6

6.4K 357 0
                                    

Zack dan 3 orang konco-konco Mika sudah bergerak menuju kerumah Jai.
Zack menghubungi Mika.
"Mika,kenapa kau tak nak pergi dengan kitaorang?"Tanya Zack.
"Aku dah buat plan.Korang ikut jek."Mika mematikan panggilan.
Hoodie yang tersangkut didalam almari disarung.

KTANGGGG!!!!

Hani terbangun apabila terdengar bunyi kuali jatuh.Langkah diatur kebilik Haziq.Tubuh lena Haziq digerak perlahan.
"Haziq,bangun.Akak rasa ada oranglah kat bawah."Kata Hani agak berbisik.
"Ayah tu.Alahh..akak tidur jek"Haziq kembali melelapkan matanya.
Hani mengeluh.Dia melangkah perlahan menuju kedapur.Tubuh seseorang memakai hoodie dipandang.Hani hampir menjerit tetapi mulutnya ditutup dengan tangan lelaki berhoodie tersebut.
"Diam,atau aku bunuh kau"Kata lelaki tersebut perlahan.Deruan nafasnya jelas ditepi telinga Hani.
"Sia....siapa awak?"Air mata Hani merembes keluar laju.
"Kau tak perlu tahu"lelaki tersebut menutup mata Hani dan tiba-tiba bunyi tembakan kedengaran.
Badan Hani menggigil.Lelaki berhoodie menutup telinga Hani.Tubuh Hani dibawa keruang tamu.Zack tiba-tiba muncul bersama Haziq dan Jai.
"Adik!!ayah!!"Hani memeluk tubuh Haziq yang turun bersama Zack.
"KAU SIAPA??!!"Tanya Jai.
"KAU MEMANG TAK INGAT ATAU BUAT-BUAT TAK INGAT?JAI SHAH"Zack tersenyum sinis.
Wajah Zack dan lelaku berhoodie dipandang beberapa kali.
"KAU NAK APA?!"Jai menjerit.
"Bagi anak kau dekat aku dan aku nak kau berambus dari pandangan aku.Kalau aku tahu kau muncul lagi cuba untuk bunuh orang-orang aku,tembus peluru ni dekat kepala kau"Kata Zack tegas.
"Kau amiklah dua-dua orang budak tak guna ni.Aku tak perlukan mereka.Berambus!!"Jai menghalau Zack dan orangnya.
"Ayahhh!!HANI TAK NAK IKUT DIORANG.HANI NAK IKUT AYAH!!"Hani cuba mengikut langkah Jai ketingkat atas.
"BERAMBUS KAU!!"Jai memukul Hani dengan tali pinggangnya.
Haziq tiba-tiba muncul terus memeluk Hani.Jai memukul kuat badan Haziq.Zack yang tidak menyedari perkara yang terjadi hanya berdiam diri diruang tamu.
Haziq menahan libasan tali pinggan dari Jai.Jai yang masih dihantui kemarahannya mengangkat badan Haziq supaya berdiri lalu menumbuk dan menendang badan Haziq berkali-kali.
"HAZIQ!!AYAH!!LEPASS!"Hani cuba membantu adiknya.
Lelaki berhoodie menyedari sesuatu yang tidak kena.Dia terus berlari naik keatas.Pintu bilik tidur Hani dibuka laju.Badan Haziq terbaring lemah dilantai dan masih ditendang.Hani hanya mampu menangis.
"BANGSAT"Tubuh Jai ditumbuk berkali-kali.Lelaki berhoodie hampir menembak Jai tetapi dihalang Zack.Zack menggeleng.
"KAU PUKUL LAGI DIA...MAMPUS KAU BANGSAT!!"Lelaki berhoodie keluar dari rumah Hani.Orang-orang Mika pula membantu Haziq dan Hani dan dibawa kedalam kereta alpart hitam milik Mika.
"Encik,adik saya tidak sedarkan diri.Tolong hantar ke hospital."Rayu Hani.
"XianChen,call Dr.James"Arah Zack.
XianChen hanya mengganguk.
"Rehatkan dekat rumah aku,nanti doktor aku check dia."Kata Zack.
Hani menggaguk.Badannya yang masih sakit diabaikan.Akhirnya dia terlelap.

Mata Hani terbuka perlahan.Dia dalam sebuah bilik yang sangat mewah.Badannya terasa sakit.Tiba-tiba pintu bilik tersebut terbuka.Wajah Zack direnung.
"Ni bilik adik aku.Dia bagi kau tumpang sementara dia tak balik lagi.Nanti dia balik,kau duduk bilik sebelah tu"Kata Zack mendatar.
"Mana Haziq?"Tanya Hani.
"Adik kau tengah berehat.Tadi doktor kata badan adik kau masih terlalu lemah kau pun sama.Tadi adik aku yang angkat kau sebab kau pengsan."Kata Zack lagi.
Mata Hani membesar.Wajahnya membahang.Malu gilaaaa!!!!!
"one more thing,lepas ni,kalau kau pergi sekolah,aku tahu kau ada mengada-ngada dengan mana-mana lelaki,siap kau,adik aku kerjakan.Sekarang kau hak milik adik aku,sebab dia yang beli kau dari bapak kau semalam."Jelas Zack lalu keluar dari bilik Hani.
Hani masih cuba untuk menghadam tiap kata Zack.
"Mesti Mika marah kalau aku tolak apa arahan dia."Wajah Hani menunduk.Fikirannya melayang memikirkan Mikael.

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now