24-Culik

368 11 0
                                    

"Tuan"

"Kenapa ?"Marcus menjwb tanpa menoleh ke arah anak buah nya, tgnnya giat melakukan kerja.

Kerja yg dilakukan oleh Marcus adalah spesies kerja yg jahat, kelab, dadah, pemerdagangan manusia dan sebagainya.

"Err..err.."kelihatan resah gelisah lelaki itu mahu ckp.

"Ckp jer lah !"jerkah Marcus.

"Errr.. Semalam.. Mereka dah hapuskan senjata tuh tuan dekat Itali. Kami tak depat jejak diorg, tahu² dah ada dekat Itali. Diorg dah tahu yg kita selalu intip."lelaki itu takut mahu berckp, mohon supaya dia tak mati dibunuh.

"Aku bagi kerja sng kat kau pun kau tak boleh nak buat ke hahh !!! Setakat perhati gerakan diorg je pun. Nasib baik kau ni org yg paling aku percaya lahh.. Huhhh !! Pergi ! Diorg balik je French terus jln kan misi kita untuk culik Alicia. Senjata dah tak ada, target lain kita hapuskan Blake dan Ray. Suruh yg lain bersiap sedia. Keluar !!"Marcus memberi arahan dgn mrh.

"Baikk tuan !"segera lelaki itu keluar sblum nyawanya melayang.

~ ~ ~

"Sampaiii punnn !!"Edmund menjerit setelah menjejakkan kaki di tanah.

Alicia yg melihat hanya menggelengken kepala sambil berpaut pd lengan Ray. Bdnnya masih lemah tetapi sudah sedikit okay.

Pakk

"Kau ni bising je lahhh."Edward memukul kepala adik kembarnya itu.

"Aduuhhhh..sakit lahh gila, kau ni tak abis² pukul kepala aku lahh."Edmund mencebikkan bibirnya.

"Hodoh gila muka kau buat mcm tuh, adik siapa ni ? Chris.. Ni adik siapa ? Sejak bila kita ada adik hodoh mcm ni sekali.. Lice.. Lice ada abg mcm ni tak ?"Charles sengaja mengejek Edmund.

"Tak ada"serentak Alicia dan Chris membalas sambil ketawa.

"Alahhhh.. Lice sanggup kan ckp abg mcm ni."

"Lice tak ada abg bermuka hodoh dan merajuk mcm ni."

Sekali lagi mereka ketawa, Ray hanya tertawa kecil. Edmund menunjukkan muka cemberut dan berlalu ke arah keretanya. Dia memasuki kereta dan terus memecut laju meninggalkan mereka.

"Aihhhh.. Merajuk pula adik sorg ni."Chris hanya menggeleng sambil tersenyum nipis.

"Dah lahh..jom balik"Ray mengajak untuk pulang ke rumah.

"Rene..nanti balik pujuk Edmund ea"Ray meminta Alicia untuk memujuk Edmund setelah masuk sahaja ke dlm kereta.

"Knp Rene pula.. Charles yg buat tauu."Alicia bertanya kpd Ray.

"Mmg lah Charles yg buat, diorg tuh bknnya nak pujuk Edmund, mkin sakit kan hati Edmund ada lah. Sesekali Rene pujuk dia kan boleh, lagipun Rene adik kesayangan diorg kan."Ray berkata dgn nada yg perlahan.

Setelah mengundurkan kereta nya, dia segera menekan minyak. Laju kereta nya menelusuri jln ke arah rumah nya.

"Ermmm..yerlahh² Rene pujuk dia bila dah sampai rumah nanti ea. Kalau Rene berjaya Rene nakk sushi."Alicia menayangkan sengihan sehingga menampakkan taring dan lesung pipitnya.

Perut nya tiba² sahaja mahu mkn sushi, makanan jepun yg terkenal itu. Dia mengusap-usap sedikit perutnya yg sudah memboyot itu.

AliciaWhere stories live. Discover now