17-Tersingkap

463 10 0
                                    

Bang

Sempat Chris mengelak tembakan dari Marcus tersebut."Kau ni menyusahkan aku je lah, mati kan sng, boleh aku ambil Alicia."

"Tak ada aku nak serahkan adik perempuan aku dekat lelaki tak guna mcm kau."Chris mara dgn pantas lalu menumbuk padu perut Marcus. Dia memukul tangan Marcus menyebabkan pistol ditangannya tercampak ketepi.

"Ciss..huhhh lelaki tak guna ? Mcm lah si Ray tuh bagus sgt."Marcus meludah ketepi, dia membuat tendangan. Tetapi sempat ditangkap oleh Chris.

"Kau dah lah mainkan perasaan dia, kau gunakan dia untuk bunuh ibu bapa kitorg, kau mmg langsung tak ada perasaan. Kau dh buang dia, lpstuh kau nak kutip dia balik. Huhhh aku tak akan benarkan."Chris memukul kaki Marcus menggunakan sikunya, lalu melutut muka Marcus.

Marcus cuba untuk lari dari Chris."Kau nak lari mana hah ? Kau dh serang markas kitorg, than kau nak lari ? Huhh pengecut betul kau ni."Chris sengaja membakar kemarahan Marcus.

"Jay, cover aku. Kita kena berundur dulu."

"Aku akn datang balik, tuntut Alicia. Kau tak tahu apa yg adik kau sembunyikan. Better kau pergi tanya dia rahsia yg dia simpan. Itu pun kalau sempat kau jumpa dia lahh."Marcus terus hilang dari pandangan Chris.

Seorg lelaki yg berbadan gempal menghalang laluan Chris. Apabila Chris mahu memukulnya, cepat sahaja lelaki itu pergi meninggalkan tempat tersebut.

"Nick, mcm mana ? Diorg semua dh pergi ke ?"Chris berhubung dgn Nick menggunakan wireless earphone yg sudah diubah.

"Kitorg okay, cuma ada beberapa cedera dan dalam sepuluh atau lima belas org cedera parah, tak ada yg mati. Mayat yg banyak ni semua anak buah Marcus. Semua anak buah Shadow berundur."Nick membalas.

"Okay, kumpulkan semua org. Mana yg cedera dan cedera parah semua pergi ambil rawatan. Kita kena maklumkan benda ni secepat mungkin pada Ray."

"William, kau bagitahu Ray yg dia kena hati² , jgn biarkan Lice jln sorg², bahaya."tegas Chris memberi arahan kpd William.

Di markas utama senjata Chris.

"Nasib baik Ray hantar bantuan, tak adalah kau cedera parah lagi. Ni kalau Lice tahu, mesti dia risau sgt kat kau Edward."Charles yg berada disebelah Edward menepuk perlahan bahu Edward.

Edward mengalami kecederaan yg agak parah, dia ditembak dibahu manakala perutnya juga ditikam. Nasibnya baik semasa ada seorg lelaki yg ingin menembaknya, mati ditembak pertolongan dari Charles.

Setelah itu Edward dijaga rapi oleh Charles."Aku okay lahh, sikit jer ni. Jgn bagitau Lice sudah lah, nanti dia cepat² nak balik french, susahh pulak Ray."Edward mengetap gigi, menahan sakit lukanya dibersihkan. Peluru yg ditembak dapat dikeluarkan.

"Mcm manalah keadaan Chris, dia lagi kena lawan dgn Marcus. Haihhh."keluhan dilepaskan oleh Charles.

"Nanti kita tahulah, yg penting skrg aku nak rehat."

"Okay, kau rehat dulu. Aku nak suruh org settlekan mayat² tuh."Charles berlalu pergi meninggalkan Edward seorg.

~ ~ ~

"Tuan, kumpulan Shadow berundur. Anak buah Marcus banyak yg mati, kalau dia nak buat serangan lagi mungkin ambil masa yg lama. Jadi buat masa skrg, tuan tak perlu risau apa²."

"Lagi satu, kedua-dua markas dijaga rapi oleh Charles dgn Chris. Nasib baik bantuan yg Ray sediakan sampai awal."

"Mcm mana dgn keadaan Edward."mereka skrg berada didlm bilik kerja Ray. Alicia yg tertidur dibiarkan didlm biliknya yg dikawal oleh dua org bodyguard.

AliciaWhere stories live. Discover now