"Rennee !! Are you done ? Kita kena gerak cepat ni.." Ray menjerit dari ruang tamu. Sudah 15 minit dia menunggu kedatangan Alicia di ruang tamu, katanya nak bersiap dlm 5 minit tapi ni dh 15 minit.
Ray memandang jamnya sekilas."Reneee ! You told me you will be ready in 5 minute but its almost 15 minute you know." Ray mula untuk marah.
Belum sempat dia memanggil lagi sekali, Alicia sudah turun ke bawah dgn membawa beg pakaian. Dia memakai dress, sudah terbiasa dgn pakaian begitu disbbkan Ray yg memaksanya pd mula² dia tinggal di rumah itu.
"Kau buat apa jer kat atas tuh, aku tunggu dkt 15 minit tauu. Ingat tak nak pergi tadi." Ray menyindir Alicia.
"Ermmm..sorry lahh Ray saya cari telefon saya tak jumpa. Awak jgn lah mrh saya." Alicia hanya menunduk ke bawah.
Ray mendengus sedikit dan berlalu pergi membawa beg pakaian Alicia."Cepat Rene. Tercegat apa lagi dekat situ. Nak kena tinggal betul² ke ?" Ray berkata lagi apabila melihat Alicia terkebil-kebil di ruang tamu.
"Hahhh..waitt..wait for me." Alicia berlari anak mendekati Ray tidak mahu ditinggal.
Ray menaiki kereta Lamborghini nya. Dia meletakkan beg pakaian Alicia di blkg. Ray melihat Alicia kelihatan blur "Knp dgn kau Rene ?"
"Takk..saya tak tahu nak duduk mana."Alicia menggaru sedikit kepalanya yg tidak gatal.
"Ouhh kau duduk dpn lh. Ingat kau boss..huhhh."Ray menyuruhnya duduk di dpn.
Ray memandu sendiri, dia tidak mahu org lain yg memandu. Tetapi sudah tentu org²nya ada untuk mengawasi mereka.
"Ray..are you okay ? Perut kau okay tak ?"Alicia bertanya apabila teringat ttg semalam.
"It's okay..aku dh selalu kena mcm tuhh..kau jgn risau.."Ray membalas tetapi masih fokus pd pemanduannya.
"Ouhhh..ermmm okay lah klu gituhh..Ray nk pinjm tangan jap blh ?"Alicia meminta lengan Ray.
Ray mengangkat tangannya dan mengusap sedikit kepala Alicia lalu memberikannya kpd Alicia. Alicia memegang tangan Ray lalu memeluknya sedikit. Alicia kelihatan sedikit risau apabila mengetahui yg dia perlu tahu ttg rahsia yg disimpan oleh Ray dan ahli keluarganya.
"Rene..kau risau ke ?" Ray bertanya ttg keadaan Alicia. Tetapi dia hanya mendpt balasan hembusan nafas.
Ray melihat Alicia sudah pun tidur dgn memeluk lengan Ray. Lama kelamaan pegangannya di lengan Ray terlerai menandakan Alicia sudah nyenyak tidur. Ray mengangkat lengannya lalu mengusap sedikit rambut Alicia. Dia kembali fokus kpd pemanduannya.
~ ~ ~
Kringg kringg
Bunyi telefon kedengaran."Drake..Ray skrg sdg dlm perjalanan ke bandar Paris bersama seorg perempuan." Zayn org kanan Drake memberitahu Drake."Ada apa² aku perlu buat ?"
"Huhhh..kau ekori jer diorg tuh. Make sure jgn sampai kantoi. Aku nak kau siasat siapa perempuan tuhh. Sampai masa yg sesuai kau culik perempuan tuh bagi kt aku." Drake tersenyum sinis.'Habislah kau kalini Ray.' Drake berbisik didlm hati.
"Okay bos."panggilan dimatikan. Drake mula ketawa jahat.
Tokk tokk
"Masuk" Drake menyuruh masuk
Kelihatan satu figura lelaki menghampiri meja Drake.
"Long time no see huhh." lelaki itu menegur Drake. Drake tergamam tidak sangka dpt bertemu lagi dgn lelaki itu.
~ ~ ~
YOU ARE READING
Alicia
Боевик💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...