32

3.7K 177 2
                                    

"Hani,jom teman aku pergi jumpa tunang aku petang ni"Ajak Ian sambil membasuh pinggan.

"Jumpa tunang kau?Aku okey je tapi......tapi kita jumpa dekat Baskin Robbin boleh?"Tanya Hani perlahan.Wajahnya ditundukkan.

"Okey.Kenapa kau tunduk?"Tanya Ian.

"Aku takut kau taknak"Kata Hani lembut.

Terhambur tawa Ian.

"Mana ada,aku tau kau kempunan.Nanti pukul 3 kita keluar"Kata Ian.

"Okey"Kata Hani teruja.



"Mika,kau teman aku jumpa tunang aku boleh?"Pujuk Khir kepada Mikael.Puas dia memujuk lelaki itu tetapi jawapannya tetap sama.TAKNAK.

"Berapa kali kau nak aku ulang.Aku nak tunggu Hani balik"Jawab Mikael.Selimutnya ditarik menyelubungi satu badannya.

"Kau dah 3 hari demam,kalau kau makan taknak,keluar taknak,bila kau nak sihat?"Tanya Khir.

"Biarlah.Aku nak Hani je"Jawab Mikael.

"Please"Suara Khir makin lembut.

"Hish,yelah.Dah berambus"Mikael menolak Khir dan meneruskan tidurnya.

"Haih,kau ni dengan eyebag tebal bawah mata,rambut serabai,bilik tak teratur macam mana demam nak baik?"Tanya Khir.

"Kau tak keluar aku cancel keluar dengan kau"Kata Mikael dari dalam selimut.Khir terus keluar dari bilik Mikael.

Mikael memeluk gambar perkahwinannya dengan Hani dan lagi segali air matanya mengalir.Dia sangat rindukan Hani.

"Abang nak sayang dekat sini,jaga abang,peluk abang waktu abang menangis.Tolonglah sayang"Kata Mikael.



"Kita kena fikir plan secepat mungkin.Aku dah paksa Tyler mengaku,dia boleh gelak"Kata Aryan.

"Mika pula memang kita tak boleh nak buat apa.Nasib baik dia demam,kalau tak dioa dekat China sekarang jumpa daddy"Kata Izyan.

"Kita dah lambat sangat untuk bertindak.Xincent bukan lima langkah dihadapan tapi sepuluh langkah.Aku tahu dia nak Hani.Hani pun kita tak tahu pergi mana"Kata Zack sambil membersihkan pistolnya.

"Kita akan serang markas dia minggu depan.XianHaou,kau dah dapat location?"Tanya MinHaou.

"Belum.Kita serang 3 minggu lagi boleh?Aku memang tak dapat detect.Dia punya sistem pun pakai wall yang aku tak boleh godam."Kata XianHaou.

"Aku bagi kau masa.Aku,dengan Hafizul settle plan.Zack,kau tolong urus weapon.Aryan,khir dengan Izyan cari Hani.Imran,kau settle Tyler"Kata MinHaou.

"Aku settle Tyler"Kata Aryan.

"Kenapa?"Tanya Imran.

"Aku dah tahu perangai dia"Kata Aryan.

Imran hanya akur.




"Mana tunang kau ni?Aku pergi luar kejaplah.Sini sejuk.Nanti dia sampai panggil aku"Kata Mikael lalu berjalan keluar dari Baskin Robbin.

"You!"Dua orang wanita duduk dihadapan Khir.

"Sayang!"Kata Khir teruja.

Mata Khir tertancap kearah wanita yang duduk disebelah Ian.

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now