Dah dua bulan sejak peristiwa yg menimpa Alicia sekeluarga berlaku, skrg usia kandungan Alicia sudah meningkat ke tujuh bulan.
Lagi dua bulan Alicia akan melahirkan anak.
"Renee, I have to go first. Sorry, kena pergi awal tak bagitau kau."Ray sudah pun tergesa-gesa ke pintu rumah.
"Rayy.. At least get your breakfast first.."Alicia bersuara lembut.
"Ermmmm.. Okayyy Rene."Ray berpatah balik ke meja mkn, dia mengambil sekeping roti yg sudah di sapu dgn jem.
"Sorryy.. Saya buat sarapan ni je, tak larat lah awakk."
"Kan aku dah kata kau tak payah buat kerja ni semua sepanjang kau pregnant. Maid ada, suruh jer lah diorg buat Rene."Ray berckp dgn mulut yg penuh, dia mengambil lagi sekeping roti yg sudah di letakkan dgn telur dan salad.
"Ermmm.. Tapi saya nak sediakan sarapan untuk awak, sarapan je. Lunch dgn dinner kan saya suruh maid. Awak jgn risaulah."Alicia berkata polos. Mmg dirinya tak selesa jika tidak membuat sebarang pekerjaan.
Kadang² Alicia curi² basuh baju dan siram bunga di mini tamannya. Sesekali juga dia akan menyertai maid di rumahnya itu mengemas.
Bkn nya Ray tidak tahu, semua yg berlaku di dlm rumah itu Ray tahu tetapi di diam kan sahaja untuk kepuasaan Alicia.
"Yerlah Rene, as long as you be careful okay sweety ?"Ray sudah pun bangun dari duduknya, diteguk sedikit teh lalu berjalan menuju ke pintu rumah.
"Okay Ray, thank youuu."Alicia mengikuti sahaja pergerakan Ray sehingga lah ke garaj kereta.
"I have to go, jaga diri Rene."Ray mencium sekilas bibir Alicia. Jika tidak dicium, Alicia tidak akan melepaskan Ray.
"Okayyy.. Awak pun jaga diri Ray.. Byee."Alicia menapak ke blkg sedikit apabila Ray memasuki kereta. Dia hanya melihat sahaja kereta itu meninggalkan dia.
Sudah menjadi rutin harian untuk melihat Ray pergi ke kerja dan menunggu Ray balik kerja walaupun Ray balik lambat.
Tgnnya masih melambai lagk sehinggalah kereta Ray sudah tidak kelihatan.
"Alicia.. Awak kena mandi skrg, lepastuh berehat. Nanti tuan Ray mrh saya kalau awak tak rehat."Jane melangkah menghampiri Alicia.
"Okay Jane, thanks sbb ingat kan."Alicia berjln sambil dipapah oleh Jane. Perutnya sgt bsr, kdg² Ray sendiri takut melihat perut Alicia.
Skip

Alicia berjln-jln di sekitar taman buatannya ditemani dgn Jane. Setelah maid dan bodyguard yg berada di rumah itu menerima arahan drpd Ray untuk mengawasi Alicia.
Mereka selalu berada dekat dan berhampiran dgn Alicia.
"Cantik kan ? Semua bunga ros tgh berbunga mekar."Alicia tersenyum manis melihat bunga kegemarannya mekar dgn subur.
"Cantikk sgt Alicia, pandai awak pilih bunga tauu.."Jane menghidu sekuntum bunga ros, harum.
"Jom lahh kita masuk dlm Jane.. Saya dah penat lah berdiri."Alicia memeluk erat lengan Jane.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...