Merhaba, Aşk Çıkmazı'na, yani Kemer Mahallesine hoşgeldiniz.
İnstagram ailemize katılmak isterseniz: _ask.ckmazi_ adresinden bizi takip edebilirsiniz.
Yazardan:
"Hayırlı sabahlar Fırat oğlum."
Fırat dükkana gelen Bedia Hanımla günün başladığını hissetti. Babasının fırını olan Fırat, okuldan boş bulduğu her fırsatta babasıyla birlikte işe gelirdi. Kendisi iç mimarlık okumasına rağmen fırının işlerine bayılırdı.
Bedia Hanım ise her sabah ilk müşterisi olurdu fırının. Erkenden kalkar ,yaşına rağmen, üst sokaktaki evinden buraya kadar yürür, 2 ekmek 4 zeytinli poğaça alır geri dönerdi. Bu yol zarfında bahçelerinde kahvaltı eden, torunlarına patik ören, camlarda erkek kesen tüm mahalleliden havadisleri toplardı.
Fırat artık ezberlediği siparişi hazırlamaya koyulurken konuştu. "Hayırlı sabahlar Bedia Hanım. Nasılsınız?" Bedia Hanım yüzündeki neşeli gülümsemeyi eksik etmedi. Heyecanlıydı hemen cevapladı Fırat'ı. "İyiyim oğlum, çok iyiyim. Bak bu sabah sana hayırlı haberlerim var." Fırat bu haberlerin yine hayırlı kısmetlerden oluşan uzun bir liste, bilmem kimin gelininin kuzeninin kızı çıkacağından korkarak hemen kendini ifade etti. "Bedia Hanım, her sabah ki hayırlı kısmetlerinden biriyse, sen zaten cevabı biliyorsun."
"Aman biliyorum ,sen hala okuyorsun. Eh şurada okulunu bitirip mesleğini eline almana 3 ay kaldı. O zaman görüşeceğiz seninle." Sinirli sinirli söylendi Bedia Hanım. Gün sayıyordu Fırat'ın bir de onun yandaşçısı Fatih'in okulları bitsin diye. İkisi içinde aklında uzunca bir hayırlı kısmet listesi vardı. Bedia Hanım yıllardır yapardı böyle ara buluculuk ama bu zamane gençleri hep bir tohuma kaçıyor.
Neyse ki Bedia Hanımın neşesi bu gün yerindeydi. Siparişinin parasını verirken devam etti konuşmasına. "Ama bu sabahın hayırlı haberi başka. İstiyor musun duyasın?" Fırat gülerek istediğini belli edercesine kafasını salladı. Kim bilir gelirken ne dedikodular toplamıştı yine. Bedia Hanım sanki bir sır verir gibi tezgaha iyice yaklaştı. Gizleyemediği neşesiyle patlattı bombayı.
"Karaman'lar geri dönüyor!"
Fırat'ın gülümsemesi yüzünde kaldı. Karaman ailesini düşündü bir süre. Bundan 5 sene önce Ayşe Karaman'ın ani ölümüyle Karaman ailesi de Kemer Mahallesinden hatta İzmir'den taşınmış, İstanbul'a gitmişlerdi.
Fırat, Karaman ailesinin büyük çocuğu Ali ile doğduklarından beri arkadaştı. Ayrıldıklarında Fırat, Fırat'ın ikizi Hazal ve Ali henüz lise 3'üncü sınıf öğrencisiydiler. O günden sonra hiç yüz yüze görüşemeseler de Fırat ve Ali hiç iletişimi koparmamışlardı.
Yani eğer geri dönmek gibi bir durum olsa Fırat kesin bilirdi.
Bedia Hanım bilmem kaçıncı kez seslendi Fırat'a. Fırat daldığı anılardan bir anda silkelendi. "Sen yanlış duymuşsundur Bedia Hanım. Öyle bir şey olsa ben bilirdim." Bedia Hanım da mahallenin eskilerindendi. Ali ve Fırat'ın arkadaşlığını bilirdi. Eh laf aramızda, Hazal'ı da bilirdi Bedia Hanım. "Yok bilemezdin evladım." Eşarbını düzeltti. " Yani Ali sana söyleyemezdi çünkü o da bilmiyor henüz."
Fırat kafası karışmış bir halde Bedia Hanıma bakıyordu. Bedia Hanımda olayı en baştan anlatmaya sonunda karar verdi. "Dün akşam benim Beyi, Rahmi Karaman aradı. Benim evi temizletseniz biz bir haftaya geliyoruz dedi. Amaa daha ne Ali'ye ne de kızı Seray'a söylememiş geleceklerini. Bu akşam söyleyecekmiş öyle demiş. Nereden esmiş dersen ben bilmem ama çok sevindim orası ayrı. Nasıl özledim evlatlarımı bir bilsen!" Fırat içine düşen korkuyla "Başka kimse biliyor mu bunu Bedia Hanım?" diye sordu. "Vallahi ben gelirken Halime Hanıma duyurdum. Yani 10 dakikaya bütün mahalle duyar." diyerek kıkırdadı. Fırat'ın korkusu ikizi Hazal'ın bunu olur olmadık yerde olur olmadık şekilde duymasıydı. Fırının iç tarafında olan babasına seslendi. "Baba ben çıkıyorum."
Ve Bedia Hanımın yanından rüzgar gibi eserek geçip gitti.
Karaman'lar geri dönüyor, mahalle şenleniyor. 🎉
Multimedia da karakterlerimiz var, sizin de gördüğünüz üzere. Onları daha yakından tanımak, yeni bölümlerin gününden saatinden ve alıntılarından haberdar olmak için instagram adresimizi takip edebilirsiniz.
Kıymetli yorumlarınızı ve oylarınızı bırakmayı unutmayın.✨
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK ÇIKMAZI
General FictionYıllar geçti ama biricik annemizin yeri bir türlü dolmak bilmedi. Acımızı da yanımıza alıp bambaşka bir şehire geldik. Peki yıllar sonra her şeyin başladığı yere dönmeye karar verirsek: KEMER Mahallesine.. Kardeşliğin, dostluğun, ailenin, en önemli...