11-Edward

508 9 0
                                    

Sepanjang mlm Ray hanya berteleku ditepi katil Alicia. Majlis yg sepatutnya dilakukan pd hari ni ditunda sehingga Alicia sihat.

Ray mengangkat tgn mengusap wajah pucat Alicia. Buat masa ni abg² Alicia semua duduk dgn Ray. Rumah mereka sudah habis musnah disbbkan Marcus. Bkn tiada rumah lain, tapi lagi mudah kalau duduk dgn Ray buat sementara waktu ni.

Ray menggenggam erat tgn Alicia."Urghhhh.. Kalau aku balik awal mlm tadi. Kau takkan jadi mcm ni Rene. Aku sedar kau tak pernah disakiti sblum ni. Tapi Rene, tlg lah sedar. Abg² kau semua perlukan kau, diorg lemah bila tgk kau lemah, aku pun sama Rene."lemah suara Ray menuturkan butir bicaranya.

Flashback

Sampai sahaja dirumah, pandangan Edward yg sdg memeluk Alicia menyapa pandangannya. Dia melihat di kawasan sekitar, org² yg menjaga rumahnya pun sudah mati dibunuh. Tidak jauh dari kawasan Alicia dan Edward terlihat tubuh Drake yg terbaring lemah berlumuran darah disbbkan Edward.

Ray mendptkan Edward"Edward. Tell me what happen."Ray keliru dgn keadaan Alicia.

"Lice.. Licee.. Drake shoot her. Aku.. Akuu tak guna Ray. Aku tak jaga Lice."Ray melihat Edward mengalirkan air matanya tanpa sedar.

Ray hanya menepuk bahu Edward lemah. Dia mengangkat tgn Alicia dan cuba mencari nadinya."Edward.. Nadi Rene masih ada. Kita masih sempat nak slmtkan. Yg lain dh nak sampai rumah. Kau cuba tekan dulu luka tembakan. Aku call private doctor aku."

10 minit menunggu. Bayang kereta Chris, Charles dan Edmund kelihatan. Mereka segera keluar apabila melihat mayat² org Ray bergelimpangan di kawasan rumah Ray.

Masuk sahaja ke dlm rumah, mereka melihat seorg doktor sdg merawat Alicia yg sudah terbaring lemah tanpa membuka mata.

Doktor itu bangun"Luckily, you call me sir Ray. She will be okay. You don't have to worry. Bdn dia cuma lemah. Lama kelamaan dia akn okay. Jgn risau. Kalau boleh biarkan dia berehat."kata doktor itu."Kalau takada apa² saya beredar dahulu. Ini ubat² yg dia perlu mkn."lembut sahaja pertuturan yg diucap.

Kalau ckp kasar² mahu dia kena tembak. Segenggam plastik ubat diberikan kpd Ray."Okay. You can go."dingin suara Ray membalas.

"Edward, what happen bro ?"kembarnya bertanya. Risau melihat keadaan Alicia. Chris yg melihat dari tadi sudah terdiam, bisu. Dia hanya duduk sahaja di dpn wajah Alicia.

Walaupun Alicia ditembak dibahu. Tetapi dia tahu tahap ketahanan bdn Alicia. Bdn Alicia sgt lemah, dia mudah untuk jatuh sakit. Sbb tuh abg²nya mudah risau kalau apa² terjadi terhadap diri adik perempuannya yg seorg itu.

"Rene got shoot by Drake. Nasib baik kena bahu."Ray yg tlg jwbkan apabila melihat kebisuan Edward. Dia tahu Edward kecewa dgn diri sendiri.

"It's okay Edward. Kitorg tak marah kau. Kau dh cukup bagus jaga Lice. Dia cuma cedera sikit, kau tau kan adik kita tuh tabah. Drake mana ?"Chris yg dari tadi diam sudah bangun menenangkan Edward yg hanya menunduk kebawah.

"Dia ada dekat bilik seksa. Kalau kau nak pergi seksa dia. Pergi lah. Ni semua rancangan Marcus dgn Drake. Diorg mmg sengaja umpan kita keluar. Aku dah soal dia tadi."ucap Ray yg mengelus lembut rambut Alicia.

End flashback

"Ray, mkn."Charles menghampiri Ray yg berada dibirai katil. Dia meletakkan tangannya dibahu Ray."Aku tahu kau risau Ray. Aku dgn yg lain pun sme. Mmg kitorg rasa lemah skrg ni. Tapi lama² kitorg okay sbb kitorg tahu Lice kuat walaupun bdn dia lemah. Hati dia kuat. Jgn risau."Charles yg melihat wajah kerisauan dimuka Ray cuba menenangkannya.

AliciaWhere stories live. Discover now