Alicia menggosok-gosok mata nya. Panahan cahaya matahari yg menerangi bilik Ray menyebabkan dia terbangun dari tidur. "Good morning Rene." Ray yg melihat Alicia dari tadi terkebil-kebil pun memberi sapaan.
Dalam keadaaan mamai Alicia menjwb selamat pagi sebelum matanya membesar kerana baru tersedar yg dia memeluk Ray semasa tidur. Bila dia hendak melepaskan pelukan dan menjarakkan diri, Alicia ditahan oleh Ray drpd berbuat demikian.
Ray makin mendekatkan dirinya dgn Alicia sehingga tiada jarak pun yg memisahkan diorg berdua. Ray memberikan kucupan di dahi Alicia membuatkan Alicia terkebil-kebil memandang Ray tidak percaya.
"You are still in fever." Ray bersuara sambil mengusap lembut pipi Alicia. Alicia masih memndang ke arah Ray tidak berkelip. "Why you looking at me like that ? Don't seduce me with your eyes." Ray berkata dan mencubit sedikit pipi Alicia. "Ermmm..ss-sorryyy. I didn't mean it Ray." Alicia membalas takut² sambil bermain-main jarinya.
"Don't scare at me Rene. I make a promise with your brother's to take care of you." Ray menarik Alicia kedlm pelukannya. "But if you do something wrong. I swear I will punish you, Rene." kata² Ray membuatkan Alicia ketakutan dan bdnnya menggigil. Alicia mengeratkan lagi pelukan sblum membalas "Please don't do that to me." suara Alicia cukup perlahan tapi Ray mampu mendgrnya.
Ray hanya tersenyum dan membiar sepi kata Alicia tadi. Dia membelai lembut kepala Alicia menyebabkan Alicia kembali tertidur."Ermmm..noo..ermm.." Alicia mengigau sambil tangannya tergerak.
"Shhh.. Just go to sleep Rene." Ray menepuk-nepuk bdn Alicia untuk menenangkannya. Kelihatan Alicia kembali tng drpd mimpi buruknya.
Ray bangun dari katil dan masuk ke bilik air untuk mandi.
~ ~ ~
"Chris..do you think Ray like Lice ?" Edward bertanya kpd Chris.
"I think he like Lice. He was change when he start to know our little sister." Chris menjwb pertanyaan Edward.
"Hurmm..mcm mana kalau Ray nak berkahwin dgn Alicia ? Kau izinkan ke ?" giliran Charles pula bertanya.
"I don't know..kalau dia boleh jaga Lice buat masa ni, aku akn benarkan. Dan itu pun kalau Lice suka kat Ray." kata² Chris menjadi anggukan oleh adik²nya.
"Okay lah kalau kau ckp mcm tuhh..apa yg Ray suruh kau buat. Kau dh settlekan blum ?" Edmund bertanya.
"Belum lagi, kitorg kena ambil masa lama sikit sbb Drake kacau kitorg punya kerja." Charles yg menjwb pertanyaan Edmund.
"Tak sabar kitorg nak tau spe orgnya tuhh..berani die bakar Nay's club. Tempat kita sembunyian dadah pulak tuh." Edward mengepal penumbuknya menahan marah.
"Takpe.. Mungkin ptg ni atau esok kita dapat tau spe yg lakukan semua ini melainkan Drake." Chris menenangkan adik²nya.
~ ~ ~
Tokk tokk
"Miss Alicia.. Ray want you to go down." seorang maid mengetuk pintu bilik."Miss Alicia ?" maid tersebut tidak berputus asa untuk mengejut Alicia memandangkan tiada sahutan yg diterima.
"Okayy.. I will go down. You go first." Alicia menyuruh maid tersebut untuk turun kebwh dulu."Okay miss." maid itu berkata sblum berlalu pergi.
Alicia memaksa untuk bangun walaupun kepalanya masih pening. Dia segera masuk kedlm bilik air dan bersiap untuk turun ke bwh.
Alicia turun ke bawah sambil memegang besi di tangga. Dia mencari kelibat Ray di sekitar ruang tamu dan beralih ke dapur apabila tidak menjumpainya di ruang tamu. Apabila terlihat kelibat Ray di meja mkn dia segera menuju kearahnya.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...