"Werkkk...werkkk.."Alicia memuntahkan semua isi perutnya di dlm mangkuk tandas. Tapi yg keluar hanya lah air.
Dia menekan perut menahan sakit, pertama sekali dia muntah sebegini teruk. Ray yg tiada di rumah membuatkan dia bertambah risau.
Baru sahaja ingin melabuhkan duduk di atas katil, Alicia terasa mual lagi dan terus berlari masuk ke dlm bilik mandi.
Keluar² sahaja bdn Ray menyapa pandangannya."What's happen Rene ? Are you okay ?"cepat Ray menilik bdn Alicia. Masuk² sahaja terdgr isterinya muntah, siapa yg tidak risau kan.
"I'm okay Ray, cuma tuhh lahh..saya tak tahu knp dari tadi lagi saya asyik muntah². Ni awak ada baru kurang sikit rasa loya saya."Alicia memeluk bdn Ray. Terasa selesa dgn bau cologne yg dipakai oleh Ray.
"Aku bawa kau pergi hospital ea ? Muka kau pucat sgt nii..aku risauu."berkerut dahi Ray melihat muka Alicia yg sgt pucat. Dia meletakkan tgn di dahi Alicia, mukanya bertambah berkerut."Tak panas pun, tapi knp pucat sgt ni.."
"It's okay Ray..nanti² je lahh kita pergi hospital ea. Mungkin kejap lagi baiklah ni, saya cuma nak rehat skrg ni."Alicia sudah pun memanjat katil.
"Okay Rene..kau rehat dulu, kalau kau masih tak baik. Aku angkut kau pergi hospital."bdn Alicia diselesakan, comforter ditarik.
Alicia hanya mengangguk sblum melelapkan mata nya yg semakin kuyu itu.
~ ~ ~
"Aku nak kau buat kerja betul²..kesalahan kau yg sblum ini aku maafkan. Mungkin masa seminggu terlalu singkat sgt bagi kau."Marcus berckp menggunakan mada biasa.
"Tapi setiap masa aku nak kau laporkan pada aku apa yg dilakukan oleh diorg. Buat masa ni aku nak diamkan diri dulu, dah berapa bulan aku hantar org cuba untuk culik Alicia. Tapi ttp tak dpt, kita berehat dulu. Rancang strategi betul²."nampaknya angin Marcus sgt baik hari ni. Dia langsung tidak mrh².
"Baik tuan, saya pasti akan buat kerja seperti yg diarahkan oleh tuan."lelaki itu menunduk.
"Baik, kau boleh pergi."Marcus tersenyum...sinis, mengingatkan yg dia akan merangka strategi untuk menculik Alicia. Dia pasti kali ini dia akan dapatkn Alicia.
~ ~ ~
Tiga hari berlalu, namun keadaan Alicia masih sama. Setiap pagi pasti Alicia akan muntah², Ray membuatkan keputusan untuk membawa Alicia ke hospital.
Yerr..dan sekarang mereka sdg bertolak untuk ke hospital. Ray yg sepatutnya kerja hari ini mengambil cuti.
Setiba nya di hospital, Alicia mogok tidak mahu pergi. Entah knp tapi hatinya langsung tak nak menjejakkan kaki ke hospital. Dia menggeleng-geleng sambil memegang baju Ray. Bibirnya tercebik-cebik menahan tangisan.
Tak tahu knp, Alicia berubah menjadi sgt manja lebih drpd biasa."Kau jgn mcm² Rene..jgn buat aku mrh."walaupun Ray sudah menarik tgn Alicia, wanita itu ttp juga mengeraskan dirinya tidak mahu ikut.
Adegan mereka dilihat oleh org ramai. Alicia sudah pun menangis.
"Kau tak nak ikut ? It's okay.."terus Ray mencempung bdn Alicia.
"Ermmm..awakk nii kann.."Alicia membenamkan wajahnya di dada Ray. Malu dgn org lalu lalang yg lihat mereka berdua.
Skip
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...