Alicia dan yg lain baru sahaja menapak keluar dari Fremantle Markets, Alicia bnyk membeli dress. Manakala abg² nya membeli brgn lelaki.
Ray tidak membeli apa² tetapi lebih kpd brg anak², mereka perlu cepat pergi ke Margaret River Chocolate Company. Memandangkan syarikat coklat tersebut tinggal lagi 3 jam sblum di tutup.
Mereka semua tak mahu pergi ke kilang tersebut tetapi Bella dan Har tidak berhenti memaksa mahukan coklat. Alicia dan Ray beralah dan memberikan kebenaran untuk pergi ke syarikat tersebut.
Bayaran untuk masuk ke syarikat hanya lah percuma, dan untuk merasa juga percuma. Jadi tidak perlu lah mereka bersusah payah untuk mengeluarkan duit.
Mereka mengambil masa dlm 30 minit untuk sampai ke destinasi dari Fremantle Markets dgn keadaan jln raya yg agak sesak.
"Okayy... Dah sampaii, jom turun syg.."Alicia mendukung Bella.
Mereka turun dari kereta sambil mengemaskan baju yg sedikit berkedut.
"Lice.. Rayy.. Aku tunggu sini je.."Edward bersuara, tidak berminat mahu berjln masuk ke dlm syarikat tersebut.
"Alahhh.. Abg Edward, jom lahh.."Alicia memujuk Edward.
"Tak pe lah Lice.. Abg duduk sini je.. Korg nak masuk, masuk lahh.. Aku tunggu sini tgk ada yg tak kena ke tak."Edward berkata serius.
"Hurmm.. Yerlahh kalau gitu.."Alicia mengalah.
"Aku stay dgn kau lah Edward."Charles mahu tunggu di kereta.
"Boleh juga tuhh.. charles dgn Edward tunggu sini lahh.. Yg lain masuk dlm.."ujar Chris sambil melihat Ray.
"Aku setuju dgn kau."Ray berkata setelah memahami isyarat mata Chris. Mereka semua berasa tidak sedap hati, sbb itu Edward mahu tunggu di kereta.
Alicia hanya diam dan menapak masuk beriringan dgn Ray, Har dan Bella jelas menunjukkan riak teruja di wajah mereka.
Thi hanya biasa², dia hanya menunjukkan riak apabila berada di zoo. Melihat haiwan yg pelbagai, membuatkan Thi memberikan balasan.
Pelbagai jenis coklat berada di dlm bangunan tersebut, semua mahu di cuba oleh Har dan Bella sehinggakan sampai satu masa Ray terpaksa memarahi anak² nya drpd terlalu bnyk memkn coklat.
"Harr.. Dah lah tuhh, jgn mkn bnyk sgtt.."Alicia menegur lembut Harcourt yg mkn coklat dgn gelojoh.
Har hanya buat tidak tahu dgn teguran mummy nya itu, Bella pula sudah lama berhenti.
"Sikitt la-lagi mummy.."berusaha Harcourt mahu berckp dgn pelat bdk² nya itu, mmg jelas Har lebih nakal berbanding yg lain.
"Dah lahh tuhh.. Dah bnyk sgt mkn tuhh.."Alicia memujuk lagi, Chris, Edmund dan Ray hanya melihat sahaja perlakuan Har.
"Sabar lahh mummy !!"Har membentak marah, Alicia tersentak dgn sikap Har.
"Har !! Apa ckp mcm tuhh dkt mummy"Ray memarahi anaknya itu. Suara yg tinggi membuatkan Har takut dan menangis, Bella dan Thi yg mendgr hanya menunduk sahaja, tidak berani untuk bersuara.
"Ray, jgn lh mrh dia mcm tuhh.. Kesian Har, masih kecil lagi kann.."Alicia bersuara lagi.
"Itu lah kau, suka sgt manja kan anak²."Ray berkata dingin dan berlalu pergi, dibawa nya Bella dan Thi sekali.
Alicia terkedu, tidak sangka yg dirinya juga akn dimarahi oleh Ray. Dia mengesat kasar air mata yg mengalir di pipi,"Abg Edmund, tlg bawakan Har kejap. Lice nak pergi toilet.."Alicia terus berlalu pergi sblum mendgr balasan Edmund.
"Weii.. Baik kau follow Lice.. Aku takut apa² jadi dekat dia, kitorg tunggu dkt kereta."Edmund turut pergi mendukung Har yg sudah tenang sedikit.
"Cle mund.. Har nakal ke ?"Harcourt bertanya dgn suara yg tersedu-sedu.
YOU ARE READING
Alicia
Acción💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...