Uhukkk uhukkk
Terbatuk-batuk Alicia di tepi kolam mandi sambil terbaring. Ray menyelamatkan Alicia disbbkan Alicia yg tidak reti berenang."Kau ni kan. Lain kali hati² lahh sikitt..huhhh." Ray mengeluh perlahan."Dah okay belum ?". Alicia hanya menggegeleng. Dia nak bangun dari berbaring.
Tetapi dihalang oleh Ray, "Kau blum okay tuh.. Baring jerr dulu." Lebih kurang dalam 10 minit baring. Alicia disuruh untuk ganti baju dan pergi ke bilik kerja Ray.
"Dah ganti baju ? Kau nak keluar tak ? Tapi kalau bdn kau blum sihat lagi, aku tak nak keluar." Ray mengajak Alicia keluar berjalan tetapi apabila perasan muka Alicia kelihatan lesu dia ingin membatalkan niatnya.
"Takk lahh Rene okayyy jerr. Kita nak keluar pegi mana ? Jomm lahh jalan² Ray. Rene bosan duduk rumah jerr." Alicia cuba untuk meyakinkan Ray bahawa dia sihat walaupun mukanya kelihatan pucat sedikit.
"Okay kalau mcm tuhh kau pack sikit baju kau. Aku nak pergi satu tempat ni. Nanti aku ckp dgn abg kau." Ray berkata tanpa memandang muka Alicia.
"Ermmm..okayy, kita nak pergi mana ?" Alicia bertanya.
"Adalahh..nanti kau tau. Kau pack jer brg dlm 3 atau 4 hari. Esok kita gerak lahh. Sebab harini aku ada kerja sikit." Ray membalas tidak juga memandang muka Alicia tetapi hanya memberi tumpuan kpd kertas² di mejanya.
"Ermmm..okayy, tapi Rene pack nanti blh tak ? Rene nak rehat lahh jap." Alicia masih memandang Ray, tetapi tiada reaksi yg ditunjukkan oleh Ray. Alicia tidak puas hati lalu pergi ke tempat Ray. Dia mengetuk sedikit bahu Raya, tetapi Ray langsung tidak memandang Alicia.
"Ermmm..Rayyyy..layann lahh Reneeee." Alicia menggoncang tangan Ray."Ishhh kauu nii. Kau suruh lah spe² layan kau. Kau tak nampak ker aku tgh banyak kerja ni." Ray memarahi Alicia apabila kerjanya terganggu. Tertunduk Alicia apabila dimarahi.
"Ermmm...Rene tak nak org lain. Rene nak Ray lyn Rene..hikksss..hikss " Alicia menangis, dia menggosok matanya untuk memberhentikan tangisan." Kauu nii..hahhh kau nak apa skrg ? " Ray bertanya tidak puas hati.
"Ermmm..Rene nak duduk situ." Alicia menunjukkan riba Ray. Alicia tidak kesah dimarahi Ray asalkan dia dpt bermanja dgn Ray. Ray berputus asa dan memberikan ruang untuk Alicia duduk di atas paha Ray, tangan kanan Ray menampung bdn Alicia manakala tangan sebelahnya membuat kerja.
Ray tahu selagi Alicia tidak dpt bermanja, selagi tuh Alicia akan menangis. Alicia merupakan org yg sgt manja. Manja tapi comel.
"Ermmmm.. Rayy nak tidurr." Alicia membetulkan kedudukannya dan mula untuk tidur di atas pangkuan Ray. Ray hanya diam dan lama-kelamaan terdgr dengkuran halus menandakan Alicia sudah tidur.
~ ~ ~
Chris menuju ke arah ruang tamu, tempat dimana adik²nya semua berada."Korgg.. Ray nak bawak Lice jalann²." Chris memberitahu ttg Ray yg ingin mengajak Alicia berjalan di bandar Paris."Dia ckp yg dia nak Alicia kurang rasa bosan duduk dekat rumah dia. Aku pun izinkan jerr lahh sbb Alicia mmg dh lama tak jalann² sejak kematian ibu bapa kita."
"Ouhhhh..berapa hari diorg pergi Chris ?" Edward bertanya.
"Ray ckp dlmm 3 atau 4 hari gituhh." Chris berkata sambil duduk di sebelah Edmund berdpn dgn Charles.
Mereka masing² melihat rancangan yg dipaparkan di kaca tv.
"Hurmmm..elok kott dia ajak Alicia jln². Happy sikit adik kesygn kita tuhh. Bila diorg nak pergi ? Katanya Ray nak serang markas Drake harini atau esok." Edmund menanyakan bila Ray dan Alicia ingin pergi sdgkan Ray ingin menyerang markas Drake.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...