28-May

337 13 0
                                    

"Abgg.. Lice nak Rayy.."Alicia merengek mahukan Ray, menangis dia seharian semata-mata mahukan Ray yg berada di Kanada itu.

Hari ini masuk hari ke dua Ray tiada di rumah. Dia baru dapat berita dari Ray yg suaminya itu akan berada di Kanada selama seminggu bersamaan tujuh hari.

Lagi lima hari Alicia perlu bertahan tanpa Ray. Tapi hari ni Alicia merengek mahukan Ray.

"Licee.. Mcm mana abg nak bagi Ray, Ray kan tgh kerja skrg ni.. Tunggu lahh lagi lima hari Lice."buntu Edward nak memujuk Alicia. Dari tadi tak berhenti menangis. Mkn pun tak mahu.

"Nak suami Lice.. Abgg Edward, Lice nak Ray..pleaseeee.."Alicia masih mahukan Ray, lencun mukanya dgn air mata sendiri.

Edward menggaruk kepalanya yg tidak gatal. Dia mengambil telefon yg berada di dlm koceknya. Nama Ray di cari.

Tutt tutt

"Hello Ray."Edward membuat panggilan video call.

"Knp call aku ni, siap guna video call lagi. Aku bnyk kerja nak kena settle kan ni.."Ray meletakkam telefonnya lalu membuat kerja nya di atas meja.

"Aku rasa kau patut tgk isteri kau ni. Dari pagi tadi tak nak mkn, ni dh mlm.. Aku risau ni.."terbit kegelisahan di muka Edward.

Edward menghulurkan telefonnya kpd Alicia yg bersandar di kepala katil.

"Lice.. Nah, Ray nii.."

"Ray ? Nakk.. Lice nak ckp dgn Ray, Lice rindu Ray."Alicia mengambil telefon dari pegangan tgn Edward.

"Rene.. Knp menangis ni.. Kau tahan lah lagi lima hari, tak lama lahh. Jgn mcm ni Rene, aku tgh nak selesaikan kerja ni cepat². Boleh lah aku balik awal."Ray masih menumpukan tumpuannya pada kerja nya.

"Awakk.. Pandang lah sini kejap.. Saya nak tgk muka awakk.. Ermmm.."Alicia berckp dgn suara yg bergetar menahan tangisan.

"Iyerr.. Aku tgk lah nii.. Hahh ada apa ? Cepat lah aku nak buat kerja ni."dingin sahaja suara Ray, tiada secalit pun senyuman di wajahnya.

"Ermmm.. Tak ada apa lah awakk.. Awak hati² kat sana, jgn tertekan sgt dgn kerja tuhh. Okey lah awak, sorry kacau awak. Byee."Alicia memberikan telefon kpd Edward apabila Ray mematikan panggilan tanpa balasan.

Alicia kembali menangis dgn layanan dingin yg diberikan oleh Ray."Abgg Edwardd.. Baru je dua hari Ray pergi kerja. Knp dia dingin dgn Lice.. Lice rindu dia tahu tak."

Alicia memeluk bdn Edward yg berada di sblhnya."Shhh shh, mungkin Ray stress dgn kerja dia kott. Lice jgn mcm ni, tak baik untuk anak ni kan. Mkn jom."Edward memujuk adiknya sambil memegang perut Alicia yg sudah memboyot.

"Tak nakk.. Lica nak tunggu Ray, dah lah abg. Lice nak tidur."Alicia sudah baring membelakangi Edward. Tangisan masih belum berhenti, baju terakhir yg digunakan oleh Ray dipeluk erat.

"Ermmm.. Kalau Lice nak apa² panggil je abg tau, abg keluar dulu. Rehat baik²."Edward tunduk sedikit mencium bahagian sisi kepala Alicia. Dia melangkah keluar dari bilik itu.

Alicia menarik comforter agar membaluti dirinya, dia melelapkan mata. Penat seharian menangis mahukan Ray di sisinya.

"Chris.. Ajak yg lain wei dtg rumah Ray, kesian adik kita ni. Nak Ray dari pagi tadi, menangis tak berhenti. Aku suruh mkn tak nak mkn."Edward menelefon Chris setelah keluar dari bilik Alicia.

"Kau tak cuba call Ray ke ? Tak akan teruk sgt Lice tuhh.."Chris berckp di corong telefon.

"Aku dah call Ray, tapi aku tgk Ray lyn dingin je Lice tuhh. Aku pun tak paham knp. Ajak je lah yg lain duduk sini sementara Ray tak ada, kesian Lice."Edward berjln ke arah lif, butang no 3 ditekan.

AliciaWhere stories live. Discover now