"Mcm mana dgn perkembangan diorg ?"Drake sdg duduk menghadap keblkg.
"Smlm diorg jln² di shopping mall, Ray pun ada sekali. Diorg pergi ke butik. Butik perkahwinan." orgnya memberitahu ttg Alicia kpd Drake.
"Lagi ?"sepatah saja yg keluar dari mulut Drake.
"Ray dgn Alicia akn melangsungkan majlis diorg minggu dpn hari Isnin. Tempat dkt rumah Ray. Diorg cume buat kecil-kecilan jer."lancar sahaja dia memberi maklumat kpd Drake ttg Ray dan Alicia.
"Huhhhh.. Buat dkt rumah Ray. Mentang² aku tak boleh ceroboh masuk rumah dia. Pandai dia pilih tmpt. Tak sangka yg bdk perempuan tuhh akn kahwin dgn Ray. Nampaknya lpsni apa yg dirancang dgn Marcus perlu ditukar. Permainan menjadi semakin menyeronokkan." Drake ketawa jahat. Sempat dia menyuruh orgnya itu perhati lagi keadaan Alicia dan Ray sblum disuruh pergi.
~ ~ ~
Tokk tokk
"Miss Alicia, sir Ray want you to go his work room. He said now."Jane memberitahu Alicia yg berada di bilik.
Sejak balik drpd smlm Alicia hanya akn keluar bilik sekiranya Ray tiada dirumah. Sama seperti sblum ni, dia suka terperuk dlm bilik.
"Miss.. I think you have to go now. Because sir Ray was mad and he punish us as a maid without any reason. We want you to keep him calm, please miss Alicia."Jane cuba untuk memujuk Alicia supaya keluar bertemu Ray di bilik kerja nya.
"Okay Jane, I will get out. You can go tell him I will arrive in 2 minutes."Alicia akhirnya menjawab apabila terdgr yg maid² dirumah itu dihukum tanpa sbb.
Jane pun berlalu pergi.
Alicia menyarungkan dress kebdnnya, memandangkan dia sudah mandi setelah bangun tidur. Dia membetulkan sedikit rambutnya yg panjang itu. Sebelum keluar dari bilik dia mencapai getah rambut yg terletak di sisi meja soleknya.
Alicia melangkah keluar bilik sambil mengikat rambutnya.
Tokk tokk
Dia mengetuk pintu bilik kerja Ray."Come in." dingin sahaja suara Ray.
Alicia menapak memasuki bilik itu. Terlihat susuk tubuh Ray sdg duduk di kerusi melihat kertas² kerjanya.
"Knp awk panggil saya Ray ?"takut² Alicia membuka mulut. Dia menarik-narik sedikit bajunya bagi menghilangkan sedikit rasa gusar dihati.
"Come here, I want to talk with you."Ray menyuruh Alicia mendekatinya.
"We can talk like this. Knp nak saya duduk dkt dgn awk. Saya taknak."Alicia menolak untuk duduk dkt dgn Ray.
"I don't like to said it twices. Jadi, kalau aku suruh kau dtg dekat aku tuhh dtgg jerr lahh !!"Alicia dimarahi oleh Ray. Keadaannya yg serabut membuatkan lagi kemarahan dihatinya. Sudahlah salah satu syarikat yg berada di Itali skrg ni berlaku masalah. Ray menyerabutkan rambutnya menandakan dia cukup tertekan.
Alicia menahan tangisan, takut dgn keadaan Ray. Tidak pernah dia melihat Ray semarah itu. Merah muka Alicia menahan tangisan.
"Sit on my lap." serentak itu Ray menarik tangan Alicia supaya duduk diribanya. Terjerit kecil Alicia dibuatnya.
"Ermmm..ermmm.. Rayy jgn lah mcmnii.. Saya taknak merajuk dahh dgn awk. Jgnlah marah saya Ray."kabur mata Alicia menahan airmatanya drpd jatuh.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...