Lice tak tahu, saja Lice tak nak check jantina. Ray pun tak kesah, saja surprise."Alicia hanya tersenyum sambil memakan buah epal yg dibawa oleh Edward.

"Abis.. Kalau dpt anak perempuan, Lice nak namakan apa ?"Chris merenung Alicia.

"Haah, kalau anak lelaki pula. Lice nak namakan apa ?"Charles ikut bertanya.

"Kalau anak perempuan, Lice nak namakan Mirabella Orva, Mirabella bermaksud keindahan yg luar biasa Orva pula emas yg berharga."Alicia menggigit sedikit epalnya dan menyambung percakapan.

"Kalau anak lelaki antara Harcourt Reynard atau Geoffroi Thibault. Harcout bermaksud pertahanan yg kuat, Reynard bermksud bijaksana. Kalau Geoffroi pula cinta kedamaian, Thibault org berani."Alicia menjelaskan nama anak nya bersama dgn maksud.

"Wowww.. Maksud yg bagus Lice."Chris menepuk tangan.

"Kalau abg..nama lelaki tuhh..abg pilih yg Geffroi Thibault.. Best jerr sebutt.."Edmund menyuarakan pendapat nya.

AliciaWhere stories live. Discover now