Jam menunjukkan pukul 10 pagi.Mikael masih menunggu kelibat Hani diruang tamu.
"Mana minah ni,dah pukul 10 tak bangun lagi.Penat sangat ke?"Mikael menuju kebilik Hani.
Pintu dikuak perlahan.Wajah Hani yang masih tidur dengan pakaian semalam dipandang.
"Haihh,penat betul aku tengok kau"Kata Mikael perlahan.
"Hani,bangun.Kejap lagi flight kita pukul 1.Bangun weyh"Mikael menggerakkan badan Hani.
Hani membuka matanya perlahan.Mikael yang sedang berdiri dihadapannya dipandang lama.Tiba-tiba dia tersenyum.
"Mika,awak ni,dalam mimpi saya pun hensem,depan-depan lagi hensem.Bahagia saya dapat lelaki macam awak"Hani tersengih.
Mikael hanya mampu tergelak.Badan Hani digerakkan lagi.
"Bangun sayang.Hari ni kita nak balik Malaysia"Kata Mikael lagi.
Hani terus terduduk.Wajah Mikael dihadapannya direnung.
"Bukan mimpi?"Tanya Hani perlahan.Wajahnya berubah warna merah akibat malu.Tubuh Mikael ditolak keluar bilik.
Mikael tersenyum lalu turun kebawah.
Hani masih mendiamkan diri.Mikael duduk disebelah Hani.
"Kau tak payah malulah dengan aku.Kalau kau malu,macam mana kau nak tengok muka hensem aku"Mikael tergelak.
Hani menayangkan wajah cemberut.
"Mana ada awak hensem Geli jek"Hani menghadap tempat lain.
"Alahhh..sayang kita sorang ni,tak nak mengaku pulak"Mikael membuka telefonnya.
"A...awak,tu..tu"Hani menarik lengan baju Mikael.Hujung lengannya digengam kemas.
Mikael melihat kearah Hani yang masih menghadap ketempat lain.
"Kenapa ni?"Tanya Mikael.
"Rid...Ridzal"Hani terus menghadap Mikael.
Mikael mengambil kotnya dan ditutup wajah Hani.Matanya masih melilau mencari kelibat Ridzal.
"Mana Ridzalnya?"Mikael membiarkan soalan tersebut dan menenangkan Hani.
"My girl ada kat sinilah.Rindunya aku dengan kau Hani"Kata Ridzal sambil melihat gambar Hani yang diambil dilapangan terbang sebentar tadi.
"Dont worry sayang,I akan tolong you jauh dari lelaki tak guna tu.BANGSAT!"Maki Ridzal.
Hani membiarkan bagasinya dibawa oleh Mikael.Dia berlari tinggalkan Mkael dibelakang.
"Mentang-mentang aku bawa beg dia,dia lari tinggalkan aku."Mikael mengeluh.
"Awak,nak aiskrim"Hani tiba-tiba muncul disebelahnya.
"Aikk,tadi kan kau dekat depan."Mikael berasa pelik.
Hani hanya tersenyum.Mikael pergi ke baskin robbin.
"Hani,ambil gambar aku boleh?"Tanya Mikael.
Hani mengganguk.Telefon Mikael diambil lalu beberapa gambar diambil.Mikael mengupload gambarnya di Instagram.
"Tengok?"Tanya Hani.Telefon Mikael diambil.
Mikael_
12,541 Likes 2189 comments
Mikael_ I cant handle it
Zackhril:Bila nak balik?Rindu kau bangsat
MinHou:Acahlah kau,@Zackhril aku tengok kau bahagia betul dia tak balik.
Honey_:ooohh,apa ni?zack?HAHAHAHA@Zackhril
Zackhril:@Honey_Kau jangan caye apa dia ckp,tipu je tu
Tyler_:@Honey_Gatal betul kau,semua laki kau nak
Hani mebiarkan komen Tyler.Mikael membalas komen Tyler.
"Dah,nanti aku block dia,Kau jangan risau.Pompuan tu tak malu lansung"Kata Mikael.
Hani hanya melemparkan senyuman palsu.Dia terasa yang dirinya mempunyai pesaing yang hebat.
"Aku tahu kau masih risau.Dont worry,aku tak sayang dia.Aku ada kau sorang je"Pujuk Mikael.
Hani mengganguk.
Pintu rumah dikuak perlahan.
"Zack!Aku dah balik"Kata Mikael sambil menarik bagasinya masuk kedalam rumah.
"Mana Tuan Zack?"Tanya Hani.Pintu rumah ditutup perlahan.
"Kau tunggu sini.Aku nak tengok dekat atas"Kata Mikael lalu naik keatas.
Hani duduk disofa.Tudungnya tidak dilepaskan.
"To...tolong aku..."Suara seseorang meminta tolong kedengaran dari dapur.
"Mikael!"Hani memanggil Mikael.
Mikael lari turun kebawah.Kelibat Hani dicari.
"Hani,mana kau?!"Panggil Mikael.
"ARGHHH!!"Hani menjerit dari dapur.
Mikael mendapatkan Hani yang berada didapur.Badan Zack yang dipenuhi darah dibawa masuk kedalam kereta.Keretanya meluncur laju ke hospital.Hani masih mendiamkan diri.Kertas yang mempunya kesan darah Zack masih dalam genggamannya.
Hani dan Mikael menunggu dikerusi menunggu.Mikael mengambil kertas yang berada dalam genngaman Hani.
"LEPASKAN HANI ATAU AKU AKAN HANCURKAN KAU!!"Mikael meraup wajahnya.
"Kita kahwin lepas Zack sedar.Aku tak nak benda ni makin teruk."Kata Mikael.
Hani hanya mengganguk.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...