"Knp pintu rumah aku terbuka ni.."Ray menggumam seorg diri dgn perlahan. Pelik. Masuk sahaja ke perkarangan rumah nya, dia melihat pintu rumah itu terbuka.
"Jgn jadi apa² kat Rene, tlg lahh.."dia segera meletakkan kereta nya dan berlari ke arah pintu rumah nya.
"Shit."maki Ray apabila melihat pintu itu tercabut, segera dia berlari ke arah bilik nya mencari kelibat Alicia.
Namun tiada, hampa. Ray pusing satu rumah nya. Langsung tiada.
"Arghhhhhhh !!! Sialll kau Marcus !!"Ray meraup muka nya kasar. Dia tahu isterinya diculik oleh Marcus, siapa lagi yg taksub sgt dgn Alicia dlm cerita ni kan.
Ray mengeluarkan telefonnya, nombor Chris dicari."Hello Chris, kau dtg sini cepat. Panggil yang lain, Rene kena culik."dingin sahaja suara Ray itu.
"Lice kena culik ?! Marcus ke yg buat !? Okayy aku dtg !"riak terkejut Chris langsung tidak dpt dikawal. Habis semua adik beradiknya ikut terkejut.
"Knp Chris ?"Charles bertanya apabila melihat muka Chris cemas.
"Lice... Lice kena culik ?"
"Apa ?! Lice kena culik ?"serentak mereka semua bangun berdiri. Terkejut. Nasib baik skrg mereka sdg berkumpul di bilik mesyuarat mereka, senang, boleh bagitau terus.
"Mcm mana Ray jaga Lice sampai boleh kena culik ?!"Edward berang. Dia segera keluar dari bilik itu menuju ke arah garaj.
Vroomm
Enjin kereta dihidupkan lalu keluar dari situ."Weii.. Kita kena cpt, aku takut Edward buat apa² dekat Ray tuhh. Jom wei."Edmund berkata dan juga keluar dari bilik itu diikuti Charles dan Chris.
Mereka segera mencapai kunci kereta dan menuju ke kereta masing². Enjin kereta dihidupkan lalu bergerak keluar menuju ke rumah Ray.
Ray masih dlm keadaan serabut, berjalan tidak tentu hala. Habis semua barang di bilik nya dilempar.
Enjin kereta didengari dari luar rumah, Ray segera turun ke bawah. Jejak sahaja kakinya di ruang tamu itu, Ray disapa dgn tumbukan di muka.
"Kau jaga adik aku mcm mana hahh ?! Mcm mana adik aku boleh kena culik ??"Edward terus menjerkah Ray yg terduduk itu.
Ray langsung tidak membalas perlakuan Edward, dia tahu dia salah. Edward mencengkam kolar kemeja Ray. Dia menumbuk lagi sekali muka Ray. Edward mengangkat lagi sekali tgnnya.
"Edwardd..berhenti weii, kita dgr dulu apa Ray nak ckp. Kau jgn main serang dia."Chris memarahi adik nya.
"Buat apa aku nak dgr kalau dia ni mmg tak reti jaga adik kita ?!!"Edward masih dikuasai dgn api kemarahan. Dia masih lagi mahu menumbuk Ray.
"Charles, Edmund jauh kan dia dari Ray."Chris segera menyuruh Charles dan Edmund.
Lengan Edward dipegang kiri dan kanan segera bdn Edward ditahan drpd menyerang Ray.
"Now Ray, kau mesti bagitau aku apa yg terjadi."Chris memandang Ray dgn pandangan maut.
Ray menceritakan apa yg berlaku dari di pejabat sehingga lah dia balik rumah.
"Aku nak jumpa perempuan tuh."Chris bangun dan pergi ke bilik seksa yg menempatkan dua org perempuan.
Bang
Pintu dikuak dgn kasar oleh Chris. Tgnnya mengambil pisau yg karat.
Zasss
Pipi perempuan yg berambut pendek diwarnakan dgn warna pink ditoreh oleh Chris.
"Apa yg bos kau rancang hahh ?!"marah nya dilepaskan terhadap perempuan itu. Chris tidak mahu memarahi Ray, dia tahu Ray sendiri tgh serabut kehilangan isteri yg sdg mengandung.
YOU ARE READING
Alicia
Action💮 22 in Mafia (21 Dicember 2020) 💮 50 in Random (27 Dicember 2020) 💮 71 in Romance (8 September 2022) Alicia Rene seorang yg sgt manja dgn abg²nya. Ibu bapa Alicia meninggal dunia ketika Alicia berumur 14 tahun. Tanpa dia sedar keluarganya merupa...