32-Perth Zoo, AQWA

361 12 2
                                    

Keesokan hari nya, tepat pukul 8.30 pagi mereka sudah bertolak untuk ke Perth Zoo memandangkan zoo tersebut di buka jam 9.00 pagi.

Mereka tiba di zoo tersebut jam 9.15 pagi, senang sahaja bagi mereka. Tidak perlu bersesak untuk membeli tiket masuk, Charles sudah pun membeli tiket secara online.

"Lice.. Biar abg bawa Har.."Charles menawarkan diri untuk membawa Harcourt. Alicia dgn rela hati menyerahkan Harcourt ke dlm dukungan Charles.

Thibault di dlm pelukan Ray, manakala Bella drpd tadi di dukung oleh Chris. Alicia hanya berlenggang membawa beg galas berisi pampers dan susu untuk anak² nya.

"Ermmm.. Cle Ris..allonn.."Bella menunjuk-nunjuk belon yg bermcm-mcm bentuk di suatu sudut.

"Hurmm.. Nanti pecahh belon tuhh Bella.. Beli lain lahh, haiwan bnyk kann.. Tgk lah haiwann.. Tgk burung tuhh.. Cantik kann, warna-warnii.."Chris mengelak mahu membelikan belon.

Takut belon tersebut pecah dan mengejutkan Bella nanti. Chris memujuk dgn mengalihkan parhatian ke arah burung² di situ.

"Uhukk.. La nak tuu.."Bella masih mahukan belon tersebut.

"Ermm..jap eaa, uncle tanya daddy Bella dulu."Chris segera berjln ke arah Ray dan Alicia yg sudah jauh ke dpn. Edward hanya mengekor.

Charles dan Edmund pula entah ke mana di bawa si Harcourt berjln.

"Weiii Rayy.. Anak kau nak belon tuhh, boleh tak aku beli kan ?"Chris menunjuk ke arah tempat di jual nya belon.

"Belon ? Tak payah belii.."mendatar sahaja suara Ray.

"Awakkk.. Biar je lah dia main dgn belon, drpd Bella minta snek.. Makanan ringan, baik bagi belon tuhh.."Alicia memujuk, kesian melihat muka anak nya itu mencebik menahan tangisan.

"Hurmmm..yerlah².. Kau beli je lah belon tuhh.. Beli untuk Thi sekali.."Ray akhirnya membenarkan Chris membeli belon tersebut.

Chris berjln menapak ke arah gerai belon,"Bella.. Nak yg mana satu ?"Chris bertanya.

"Ozennnnn.."teruja Bella menyahut.

"Hurmmmm.. Thi nak bagi yg mana satu Bella ?"Chris meminta pendapat anak saudaranya.

"Just give thatt.."Bella berckp masih dlm pelat nya. Dia menunjuk ke arah belon berupa pistol besar.

"Woww.. That gun balloon.. Not bad."

"Can you give frozen and gun balloon."Chris meminta drpd penjual.

Penjual tersebut memberikan belon itu tanpa banyak bersuara. Chris menghulurkan beberapa keping wang kertas lalu pergi dari situ.

"Nahh.. Bagi Thi.."Chris sudah sampai di tmpt Ray dan Alicia.

Ray menyambut huluran tersebut lalu mencangkung,"Heyy Thii.. Hold this balloon.."

Thi hanya menyahut tanpa membantah, Thi lebih cpt belajar berjln berbanding adik²nya. Tetapi tidak lama untuk dia berjln.

"Thanks daddy.."pelat Thi berckp, dia hanya merenung belon pistol itu tidak berkelip.

Alicia baru kembali dari membeli air, hanya membeli air mineral. Sudah tahu yg Ray dan abg² nya tidak minum air manis sgt.

Kedengaran dari jauh suara seorg bayi menangis.

"Awakk.. Saya rasa mcm knl suara tuhh lahh.."Alicia berbisik ke arah Ray.

'Mcm suara Har pulakk.. Hurmmm..'gumam Alicia di dlm hati.

Dari jauh mereka melihat Edmund sudah berlari mendpt kan mereka diikuti dgn Charles. Har di dlm dukungan Edmund.

"Lice.. Har nak susu nii.."Edmund menyerahkan Har kpd Alicia.

AliciaWhere stories live. Discover now