18-Latihan

455 13 0
                                    

Pagi itu, Alicia memulakannya dgn membuat sarapan pagi untuk abg² dan suaminya. Selesai sahaja dia menghidang terus dia menjerit dari arah ruang mkn.

"Abg² semua turun !! Rayyy !!"Alicia memanggil abg²nya.

"Okayyy !"Chris

"I'm coming little cutie !!"Charles

Hanya dua org sahaja yg menyahut. Lagi tiga org sudah sampai di meja mkn."Bangun pun..pukul 8 nak berlatih kann."Alicia mula mencedok sarapan paginya.

Tepat pukul 8 mereka semua berkumpul di dlm bilik latihan termasuk Alicia, Ray sendiri sudah ckp yg dia nak ajar Alicia cara untuk berlawan.

"Jom..kita mula berlatih, aku nak ajar Rene. Korg berlatihlah ikut korg."Ray menarik tgn Alicia agar bersamanya.

"Okay."seperti biasa Chris bersama Edmund. Charles pasangannya Edward. Chris dan Edmund memilih untuk berlatih menggunakan pisau manakala Charles dan Edward menggunakan pedang tetapi digantikan dgn kayu panjang.

Ray membawa Alicia jauh dari tempat mereka berlatih, dia mahu mengajar Alicia asas berlawan. Sblum menggunakan senjata, Alicia perlu mahir dulu berlawan tanpa menggunakan senjata.

"Aku tak akan ajar kau mcm abg² kau semua. Sbb abg kau dah mahir dari kecil. Kau perlu mahir berlawan tanpa menggunakan senjata."Ray memulakan pembelajarannya.

Alicia hanya mengikuti sahaja apa yg diajar oleh Ray. Sesekali Alicia terjatuh apabila menyerang Ray namun dia tidak pernah berputus asa.

Chris dan yg lain hanya melihat sahaja dari jauh."Lice, Ray..rehat dulu lahh. Dari tadi aku tgk korg tak rehat lagi. Ada lagi dua jam nak abis latihan ni."Charles menegur dari jauh.

"Okay Charles."

"Rene..kita rehat dulu, nanti sambung lagi. Ni baru hari first kau latihan jgn paksa sgt bdn."Ray mengajak Alicia untuk berada bersama dgn yg lain.

Edward menghulurkan botol kpd Alicia, Charles menghulurkan botol kpd Ray. Mereka hanya diam tanpa mengeluarkan sebarang suara. Setelah 10 minit berehat, mereka sambung berlatih.

Selesai sahaja latihan, mereka semua lepak di tepi kolam. Kecuali Alicia, dia dilarang berada dekat dgn kolam."Rayyyy..pleasee, saya pun nak sembang dgn diorg semua..pleasee..pleaseee.."Alicia membuat muka comel. Cuba untuk memujuk supaya dpt duduk bersama dgn abg²nya ditepi kolam.

"Yerlah²..hati² jgn sampai jatuh dlm kolam lagi. Duduk jauh sikit dari kolam tuh."Ray memesan.

"Yeahhhhh..okayy Rayy, jom lah duduk sekali. Tgk tuhh diorg berenang, join lah sekali Ray."Alicia menarik tgn Ray agar mengikutinya.

Ray hanya menurut sahaja, sampai sahaja di tepi kolam. Ray terus membuka bajunya dan melompat masuk ke dlm kolam.

Alicia dibiarkan di tepi kolam, Chris dan yg lain dah tahu knp Ray menghalang Alicia mendekati kolam.

Skip

Alicia merupakan org yg terakhir memasuki ruang bilik mesyuarat itu. Dia mengambil tempat disblh Ray. Keadaan bilik yg dingin dan sunyi sedikit sebanyak membuatkan dia berasa gementar.

Sejurus sahaja dia duduk,"Lice, abg cuma nak minta yg Lice akan berterus trg dgn kita semua."Chris memulakan perbincangan.

Alicia hanya mengangguk sahaja."Masa markas kita kena serang, Marcus ada ckp satu perkara ni.."Chris berhenti seketika.

Lama Chris diam "Marcus suruh tanya Lice apa yg Lice rahsiakan dari abg semua. Abg harap Lice tak tipu abg semua."Chris merenung muka Alicia yg berada dihadapannya.

AliciaWhere stories live. Discover now