Mereka semua berkumpul di meja makan. Selera untuk dinner membuak-buak, lapar apabila seharian bekerja dan tidak sempat untuk lunch.
"Lice okay tak ni ? Kalau abg² ada buatt Lice terkejut, bagitau jer lahh."Chris membuka bicara apabila sedar yg suasana dimeja makan itu hening. Masing² diam, yg bunyi hanya lah bunyi dentingan garfu dan sudu.
"Takpe.. Lice okayy. Cuma pening sikit jerr abg."Alicia hanya menyatakan yg kepala peningnya. Tidak mahu membuatkan abg2nya dan Ray risau.
"Okayy apa.. Tadi dlm bilik pening mcm apa."Ray membocor rahsia. Semasa di bilik, dia hanya membiarkan sahaja Alicia baring beralaskan ribanya. Pening kepala katanya sampai tak boleh nak bangun.
"Ishhh awkk nii.. Jgn lahh bagitauu. Kan saya dh ckp jgn bagitau abg² nanti diorg risauu.. Awk ni kan."panjang muncung bibir Alicia.
"Biar lah aku nak bagitau. Kau nak sebok apa. Kang aku marah kau nangis."Ray beriak selamba sambil menyuap makanan kedlm mulut.
"Takpe Ray.. Bagus kau bagitau kitorg."belum sempat Alicia membalas, Charles telebih dahulu memotong percakapan Alicia.
"Kejap lagi kitorg balik lahh.. Nak bagi masa Lice rehat. Kesiann pening sbb tahu yg abg kesayangan dia nii bila seksa org mcm apa."Edmund sengaja mengenakan Chris yg duduk di sebelah Alicia.
Pakkk
Kepala Edmund dipukul dgn bersahaja oleh Chris. Panjang tangannya menjulur keseberang meja.
"Aduhhh.. Sakitt lahh Chris, kau ni kan.."Edmund mengerang kesakitan akibat kepalanya dipukul. Dia mengusap sedikit kepalanya itu.
Yg lain hanya memerhati sahaja gelagat Chris dan Edmund yg sdg bergaduh itu.
~ ~ ~
Keesokan paginya, Alicia sdg berbaring di katilnya, tak lama lagi dia perlu berpindah ke bilik Ray pula. Nak jadi suami katakan, tak kan nak pisah bilik tidur pula.
Terdgr keluhan kecil Alicia terbit di bibir mungilnya itu."Apalah nasib aku, umur 14 tahun parent's dh tinggalkan aku. Disbbkan tunang yg aku pernah sayang mcm org gila pulak tuh. Tak sangka rupanya Marcus yg rancang... Haihhhh."keluhan demi keluhan keluar dari mulutnya.
"Apalah nasib aku.. Dpt abg² semua mafia.. Seram aku tgk abg aku.. Abg² takpe lagii.. Ni Rayy, mcn manalahh aku nak handle dia lpsni. Dah lah kdg dingin.. Kdgg sweet mcm apa. Tak phm aku.. Hurmmmm.. Takpe lahh semua dah jadi, tak lama lagi aku nak jadi isteri Ray. Aku kena faham dia."Alicia memberi semangat terhadap dirinya sendiri.
"Dah habis membebel sendiri ?"selamba Ray memasuki bilik Alicia.
"OHH AWAKK RAYY HANDSOME !!!"termelatah Alicia dibuatnya. Terus disembunyikan muka yg bertukar merah akibat melatah yg bkn². Dia menepuk lembut sedikit bibirnya.
"Aku mmg handsome pun Rene. Kau yg baru perasan."Ray memanjat katil Alicia lalu dgn selambanya dia baring dipaha Alicia.
"Errrr.. Rayy.. Awak baring lah kat tepi nii, kan boleh."Alicia cuba menghilangkan gugupnya sejak dari Ray baring lagi.
"Sukahati aku lah nak baring dkt mana pun ni rumah aku."Ray nengiringkan bdnnya menghadap perut Alicia. Dia mengeratkan pelukannya lagi dan membenamkan wajahnya di perut Alicia.
"Rayy.. Jgn lah buat mcm tuhh.. S-ssaya maluu lahh." Alicia masih cuba menolak bdn Ray agar jauh dari dirinya.
"5 minutes.. I want to be in this positon. Aku serabut sgt ni."Ray mengemaskan pelukannya.
"Ermmm.. Okayy." Alicia membalas kekok.
Skip
"Rayyy.. Get up Rayy.."Alicia menggoncang lembut bdn Ray untuk bangun dari tidur. Tadi hanya kata nak baring 5 minit. Alih-alih sampai tertidur Ray dekat riba Alicia.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...