19-Lunch

417 11 0
                                    

Sinar matahari yg menyinari bilik itu membuatkan Alicia terbangun dari tidurnya. Terkebil-kebil matanya memandang wajah Ray.

Tangannya dibawa naik ke wajah tersebut. Dari dahi, turun ke mata, lalu ke hidung dan berhenti di bibir. Alicia menarik tangannya lalu diletakkan di pipi Ray. Dia menekan-nekan pipi tersebut dgn lembut.

Ray yg terasa tidurnya diganggu mencelikkan matanya. Terhenti terus pergerakan tgn Alicia."Morning.. Awak terbangun ke ? Sorry kacau awak tidur."Alicia ingin menarik tangannya yg berada di pipi Ray.

"Kau mmg kacau aku tidur pun, morning.. pukul berapa ni ?"Ray menarik tgn Alicia lalu menggenggamnya.

"Pukul 8 awakk..sorry lah saya kacau awak tidur. Ada masa sikit lagi ni kalau awak nak tidur sblum pergi kerja."

"It's okay, hari ni aku nak pergi kerja awal. Kau kalau nak keluar pergi mana² bagitau aku."Ray bangun dari perbaringannya. Dia mencapai bathrobe, sebelum masuk ke dlm bilik air Ray mencium dahi Alicia sekilas.

Alicia bangun dari baring, dia mahu menyediakan baju untuk Ray. Setelah selesai menggosok baju Ray, Alicia turun ke bwh untuk menyediakan sarapan. Maid di rumah Ray masih ada, cuma untuk bahagian masak. Alicia yg uruskan, itu pun setelah berlakunya pujuk rayu dgn Ray.

Jane masih ada, kalau Alicia mahu pergi ke mana² pasti Jane yg akan menemani dia. Alicia menyediakan pancake, dia meletakkan pelbagai jenis jem, serta madu diatas meja mkn.

Ray menarik kerusi lalu duduk di meja mkn. Alicia menghulurkan pinggan yg berisi pancake kpd Ray."Awak nak madu atau jem ? Kalau nak jem..awak nak jem apa ?"

"Aku nak madu je lahh.."Ray mengambil madu dari huluran tgn Alicia.

Selesai sahaja mkn, Ray menuju ke pintu dan memakai kasut. Alicia yg berada diblkgnya dipandang. Ray mencium dahi Alicia lalu mencium sekejap bibir mungil milik isterinya.

"Take care Ray."Alicia melambai tgnnya ke arah Ray.

"You too."

Alicia hanya melihat kereta Ray yg meninggalkan perkarangan rumah itu.

~ ~ ~

"Charles jom kita lunch sama², ajak Edmund dgn Edward. Kalau boleh ajak sekali Ray dgn Lice."Chris menelefon Charles.

Lagi dua jam masa untuk lunch, Chris bercadang mahu lunch bersama-sama.

"Boleh je, aku cuba tanya Lice dia boleh keluar ke tak."

"Okayy..aku ada meeting ni, aku letak dulu."setelah mendpt jwpn drpd Charles, Chris terus meletak telefonnya. Dia berlalu keluar menuju ke bilik mesyuarat.

~ ~ ~

"Hello Lice..nanti kita sama² lunch nak ?"Charles terus menelefon Alicia setelah habis berbual dgn Chris.

"Boleh je abg..lunch dgn siapa je ?"Alicia menjwb.

"Dgn abg² yg lain, sama dgn Ray sekali."

"Kalau Lice nak pergi taman yg terdekat boleh ? Lice masak bnyk² than kita buat picnic sekejap..sekejap je..habis lunch Lice balik."Alicia memberi cadangan tak pernah lagi dia berkumpul dgn abg²nya semasa lunch pd waktu kerja.

"Abg rasa diorg pun okay je..nanti Lice send location dkt whatsapp group family kita tauu."

"Okayy abgg..dah Lice nak start msk nii..nanti Lice send."Alicia sudah berura-ura untuk meletak telefon.

AliciaWhere stories live. Discover now