37-Im sorry

330 9 0
                                    

"Saya kena pergi dulu Etan.."Alicia bersuara perlahan di hadapan pusara Etan.

Bodyguard yg mengawalnya hanya berdiam diri di keliling pusara itu. Setelah 20 minit berada di situ, akhirnya Alicia membuat keputusan untuk pulang.

"Lets go."Alicia bangun dan meninggalkan pusara Etan, selama 2 hari mereka balik ke French. Alicia masih menjadi pendiam, tidak terlalu melayan anak² nya.

Abg² nya juga tak mampu nak memujuk dia, Ray pula hanya membiarkan sahaja. Dia bukan lah seseorang yg suka memujuk.

"Puan, puan ada nak singgah mana² ?"William yg mmg merupakan bodyguard yg sudah ditetapkan untuk menjaga Alicia bertanya.

"Tak.. Saya nak balik.." perlahan sahaja suara Alicia membalas.

"Baik lahh.." mereka terus memandu keluar dari kawasan pusara tersebut.

Skip

"Mummyyy !!!"Bella berlari terkedek-kedek ke arah Alicia sambil mendepakan tangan.

Alicia membongkokkan bdn lalu menyambut Bella. Thi dan Har sdg bermain di ruang tamu.

"Daddy mana ?"Alicia bertanya kpd anaknya.

"Kat bilik.."Bella menjwb dengan sengihan kecil.

"Mummy nak jumpa daddy kejap, Bella main dgn uncle yg lain ye."Alicia meletakkan Bella ke bwh bersebelahan dgn Thi. Kebetulan Edmund berada di ruang tamu.

"Okayy mummyyy.. Byee"

Alicia hanya tersenyum dan berjalan menuju ke arah lif, butang no 2 ditekan.

Ting

Bilik tidurnya bersama dgn Ray dituju, dibuka perlahan pintu bilik sehingga menampakkan sekujur tubuh yang sdg tidur di atas katil.

Alicia menapak ke arah Ray, di sentuh lembut lengan suaminya itu."Heyy husband.."lembut Alicia panggil.

"Ermmm.."

"I want to talk with you ? Can i ?"

"What is it ?"Ray bersuara dgn suara serak basahnya.

"Im sorry, kalau selama dua hari ni saya tak layan awak.. Saya minta maaf.."esak tangis Alicia kedengaran menyebabkan Ray bangun dari perbaringannya.

"Why are you crying ? Aku tak mrh kau kan.."biasa sahaja nada yg digunakan oleh Ray."Stop crying, aku tak suka.." Ditarik bdn Alicia ke dlm pelukannya.

"Tapii..saya salah sbb saya tak layan awak dua hari ni, saya tak layan anak² kita.. Saya minta maaf, Im not a good wife."

"It's okay Rene, aku tahu kau hilang satu² nya kawan kau..aku faham, walaupun Etan tuhh culik kau."diusap perlahan kepala Alicia.

"Ermmm im sorry husband.."

"Its okayyy sweety.. Kau jgn lah risau, selama dua hari ni aku jaga anak kita.. Walaupun diorg bnyk bertanya ttg kau. Kami semua risau kau tahuu.. Lain kali jgn buat perangai mcm ni lagi. Berdiam diri, langsung tak berckp, org tegur pun dia tak layan..ingat org tak risau agaknya dgn dia ni.."bebelan Ray langsung tidak dihiraukan oleh Alicia.

Ray yg pelik meregangkan sedikit pelukannya, kepala Alicia yg terlentok ke bahunya memberikan tanda bahawa dia sudah tertidur. Diangkat perlahan-lahan bdn Alicia yg duduk diriba nya itu lalu dibaringkan.

Rambut yg menutupi muka Alicia diselak oleh Ray, "Kau.. Aku sayang kau Rene, jgn buat aku risau lagi.." dicium lama dahi Alicia.

Skip

Alicia menapak menuruni tangga, mencari kelibat anak² dan suaminya. Tetapi yg menyapa pandangan matanya hanya lah Edward yg sdg bermain dgn telefon di sofa ruang tamu.

AliciaWhere stories live. Discover now