Mika masih lagi termenung.Hani dan Haziq hanya diam apabila melihat wajah ketat Mika.
"Abang,kenapa macam tak okey nie?"Tanya Haziq.Mika tersentak mendengar suara Haziq.
"Ha?Aku okey.Korang ada nak makan apa-apa tak ke nak air lagi?"Kata Mika.
"Takpelah.Awak hantar kitaorang balik je.Lagipun awak nampak tak okey"Kata Hani.
Mika hanya mengganguk.Kereta Mika memecut laju menuju kekawasan perumahan Hani.
"Mana rumah kau?"Tanya Mika.
"Tu,warna biru"Jawab Haziq.
Setelah menghantar Hani dan Haziq,Mika pulang kerumah.Dahi Zack berkerut melihat wajah ketat Mika.Mika duduk dimejanya.Fail Jai dikeluarkan.
"Bodoh punya jantan.Sanggup kau jual anak perempuan kau"Mika mendengus.
"Mika,apahal nie?"Tanya Zack.
"Aku tau dah siapa orang yang aku kena check ni.Jai.Bodoh punya jantan"Meja ditumbuk kuat oleh Mika.Hani melayari Instagaram.Matanya tertancap pada wajah seorang mamat kacukan cina.Senyumannya melebar.
Mikael_
12,324 likes 2315 comments
Mikael_ idiotZackhrul:mai boiii😂😂
Tyler_:mine🌹
XianHao:Miss you bro
Mikael_:miss you too Xian🌼Haziq tersenyum melihat telatah Hani.
"Haziq syak,akak,suka abang Mika."Kata Haziq.
"EIIIIII..Mana ada.Kakak anggap Mika tu macam kawan je"Kata Hani.
Haziq hanya menggaguk dan tersenyum.
[2 hari kemudia]
"Mika,kenapa awak macam busy dua hari ni?"Tanya Hani sambil menyiapkan nota Sains.
"Aku kena selesaikan kerja aku.Eh,Hani.Boleh kau tolong aku?"Tanya Mika.
Hani hanya mengganguk.
"Kawin dengan aku lepas kau habis sekolah"Kata Mika mendatar.
Hani terbatuk.Wajah Mika direnung.
"Apa awak merepek ni?"Hani cuba melarikan wajahnya dari dilihat oleh Mika.
"Aku cakap benda betul.Soal Haziq kau jangan risau,dia boleh kerja dengan abang aku."Kata Mika lagi.
"Mika,look.Awak kerja apa pun takde,rumah lagi,macam mana awak nak sara hidup saya?"Tanya Hani serious.
"kau belum kenal aku lagi dan takde sape kenal aku.Sekarang kau takde pilihan,nak atau tak,kau tetap akan kahwin dengan aku."Kata Mika tegas.
Hani hanya menundukkan wajannya.Fikirannya melayang memikirkan soal ayahnya.
"A...ayah saya macam mana?"Tanya Hani perlahan.
"Soal bapak kau,kau jangan risau.Kau tak payah buat apa-apa.Aku yang akan jumpa dia sendiri and one more thing kalau dia ada pukul kau atau Haziq terus bagitau aku jangan dah melarat baru nak bagitau"Mika memberi amaran.Hani mengganguk.
Mika dan Hani pulang berdua kerana Haziq menyertai perlawanan tennis.
"Aku nak tanya,bapak kau ada kena-mengena apa dengan Ridzal?"Tanya Mika.Matanya masih tertumpu kearah jalan raya.
"Awak tak perlu tahu kot.Itu hal peribadi keluarga."Jawab Hani.
"Bagitahu jelah,lagipun dia bapak mertua aku"Suara Mika agak meninggi.
"Dia uruskan jual beli dadah.Dia juga dah biasa dah bunuh orang ni cuma dia pandai tutup kesalahan dia.Baru-baru ni dia macam stress sikit.Saya pun tak tahu kenapa."Wajah Hani makin menunduk.Air mata dibiarkan bertakung.
"Kau sayang jugak eh dekat orang tua yang selalu pukul kau tu?"Mika tersenyum sinis.
"Mestilah.Ayah saya tu,even dia selalu pukul saya,dia tetap jaga saya,bagi saya makan dan tak pernah jual saya"Kata Hani.
"Cuba kalau aku cakap,balik ni bapak kau nak jual kau.Apa perasaan kau?"Tanya Mika lagi.
"Saya tahu ayah takkan buat macam tu"Hani terus melarikan pandangan keluar tingkap.
Mika mengeluh perlahan.Balik ni dia dan Zack ada misi yang harus dijalankan.JANGAN LUPA VOTE🌛
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...