"Edward.. Kau dah tahu siapa A.E ?"Ray mengalih pandangan memandang ke arah Edward.
Buat pertama kali Edward kelihatan terkulat-kulat mahu menjawab pertanyaan Ray, serba slh dia mahu menceritakan ttg hal lalu.
"A-akuu.."kata² Edward di cantas oleh Chris.
"Aku tahu siapa A.E."biasa sahaja nada suara Chris, langsung tidak gentar dgn pandangan tajam Ray.
"Mcm mana kau tahu ?"Ray bertanya dingin.
Yg lain hanya diam, tidak mahu masuk canpur sekiranya keadaan Ray yg sdg bad mood. Anak² Ray sudah lama masuk tidur, memandangkan skrg sudah tgh mlm.
Susah juga mahu memujuk mereka bertiga, bermcm-mcm soalan yg diajukan kpd mereka semua bertanyakan dimana keberadaan mummy mereka. Terutama Bella yg rasa sgt berslh kerana mengajak mummynya keluar.
"Aku minta maaf awal² weii.. Aku ingat lps balik lunch tadi nak bagitahu kau, tapi kau pula kata nak rehat. So aku tangguhkan dulu pemberitahuan ni."Chris berhenti seketika. Menarik nafas.
"Lepas tuh ?"tegang sahaja wajah Ray.
"A.E tuhh Austin Etan.. Aku dgn Edward je yg tahu pasal dia, dulu dia satu sekolah dgn Lice. Dia sgt tergila-gilakan dekat adik aku tuhh, pernah sekali ada sorg lelaki ni rapat dgn Lice. Tapi lastly lelaki tuhh mati sbb kena bunuh dgn si Etan tuhh.. Sampai satu hari nii.."Chris menundukkan wajah nya, terdiam. Tidak tahu mahu menceritakan mcm mana.
"Satu hari tuhh, kitorg kena turun pdg, anak buah kitorg call kata ada emergency ada satu team serang hendap kitorg. Kitorg pun turun, lawan punya lawan kitorg tahu tuhh team Eagle. Time tuhh aku dgn Chris yg bunuh ketua dia Steward, bila dah lama kitorg terima lagi ancaman drpd kumpulan diorg, aku ingat dia tak ada anak, tapi baru beberapa hari ni Chris jumpa aku ckp pasal A.E tuhh dan yerr, Etan tuhh anak kpd Steward. Mungkin dia kembali untuk dptkan Lice dan nak bls dendam dekat kitorg."Edward menunduk, tidak tahu mahu berkata apa.
"Knp korg langsung tak bagitahu kitorg ?"Charles berkata tidak percaya, setahu nya mereka adik beradik tidak ada rahsia.
"Aku minta maaf weii.. Aku tak sangka yg dia sanggup buat sampai mcm ni.. Aku pun tak tahu yg Steward ada anak.."Chris meminta maaf kpd adiknya dan Ray.
"Okayy.. Aku maaf kan kau, yg penting aku dh tahu siapa si A.E tuhh.. Skrg nii kita kena atur strategi. Nyawa isteri kesygn aku dlm bahaya, dua kali dia kena culik."Ray berkata serius.
"Kita kena jumpa dia dekat tmpt tertutup, tapi anak² kau mcm mana Ray ? Tak kan tinggal je dia ? Aku takut anak² kau pula yg jadi tebusan nanti.."Edmund yg setelah lama diam mengemukakan cdgnnya.
"Betul juga tuhh.. Anak² kau mcm mana ?"Charles juga turut merisaukan keselamatan anak² saudaranya.
"Nanti aku panggil Javier dgn William suruh dtg sini, skrg kita rancang dulu sblum William dgn Javier sampai. Rumah aku tuhh.. Maid dgn bodyguard ramai, lagipun musuh dekat French tak bnyk sgt, aku dh tak berapa nak risau.. Aku ingat nak minta Javier jagakan anak² aku.."Ray menjelaskan ttg rancangannya.
"Aku setuju juga tuhh.. Aku rasa kita boleh pecahkan kpd dua kumpulan, satu untuk lawan dgn Eagle satu lagi kumpulan jaga anak² kau.."Charles turut memberikan cadangan.
"Siapa yg nak stay sini ? Edmund dgn Chris mesti lah pergi ikut Ray.. Antara aku dgn Charles siapa yg kena stay ?"tanya Edward, sdgkan dia merupakan hacker kumpulan diorg mestilah dia bingung mahu ikut Ray atau stay di hotel.
"Aku rasa better kau dgn Charles stay sini.. Hacker blh hack dari jauhh.. Lagipun kau kuat dlm berlawan berbanding dgn Charles, Charles lebih pakar dlm bab guna senjata api.. Korg dua pun kalau bekerjasama dlm rncg strategi bagus juga.."Chris selaku abg mereka sudah tahu ttg kelemahan dan kekuatan adik² nya.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...