9

6.1K 301 52
                                    

Hani duduk dikerusi menunggu sambil bermain telefon.Mika pergi ke starbuck untuk membeli minuman sementara menunggu.

BAJU HANI

BAJU MIKAEL

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BAJU MIKAEL

Mikael datang kearah Hani sambil membawa air yang dipesan oleh Hani

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mikael datang kearah Hani sambil membawa air yang dipesan oleh Hani.
"Terima kasih awak.Awak,daddy awak tak marah ke?"Tanya Hani.
"Daddy aku takkan marah.Cuma,aku yakin dia akan uji kau.Jadi kau biasa je"Kata Mika.
Hani hanya mengganguk.Mikael sendiri tidak tahu reaksi daddynya terhadap Hani.

"Panggilan kepada penumpang pesawat MH561 iaitu penerbangan ke China.Sila masuk kedalam pesawat sekarang melalui pintu 2.Terima Kasih"Kata seseorang melalui pembesar suara.

Mika dan Hani masuk kedalam pesawat.Hani terkejut melihat tiketnya.
"wahh,awak amik first class ke?"Tanya Hani.
Mika mengganguk.Hani berjalan dibelakang Mika lalu mereka duduk ditempat mereka.
"Wak,kesian awak kena bayar mahal-mahal"Kata Hani.
"Alah,aku dah biasa dah.Kau okey tak duduk tepi tu?ke nak duduk tepi tingkap?"Tanya Mika.
"Nak tepi tingkap?"Kata Hani teruja.
Mika bangun dan menukar tempat dengan Hani.Hani tersenyum lebar.Mikael hanya menggeleng dengan perangai Hani.

Mika tersedar dari lenanya.Wajah lena Hani ditatap.
"Comelnya kau ni"Kata Mika perlahan.
"Kalau kau tahu siapa aku,mesti kau takkan kawin dengan aku"Bisik Mika perlahan.Wajahnya ditunduk.

Hani merenggangkan kakinya.Mika menolak troli ke pintu keluar.Dua buah kereta alpart berhenti dihadapan Mika.Seorang lelaki bersut hitam datang.
"tuan,welcome back to China.Tuan Chen Xian tunggu"Kata lelaki tersebut.
"Bawa beg aku"Kata Mika lalu menarik baju Hani menuju masuk kedalam kereta alpart yang disediakan.

Mika dan Hani melangkah masuk kedalam rumah agam milik Chen Xian.Mika menerpa kearah Chen Xian.
"Daddy,I miss you"Kata Mika.
"I miss you too my son.Mana Zack?"Tanya Chen Xian.
"Zack busy dengan kerja and dia tolong tengokkan bakal adik ipar Mika"Mika tersenyum.
"Wait,daddy tak salah dengarkan?"Tanya Chen Xian.
"Yeah daddy.Mika balik ni ada dua sebab,first nak bagitahu yang I miss you so much and I nak bagi daddy menantu"Kata Mika.
Hani hanya menunduk.Chen Xian melihat Hani.
"What your name dear?"Tanya Chen Xian.
Badan Hani agak menggigil apabila Chen Xian memanggilnya dengan panggilan dear.
"H..Hani Umairah"Jawab Hani perlahan.
"Mika,kenapa tiba-tiba nak kahwin?"Tanya Chen Xian.
"Sebab Mika suka dia and Mika nak tolong dia"Kata Mika.
"Okay,daddy tak kisah.Asalkan anak daddy sorang ni happy"Kata Chen Xian sambil memeluk Mika.
"Thanks daddy."Mika menunduk.
Chen Xian naik keatas dan meninggalkan anaknya.Hani masih mendiamkan diri.Dia cuba untuk menenangkan dirinya.
"Hani,kau kenapa ni?"Tanya Mika.
"Ta..takde pape.Saya nak tidur kat mana?"Tanya Hani yang cuba untuk lari dari soalan Mika.
"Ikut aku.Bilik kau sebelah bilik aku.Kalau ada ape-ape,panggil aku"Kata Mika.
Hani mengganguk lalu masuk kedalam bilik tersebut.
Hani melelapkan dirinya yang masih penat.

Hani terbangun dari tidurnya akibat sinaran matahari yang mencucuk matanya.
"Dah pukul 7?Nasib baik aku tak boleh solat"Kata Hani sambil mengurut dada tanda lega.Hani mandi dan turun kebawah.
"Mana orang?"Hani pergi kedapur.
Hani mengeluarkan bahan dan memasak spaghetti carbobara.
"Hani?!"Panggil seseorang.
"sini!"Kata Hani lalu menuju ke meja makan dan meletakkan spaghetti diatas meja.
"Kau masak apa ni?"Tanya Mika.
"Spaghetti.Kenapa?awak dengan daddy awak tak makan ke?Sorry saya tak tahu"Kata Hani perlahan.
"Aku tak habis cakap lagi,aku dengan daddy makan.Lagipun jarang orang masak pagi-pagi dekat rumah ni sebab tu macam pelik"Terang Mika.
Hani menggaguk.
"Kenapa awak cari saya?"Tanya Hani.
"Jom keluar?"Ajak Mika.
"Nak!!"Kata Hani teruja.
"Siapa masak ni?"Tanya Chen Xian yang baru turun.
"Hani"Jawab Mika.
"Terima kasih sebab masak sarapan.Daddy dah lama tak sarapan"Seloroh Chen Xian.
"HAHAHAH,Sama-sama"Jawab Hani.
"Kau naik tukar baju,nanti kita gerak"Kata Mika.
Hani naik keatas untuk menukar baju.

"Kau dah beli baju kau kan?"Tanya Mika.
"Dah"Jawab Hani.
"jom makan"Mika menarik lengan baju Hani.

Hani makan dengan penuh khusyuk.
Notifikasi telefonnya yang berbunyi diabaikan.Baik makan,lagi bahagia.
Setelah siap makan,Hani melihat instagram.
"Awak tag saya?HAHAHAHA"Hani tergelek kecil.

Mikael_

24,200 likes 1452 commentsMikael_ Date with mai girl @ Honey_Zackhril:Nak makan jugak mai boi😭MinHou:Kau apahal zack??Tyler_:sampai hati u!! I bnci pompuan tu🙄

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

24,200 likes 1452 comments
Mikael_ Date with mai girl @ Honey_
Zackhril:Nak makan jugak mai boi😭
MinHou:Kau apahal zack??
Tyler_:sampai hati u!! I bnci pompuan tu🙄

Hani tergelak melihat gambarnya.
"Dahlah tak minta izin.Saya balas balik"Kata Hani lalu menghantar gambar Mika yang diambil ketika Mika menunggunya memilih baju.

Honey_

12,324 likes 1782 comment Honey_  Mai boi so kyooot💜Tyler_:Dahlah amik laki orang🙄Mikael_:my girl lagi kyott💕Zackhril_:sepak tenuk ni kang  @ Mikael_

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

12,324 likes 1782 comment
Honey_  Mai boi so kyooot💜
Tyler_:Dahlah amik laki orang🙄
Mikael_:my girl lagi kyott💕
Zackhril_:sepak tenuk ni kang  @ Mikael_

Mikael hanya tersenyum kecil lalu pulang bersama Hani.

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now