39-Chris

417 16 2
                                    

Dibelek dress tersebut di hadapan cermin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dibelek dress tersebut di hadapan cermin. Masih tidak puas dgn kekemasan rambutnya. Alicia merapikan lagi baju dan rambutnya.

Ray yg melihat dari arah blkg hanya menggeleng melihat gelagat Alicia. Anak² mereka yg sudah berumur 4 tahun telah disiapkan awal² mujur mendgr ckp.

"Dah siap belum ? Dari tadi aku tgk..dh cantik dh tuhh." Ray memeluk isterinya dari arah blkg.

"Dahh dahh.. Tadi baju nya tak kemas, tapi skrg dh..jom awak, takut lambat nanti abg Chris membebel."

"Okayyy..jomm.."

Alicia keluar terlebih dahulu dan diikuti oleh Ray di blkgnya. Anak² mereka yg sdg bermain di ruang tamu tingkat bawah dituju.

"Let's go" Alicia bersuara ceria mengajak anak² nya yg sdg bermain dgn maid dirumah itu.

"Let's go !!!" Har berlari ke arah Alicia dan menarik tgn mummy nya itu.

Ray yg melihat kelakuan itu hanya menggelengkan kepala sahaja.

Restoran Hot Grill dituju oleh mereka.

"Yeayyy nak jumpa uncle Chris.. Yeayy yeayy.." Bella bersuara riang.

"Yess honey, lookk ! That uncle Edmund and Edward !" Alicia menunjuk ke arah pintu restoran. Terdapat Edmund dan Edward berdiri di pintu masuk restoran.

Thi yg mendgr nama Edward disebut terus berdiri dan melihat ke arah yg ditunjukkan oleh mummy nya.

"Jom turun.. Dh lmbt dh kita ni.."

Mereka segera turun dari kereta setelah selesai parking.

"Uncle mund.." Bella menghulur tgn ke arah Edmund mahu diabgkat.

"Lambat kau sampai Ray ?" Edward bertanya.

"Aku tunggu Rene bersiap.. Chris dh tunggu ni.. kau knp tak masuk dlm ?"

"Tgk kawasan.. Mcm ada yg memerhati tadi.." Edward melangkah masuk bersama dgn Ray setelah yg lain masuk ke restoran.

"Ouhhhh.. Aku dh suruh org kawal keliling restoran nii.. 100 meter dari kawasan ni.."

Edward hanya mengangguk. Mungkin hanya firasat hatinya sahaja.

"Whatsup Ray.. Aku perkenalkan my future wife.. Gabrielle.. Bdk biasa je.. ltr blkg biasa, aku amik dia dari kena jual dkt club..." Chris memperkenalkan seorg perempuan yg berdiri di sblhnya.

Perempuan yg bernama Gabrielle hanya menundukkan muka. Tidak berani mahu bertentang mata dgn sesiapa.

Alicia hanya tersenyum gembira sblum bersuara. "Congrats abg Chris.. jumpa juga bakal isteri abg.." sambil menepuk perlahan bahu Gabrielle.

"Saya panggil awak Abby je lah.. Panjang sgt nama awak.. Nama saya Alicia Rene Blake.. satu-satunya anak perempuan dlm keluarga Blake.. dan isteri kepada Ray Mikhael Hudson, abg² saya panggil saya Lice.. Ray panggil saya Rene.. awak blh panggil saya Alicia.." ceria Alicia bersuara, mengenangkan dia akan mendpt kakak ipar.

AliciaWhere stories live. Discover now