8-Buli

625 12 0
                                    

"Liceee ..abgg rinduu Lice.." meluru Chris mendapatkan Alicia yg baru turun dari tangga. Terus Chris menarik Alicia masuk dlm pelukannya.

"Hahahaha.. Abggg.. Jgnn lahh..ketat sgtt nii, Lice tak dpt nak bernafass.." Alicia berkata dicelahh² leher Chris.

Chris melepaskan pelukan lalu mencium dahi Alicia lama. Rindu dgn adiknya, dia melihat kearah blkg. Ray yg menuruni tangga sdg menghampiri mereka berdua.

"Rayy, aku nak bawa adik aku jln² boleh tak weii ? Rindu sgt dgn Lice." dia mencuit sedikit hidung Alicia. Alicia hanya tersenyum melihat abgnya.

"Bawa lahh..tapi lepas bincang..yg lain mne ?" Ray bertanya apabila melihat Charles dan kembar Ed tiada di ruang tamu.

"Ouhhh..diorg pergi kolam jap.. Sementara tunggu kau dgn Lice turun." Chris memberitahu keberadaan adik²nya.

"Mia.. Tell them that I want to start a discussion." Ray memberi arahan kpd slh sorg maid yg berada berdekatan.

"Okay sir." maid yg bernama Mia itu pun berlalu.

Setelah 5 minit menunggu kehadiran yg lain di bilik mesyuarat, kelihatan susuk tubuh seseorg menolak daun pintu. Terjengul kepala Edward melihat ke dlm bilik.

"Kau tunggu apa lagi, masuk lahh.. Dh 5 minit kitorg tunggu." Chris menyuruh adiknya masuk.

"Okayy..let's start" Ray bersuara apabila melihat semua adik beradik Chris sudah berada di bilik mesyuarat itu.

"Licee.. Lice dh tau yg kitorg nak cdgkn Lice kahwin dgn Ray ?" Charles membuka bicara.

"Lice dh tauu..mlm tdi Ray baru bagitahu Lice." Alicia tersenyum. Dia duduk diantara Chris dan Ray. Manakala kembar Ed dan Charles duduk di bahagian satu lagi sisi meja.

"Hurmm.. Kalau mcm tuhh.. Abg nak tanya, Lice dh tahu pasal kita ? Pasal family kita dan diri Ray ?" Chris bertanya.

"Yg tuhh pun Lice dh tahuu.. Ray dah cerita dekat Lice.. Pasal Marcus.. Pasal Drake.. Pasal kematian ibubapa kita yg dirancang tuhh.. Lice okay yg Lice dilahirkan dlm keluarga mafia." Alicia memberitahu perkara sebenar yg dia rasakan. Dia memandang Chris apabila menjwb soalan yg ditanyakan oleh abgnya itu.

"Kalau mcm tuhh.. Lice tak marah kerr bila Lice dpt tahu ttg kami ni ?" Edmund bertanya sambil memandang muka Alicia.

"Tak lahhh abgg Edmund.. Kan Lice dh ckp Lice okay lahir dlm keluarga mafia. Nak mrh buat apa kalau dh ibubapa kita nii mmg asalnya mafia. Lice tak blh nak mrh." Alicia meyakinkan abg² nya bahawa dia tidak marah akn hal itu.

"Lice okay kerr dgn rancangan kitorg nii ? Tapi sebenarnya lbihh kpd idea Ray.. Dia yg nak kahwin dgn Lice.. Kalau Lice okayy.. Abgg² punn okayy.." Edward pecah rahsia.

Habis muka Ray ditenung oleh Alicia, meminta penjelasan drpd Ray.

"Haishhh..okayy² I will tell you, don't look at me like that Rene." dia mengalihkan muka Alicia untuk tidak memandang kearahnya. Chris dan yg lain hanya menyembunyikan senyuman sahaja dgn gelagat Ray.

"Kan aku dh ckp dgn korg jgn bgitau Rene yg aku nak kahwin dgn dia.. Hisshhhh.. Korgg nii.." muka Ray merah menahan geram, mahu saja dia sekeh kepala sorg² kwn dia.

"Hahahahah..sorryy lahh weii, tak sengaja.. Hahahaha.. Jadi Lice tak tahulah nii Ray yg minta nak kahwim dgn Lice ?" pecah tawa Edward apabila melihat muka merah Ray.

"Rayy..jgn lahh marahhh." Alicia menenangkan Ray yg menahan geram, "Takk..tahupunn.. Ray cuma ckp Chris izinkan Ray kahwin dgn Lice kalau Lice setuju lahh.."

"Kalau mcm tuhh..kau setuju tak Rene ?" Ray bertanya sambil merenung Alicia tajam bagai nak tembus.

"Hurmmm..awk ckp dulu dpn abg² saya sbb knp nak kahwin dgn saya ?" Alicia mencuba nasib untuk menguji Ray.

AliciaWhere stories live. Discover now