3 tahun berlalu ~ ~ ~
"Awakkkk !! Tlg lah saya siap kan anak² nii.. Awak tahu kann Harcourt nii nakall sikitt."Alicia sudah mula mahu membebel. Dia sdg memakaikan baju di bdn Bella.
Mereka berancang mahu bercuti bersama dgn Chris dan yg lain. Australia menjadi destinasi pilihan mereka.
Pelbagai tempat yg mahu dikunjungi oleh Alicia, masing² hanya menurut sahaja dengan kehendak Alicia.
"Yerr.. Kjp lahh aku pun nak siap kann Thi nii.."Ray membalas lembut, Thi yg sdg bermain dgn seluarnya itu dipakaikan baju. Seluar yg berada di tgn Thi di ambil oleh Ray.
"Thi.. Daddy nak seluar nii.. Nak pakai kan Thi seluar, daddy amikk."Ray mengambil seluar Thi.
"Dad.. Daddy.."tgn Thi di awang-awangkan, cuba mencapai muka Ray. Walaupun baru berumur 3 tahun, anak² Ray dan Alicia sudah belajar berckp.
"Yerr.. Daddy pakai kan seluar, lepas tuhh nak siapkan Har pulakk.."Ray mencium lembut ubun² anak nya itu sblum memberi perhatian terhadap Harcourt pula.
"Har jgn nakal, daddy nak pakai kan baju dgn seluar. Sayangg.. Tlg pegang Har tuhh."Ray meminta tlg Alicia apabila melihat Harcourt sudah mahu merangkak.
"Harr.."Alicia memanggil lalu memegang Harcourt drpd melarikan diri.
Selesai menyiapkan anak² mereka, Ray mengambil beg bagasi yg tlh disiapkan di tepi pintu. Sebelah memegang beg, sblh memeluk Bella yg berada di dlm pelukannya.
Charles pula membawa bagasi milik anak² saudara. Charles dipanggil untuk membawa bagasi anak² Ray, tak cukup tgn diorg untuk membawa kembar tiga org dgn 4 beg bagasi.
"Awakk.. Awak bawa lahh Har dgn Thi nii.. Biar saya bawa Bella dgn bagasi kita.."Alicia mahu membuat pertukaran dgn Ray, memandangkan Har yg tak reti duduk diam.
"Kau pegang lah diorg dua tuhh.. Sesekali kann..hahahahaha.."Ray mentertawakan Alicia yg terpaksa membawa dua org anak nya tuhh.
"Ishhh.. Awakkkk.. Tlg lahh saya nii.. Kalau diorg jatuh mcm mana.."Alicia sudah pun berhenti berjalan, Thi dan Har di letakkan di bwh. Alicia memakai beg khas untuk meletakkan bayi.
"Har duduk dlm ni diam² kalau tak mummy marah. Mari sini Thi mummy dukung."Alicia memperkemaskan dukungan Thi.
"Kan sng mcm tuhh.. Aku suruh pakai beg tuhh tak nakk, kalau pakai kann sng."Ray berjln ke arah lif. Pintu lif terbuka, Ray masuk ke dlm sambil menahan pintu lif drpd tertutup.
"Cpt lahh sygg.. Nanti turun sorg², merajuk pula."Ray masih menahan pintu lif drpd tertutup. Alicia melangkah masuk ke dlm lif, serentak pintu lif tertutup.
Geoffroi Thibault merupakan anak pertama, Harcourt Reynard pula anak kedua dan Mirabella Orva anak ketiga.
Thi seorg yg pendiam, dgr kata dan tak mudah bergaul dgn org lain. Har seorg yg nakal, suka buat kerja sendiri kadang kala Har akan ajak Bella main bersamanya. Bella rapat dgn Thi tapi suka bermain dgn Har.
"Awak pegang lahh Har, dia mana dgr kata saya sgtt.."Alicia masih mahu memegang Bella, skrg mmg Har duduk diam, tunggu lah lagi lima minit pasti Har mahu turun dari pegangan Alicia.
Ting
Menandakan yg lif sudah sampai di tingkat bawah. Ruang tamu dituju, kelihatan Chris dan yg lain sudah pun menunggu di sana.
"Charles mana ?"Ray bertanya.
"Dia dah tunggu dekat kereta, tadi dia letak bagasi korg dekat kereta."Chris menjwb soalan Ray.
"Ouhhh.. Abg Edmund.. Tlg pegang kan Har blh ?"Alicia meminta simpati Edmund, lagi pun tgnnya dah lenguh drpd tadi memegang dua bayi yg 'semangat'.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...