23-Hapus

336 7 0
                                    

Alicia memegang senjata tersebut di tgh kawasan luas, langsung tiada bangunan mahupun pokok.

Mereka semua bercadang mahu meletakkan bom di senapang tersebut dan meletupkan dia.

Alicia meletaknya dgn berhati-hati di atas tanah,"Abg Chris..nak tgk sekejap surat pesanan ibu tuhh."

Alicia,

Ibu dan ayah minta maaf sekiranya apa yg diciptakan oleh ibu dgn ayah menyusahkan kamu semua. Lagi² Alicia yg memegang kunci kpd senjata tersebut.

Ibu ada bagi peta sekali untuk anak² ibu cari senjata tersebut. Terpulang kpd kamu semua untuk hapuskan atau simpan senjata tersebut. Ibu dan ayah tak kesah.

Alicia, sebenarnya mlm ibu bagitahu pasal rahsia ni. Marcus terdgr perbualan kita, ibu tak sangka pula dia ada berdendam dgn kita sekeluarga.

Nak hapuskan senjata tersebut bknnya senang, tapi kalau anak² tak percaya buat lahh apa yg nak di buat.

Ada cara untuk hapuskan, dekat bdn senjata tuhh ada satu tempat untuk dibuka dan menempatkan bom khas yg boleh meletupkan senjata tuhh.

Ibu dan ayah tahu, anak² semua dlm bahaya termasuk juga Ray.

Ibu dan ayah minta maaf.

Your mum and dad'
Alexsandra and Blake.

"Kau pasti ke nak cuba bom biasa dulu ?"Ray bertanya setelah turut membaca pesanan itu dgn Alicia buat ke berapa kali.

"Aku nak cuba dulu sekebal mana senapang ni..nak tahu juga hebat tak ayah aku cipta senjata..hahahahaha."Chris mmg nak tahu ttg senapang itu.

Sekiranya senjata tersebut sgt berbahaya dia akan pastikan yg senjata itu musnah.

"Let's start."mereka semua berdiri jauh dari senapang tersebut dan menyorok di blkg kereta.

Edmund memegang satu alat yg mempunyai punat berwarna merah. Jika dia mekan butang tersebut maka bom akan meletup.

Edmund mengangkat tinggi alat tersebut menandakan bahawa dia sedia untuk menekan.

Masing² menutup telinga termasuk Edmund.

"1"

"2"

"3"

'Boommmmm'

Kedengaran bunyi letupan, tak perlu risau. Kawasan yg mereka pergi merupakan kawasan Dragon, tempat kumpulan Ray mencuba bom.

Kira² 4 minit dari letupan tadi, baru mereka keluar dari tempat persembunyian.

Asap berkepul-kepul menghalang pandangan mata mereka, mereka menghampiri senjata tersebut.

"What the fxxx !"Charles mencarut. Mereka semua terkejut melihat senapang itu langsung tidak terkesan dgn letupan tadi sdgkan mereka menggunakan bom yg sgt kuat letupannya.

Edward mahu menyentuh senjata tersebut tapi lantas dihalang oleh Alicia.

"Don't Edward.. Thats rifle still hot, don't touch it yet. Let it cool first."

"Hurmm..okay Lice."Edward setuju dgn cadangan Alicia.

Mereka duduk berkumpul sedikit jauh dari senapang tersebut, membiarkan ia sejuk.

AliciaWhere stories live. Discover now