7-Merajuk

764 17 0
                                    

Baru 3 hari berlalu tanpa Alicia dan Ray, Chris serta adik²nya yg lain sudah pun diserang banyak kali oleh konco² Drake.

Kini Edward dan Edmund menjadi mangsa. Teruk dibelasah oleh konco² Drake. Tapi yg paling teruk Edmund, kakinya ditikam.

Mereka masih berdegil tidak mahu memberitahu Ray dan Alicia.

"Weii.. Aku rasa ni kerja Drake wei. Apa yg diorg nak dari kitorg ni." Charles bertanya apabila mereka semua berkumpul di ruang tamu rumahnya.

"Mmg kerja Drake pun lah. Ray kata Marcus dah muncul balik. Dia kerjasama dgn Drake. Haihhh.." Chris mengeluh.

"Knp dia muncul balik ? Apa yg dia nak dari kita ni.. Dia dh bunuh ibu bapa kita. Apa lagi yg dia tak puas hati." Edmund menggenggam tangannya menjadi penumbuk. Geram dgn kemunculan Marcus yg pernh melukai hati Alicia dan mempergunakan hubungan pertunangannya antara Alicia untuk membunuh ibu bapa mereka.

"Sabar Edmund, aku rasa kita perlu bagitau Ray lah. Aku pun tak sedap hati Lice takde dpn mata aku ni. Diorg mesti dah tahu yg Lice dgn Ray tgh bercuti ni.."Edward menenangkan Edmund.

"Betul lahh tuhh.. Chris kau bagitau lahh Ray yg kita perlukan dia skrg ni. Tmpt kurungan kat rumah dia ni pun dah pnuh aku sumbat org² Drake tuhh.." Charles menyuruh Chris memberitahu Ray ttg apa yg berlaku oleh mereka.

"Yerr lahh.. Aku bagitahu. Aku naik atas dulu wei. Nak rehat, aku ni pun baru nak baik sikit smlm kena tikam kat bahu." Chris berlalu pergi ke bilik.

~ ~ ~

Alicia masih malu terhadap Ray. Setiap kali terpandangkan muka Ray, dia mengalihkan pandangan. Skrg mereka berada di montmartre-wall of love. Ia merupakan dinding yg ditulis 'saya sayang awak' sebanyak 311 kali dlm 250 bahasa.

"Ermmm Rayy..let's take a picture." Alicia mengajak Ray untuk mengambil gambar.

Ray merapatkan dirinya kearah Alicia untuk memuatkan muka nya dikamera. Ray perlu membongkokkan sedikit badannya untuk menyamai ketinggian Alicia.

"Okayyy..done." selesai mereka mengambil gambar.

"Heyy man.. veux prendre une photo avec toi(nak ambil gambar dgn awk)" kata seorang wanita yg mungkin berumur lingkungan 25 ke atas.

Ray hanya mengangguk dan biarkan Alicia seorang walaupun Alicia tahu William ada sahaja berdekatan diorg.

Selesai sahaja dia mengambil gambar dgn wanita asing itu terus dia menuju ke arah Alicia. Ray perasan muka Alicia berubah apabila dia bersama dgn wanita lain tadi."Renee..what's wrong with you ? Kalau kau terus senyap mcm ni aku malas nak layan kau." Alicia hanya senyap.

Dan yerr.. Ray berlalu pergi tanpa mempedulikan Alicia."Ermmm... Rayyyyy... Janganlahh tinggalkan Reneee... Rayyyy.. Hikssss...hiksss.. Rayy.."Alicia mengejar langkah Ray pantas dia menuju ke arah Ray yg masih meneruskan perjalanannya.

"Rayy...pleaseee..." Alicia memegang tgn Ray sblh kanan. Sebelah lagi tangan Alicia menggosok-gosok matanya, seperti budak kecil menangis.

Ray meraup mukanya kasar."Apa yg kau nak lagii hahh ?!" tanpa sedar Ray memarahi Alicia. Tersentak Alicia dibuatnya. Terus dia melepaskan tangan Ray, tangisannya terus sahaja berhenti.

"Ermmmm..I'm sorry Ray." diam terus Alicia tidak bersuara. Org yg lalu-lalang hanya melihat keadaan mereka berdua.

"Lepas ni balik apartment trus kemas baju nak balik mansion aku. Aku ada hal nak kena uruskan." Ray berlalu pergi ke arah keretanya. Alicia hanya mengikuti. Suara Ray masih dlm keadaan marah.

AliciaWhere stories live. Discover now