"Esok Lice nak gerak pergi Itali dah.. Lice jaga diri tauu.. Abg taknak Lice sakit."Chris menggosok kepala Alicia yg berada dlm pelukannya itu.
"Kali ni lain lahh sikit dari biasa. Sbb Lice pergi dgn husband Lice. Bkn dgn abg²...hurmmmm sedihh.."
"Mmg lahh..tapi dgn Ray kan. Jgn risau lah, Ray lagi hebat dari abg tauu."Alicia melepaskan pelukannya. Dia menuju kearah kerusi di bilik rehat itu. Alicia duduk bersebelahan Charles.
Ray skrg berada dibilik kerjanya. Tidak mahu diganggu oleh org lain. Manakala Edward dan Edmund berada di gym.
"Lice.. We are sorry because we cannot be with you. Abg semua ada kerja, Ray pun ada bagi kerja kat abg² semua."Charles sengaja menyandarkan bdnnya kearah Alicia. Sengaja mahu bermanja dgn adik perempuannya itu.
"Abgg Charles.. Berat lahh bdn abgg.. Kerja ? Kerja apa yg Ray bagi kt abg ? Lice nak tahu juga."Alicia menolak-nolak bdn Charles tetapi tidak berhasil. Akhirnya dia juga turut menyandarkan bdnnya kearah Chris. Ini membuatkan dia tersepit ditgh-tgh.
"Ray suruh Chris dgn Edmund jaga markas senjata utama dia. Abg dgn Edward jaga markas senjata utama kumpulan kita."
"Ouhhhh..ptutt lahh. Knp Ray minta jagakan markas dia pula abg Charles ?"Alicia pelik.
"Sblum ni Ray ada dtg pejabat abg, dia mula² taknak ckp apa². And than he said that he have a bad feeling, he want me to take care his marcas."Chris mengeluarkan telefonnya lalu melihat email nya.
"Ouhhhh..patut lahhh.. Hurmmm.. Abgg, ambil gambar jom. Let's take a selfie."Alicis sudah pun mengambil telefonnya diatas meja.
"Hahahaha..jom lahh."Charles makin merapatkan dirinya.
"1..2..3..smile."
Kcakk
Terpapar gambar mereka bertiga ditelefon Alicia.
"Woiiii !! ambil gambar tak ajak."Edmund menjerit.
"KAU MAK AKU JATUH EH !!"Charles mengurut dadanya disbbkan terkejut dgn terjahan Edmund.
"Hahahahahha... Abg Charles ni apa lah. Jomlah abg Edmund dgn Edward ambil gambar. Ehhh Ray mana ?" Alicia tercari-cari bayang Ray.
"Ada ni kt blkg Edward. Tepilah Edward, Lice tak nampak Ray lah."Edmund menyakat Edward.
"Jom lah semua ambil gambar."
Alicia berada ditgh, Charles berada dikanannya, Chris berada dikirinya. Manakala diblkg Ray berada ditgh, Edmund kiri, Edward kanan.
Lengkap semuanya.
"1..2..3 smile."
Kcak
Kcak
Kcak
Banyak gambar yg diambil oleh Alicia, bermcm-mcm gaya yg dibuat oleh mereka. Edward dan Ray hanya beriak biasa. Tidak dingin hanya mengenakan senyuman yg nipis cukup untuk menggentarkan hati perempuan diluar sana.
"Okayy.. Done, thank you all of you. I will miss you all"Alicia dipeluk oleh abg²nya.
~ ~ ~
"Awak.. Lama lagi ke nak sampai Itali ?"Alicia duduk disblh Ray di dlm jet peribadi milik Ray.
"Kita baru je naik Rene."laptop dibuka, kerjanya yg tertangguh dia buat. Pelbagai email dari client Ray balas.
"Sorryy..hehehe.. I want to read a novel since you was doing your work right."Alicia sudah mengeluarkan novelnya untuk dibaca. Baru beberapa minit membuka novel, Alicia sudah tersengguk-sengguk mengantuk. Sesekali dia menguap menandakan yg dirinya tersgt ngantuk.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...