"Mcm mana Chris ? Kau okay tak ? Kalau tak okay aku hantar hospital ? Nak aku bagitau Ray ttg ni ?" Charles risau apabila mendpt khabar berita yg Chris diserang hendap semasa lunch disebuah restoran. Semasa Chris diserang nasib baik Chris sempat mengelak dan pisau musuhnya hanya terkena sedikit di bahunya..sedikit tapi dlm.
"Takpe..aku okay..sikit jer nii..jgn bagitau Ray. Aku takut Lice risauu dia jadi tak enjoy dgn percutian dia tuhh." Chris menghalang Charles drpd memberitahu Ray. Si kembar dua org tuh masih blum tahu ttg berita Chris. Kalau tak pasti kecoh dgn kehadiran mereka berdua.
Flashback
Chris sdg duduk keseorangan di restoran untuk lunch. Sdg menjamu selera tiba² dia didatangi oleh 2 org lelaki yg memegang pisau bersedia untuk menyerang Chris. Chris apalgai cpt² bangun apabila tersedar yg 2 org lelaki itu hendak menyerang dia.
Nasib menyebelahi Chris tikaman pisau itu hanya terkena bahu dia. Tetapi tembakan yg tidak dijangkakan drpd seorang lagi lelaki itu terkena pada tepi bahu sebelah kanan menyebabkan Chris menahan sakit.
Chris mengambil peluang yg tersedia ada apabila seorg lelaki yg memegang pisau leka dgn keadaan Chris. Chris merampas pisau tersebut dan menikam paha lelaki itu. Seorg lagi lelaki ditumbuk oleh Chris pada muka menyebabkan dia terjatuh. Perutnya ditendang berkali-kali oleh Chris. Habis pengsan lelaki tersebut. Lelaki yg ditikam paha itu bangun dan mencuba lagi untuk menyerang Chris tetapi sempat dielak oleh Chris.
Chris menumbuk kuat muka lelaki itu menyebabkan lelaki tersebut rebah.
Chris menelefon ank buahnya." Zack.. I want you to come Apple Restaurant. I want you to clear this mess and also this 2 men. Bring them into Ray place. I have something to ask them."
Setelah 5 minit menunggu, Zack dtg dgn membawa konco-konconya yg lain. Segera mereka membuat kerja.
Chris terus berlalu pergi dan pergi ke syarikat Charles. Memandangkan syarikat Charles yg paling dkt dgn syarikat Chris.
End flashback
Habis kemeja berwarna baby blue Chris berlumuran dgn darahnya sendiri. Lukanya dirawat oleh Charles.
"Aku rasa better kau gi hospital. Aku cuma blh buat yg ringan² jerr." Charles menyuruh Chris pergi ke hospital. Dia tahu Chris seorg yg keras kepala susah nak lembutkan dia kecuali Alicia seorg.
"It's okay. Kau kan bekas doktor. Tlg lah aku. Aku mls nak pergi hospital." Chris berdegil untuk tidak mahu ke hospital.
"Iyer lahh..kau tahanlah sikit. Aku buat apa yg aku blh buat." Charles berkata. Chris hanya mengangguk dan membiarkan sahaja perbuatan Charles.
Edmund dan Edward masih tidak tahu ttgnya. Katanya,Chris akn beritahu apabila sudah sampai kerumah.
~ ~ ~
Mereka berdua sdg berjalan di Marchè aux Puces de St-Ouen. Apabila ditanya kemana Alicia mahu pergi. Dia menjawab ingin ke tempat tersebut. Teringin mahu melihat barang² antik. Setelah penat berjalan Alicia mahu ke Marché d'Aligre, mengisi perutnya dgn limpahan keju.
Dia berhenti disatu kedai bunga."Ray..i want that roses. Can I ?" Alicia mencuba nasib untuk membeli bunga ros.
"Hurmmm.." Ray hanya menggumam sedikit dan mengangguk. Dia buntu mcm mne nak memujuk Alicia. Alicia hanya berckp dgn Ray apabila mahukan sesuatu, selebihnya Alicia hanya diam. Dia tidak manja seperti selalu.
Apabila ditanya dia marah ke dgn rahsia mafia. Alicia membalas dia tidak marah, siapa dia nak marah sdgkan mmg drpd ibubapanya mafia.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...