40-The End

554 14 2
                                    

Setelah dua minggu berlalu, Alicia telah pun bersedia untuk menggugurkan anak di dalam kandungannya.

Alicia dan Ray sdg menunggu di luar bilik pembedahan.

"It's okay.. aku ada dgn kau. Kau jgn risau."Ray memeluk erat sisi bdn Alicia.

"Ermmm..thanks Ray. Maafkan saya sbb tak dpt bagi ramai anak kat awak."Alicia menunduk.

"Tak apa, cukup kembar tiga tuh untuk aku."Dicium dahi Alicia agar isterinya lebih bertenang.

"Alicia Rene Blake ?" Seorang jururawat memanggil nama Alicia.

"Yess."Alicia berdiri dan Ray juga turut berdiri. Dia memeluk sekejap bdn Ray lalu mengikuti jururawat yg menanggilnya tadi.

Ray hanya melihat Alicia berlalu pergi dan kembali duduk.

. . .

"Jom lawat Lice." Chris mengajak adik² nya yg lain. "Ray ckp Lice skrg kat wad, dah selesai semuanya.. cuma Lice masih dlm keadaan tidak sedar."

"Jom lah kita pergi, tgk keadaan Lice.."Charles bangun dari sofa dan mencapai telefon bimbitnya serta kunci kereta.

Edmund dan Edward turut mengikuti Charles yg sudah keluar dari rumah.

"Knp masing² ikut aku ?" Charles bertanya apabila melihat yg lain mengikuti dia ke kereta.

"Malas nak bawa kereta, kau lah drive."Edmund menjawab selamba.

"Sama.."Chris dan Edward berkata serentak.

"Yerlah, aku ni mmg hamba korg..nasib syg sbb adik beradik, kalau tidak dh lama kena dgn aku.."Charles membebel sambil memanaskan enjin kereta.

"Cpt lah masuk.. tunggu apa lagi ? Nak kena tinggal dgn aku ?!!"Charles berdecit di hujung percakapannya.

"Yerlah².."Edmund membalas dan yg lain turut memasuki kereta.

Mereka hanya diam membisu, sesekali borak juga berkaitan dgn dunia mafia mereka.

Edward hanya bermain dgn telefon pintar nya sahaja, langsung tidak dihiraukan keadaan sekeliling dia.

Cuma apabila topik Chris dibuka, baru dia berpaling untuk mendengar.

"Chris, kau mcm mana ?" Charles bertanya sekadar berbasa-basi.

"Mcm mana apa ?"

"Kau dgn Abby tuhh lahhh.." Charles menjeling sekilas.

"Mcm tuhh lahh, korg pun dah tahu bila aku nak kahwin dgn dia..cuma aku blum bagitau Lice dgn Ray je..tunggu diorg okeyhh dulu lahh." Panjang lebar Chris berckp.

"Ouhhh..kalau kau kata mcm tuhh, okeyhh je lahh.. tapi berani pulak kau tinggalkan Abby sorg² dkt rumah tuhh.."

"Aku dh suruh org jaga rumah kita lahh, bknnya aku tak tahu korg pun ada suruh org jaga rumah kita tuhh..itu yg aku berani tinggal dia sorg, kalau tidak aku bawa dia sekali.." Chris membuang pandang ke luar tingkap setelah selesai berkata-kata.

Terasa panjang pula perjalanan kali ni hendak ke hospital. Chris mengeluh perlahan tetapi tetap Charles dpt menangkap keluhannya itu.

"Knp mengeluh ?"

"Tak adalahh..aku tak sabar nak jumpa Lice.." Chris menjawab perlahan.

"Semua org tak sabar nak jumpa dia Chris.." Edmund menyahut dari tmpt duduk blkg. "Kan Edward kan ?" Edmund menoleh ke arah Edward.

Kembar nya itu hanya menganggukkan kepala sahaja.

"Haaa.. Edward pun angguk kepala.." Edmund tersenyum melihat kembarnya.

AliciaWhere stories live. Discover now