4

6.8K 502 6
                                    

Mika duduk dikerusi yang berada diluar rumahnya.Latte yang dibuat oleh Zack dihirup perlahan.
"wahhh...pandai gak ehhh makhluk tu buat air"Mika memuji.
"Aku tahu"Zack tiba-tiba muncul.
Mika tersedak.Zack tertawa melihat telatah Mika.
"Aku tak puji air Zack"Mika menjeling Zack sekilas.
"Taknak mengaku sudah.Ni,Mika apahal dari balik sekolah tadi macam asyik fikir something"Tanya Zack.
"Hani tak datang sekolah tadi"Kata Mika perlahan tetapi jelas ditelinga Zack.
"Hani?Anak siapa pulak tu?"Tanya Zack.
"Hani tu tablemate aku.Dia tu,setiap hari datang sekolah mesti ade kesan lebam kat muka dia.Aku risau ah Zack.Bapa dia cikgu dekat sekolah aku"Jawab Mika.Wajah Hani berlegar-legar dalam fikirannya.
"Mika jangan lupa tugas Mika pergi sekolah.Selesaikan cikgu tu"Kata Zack.
"Mika syak Jai.Sebab member aku macam ada sorok sesuatu dari semua orang dan Jai tu juga,bapak Hani"Kata Mika sekilas.
"Check lah rumah dia"Kata Zack sambil bermain game.
Mika hanya termenung.

[seminggu berlalu]
[sekolah]

Mika duduk diperpustakaan,tiba-tiba kerusi disebelahnya ditarik dan lengannya dirangkul.
"Tyler,kau nak apa lagi?Aku dah cakap jangan kacau aku bodoh!"Mika merentap lengannya.
"Tapi I suka U.Kenapa Hani juga yang U pandang?"Tanya Tyler.
Semua mata didalam perpustakaan memandang Tyler.
"Jangan pernah suka aku cause you will regret it,BITCH"Kata Mika lalu keluar dari perpustakaan.

Mika menuju ke kelas.Matanya tertancap kearah Hani yang sedang mengaduh kesakitan dan dihadapannya ada seorang lelaki.
"Hani,kau okey?Kau siapa?"Tanya Mika.
"Saya okey.Ni adik saya,Haziq."Terang Hani.
"Hai abang.Saya Haziq.Abang ikut saya kejap boleh?"Tanya Haziq.
Mika mengangguk dan mengikut Haziq keluar kelas.
"Kenapa dengan kakak kau?"Tanya Mika.
"Badan kakak masih lebam sebab kena pukul.Saya harap abang tolong tengokkan kakak."Kata Haziq.
"Siapa pukul dia?"Tanya Mika dengan wajah dinginnya.
"Kalau saya cakap,abang jangan bagitau sesiapa tau"Haziq mengangkat wajahnya perlahan.
Mika mengangguk.
"ayah"Haziq terus pergi dari kelas Mika.
Mika masih tercegat dihadapan kelas.Wajah Hani dipandang.Langkah diatur kearah mejanya.
"Hani,balik ni,aku nak kau dengan Haziq balik naik kereta aku"Kata Mika sambil menulis nota.
"ta..takpelah Mika.Lagipun saya dan Haziq dah biasa balik jalan kaki"Kata Hani.
"Kan aku cakap,apa yang aku cakap ikut.Susah sangat ke?"Mika menaikkan sedikit suaranya.
Hani hanya mengangguk.Mika terus keluar dan menuju kebilik pengetua.

"Cikgu,boleh tak saya nak tahu tentang Cikgu Jai?"Tanya Mika Perlahan.
"Boleh.Tanyalah"Jawab pengetua.
"Saya nak buku laporan dia?"Tanya Mika teragak-agak.
"Minta pada kerani."Jawab pengetua lagi.
Mika mengangguk lalu keluar dari bilik pengetua.Meja kerani dituju.
"Kak,pengetua minta buku laporan Cikgu Jai."Kata Mika.
"Sekejap"Kata kerani yang dipanggil Kak Siti oleh pelajar.
Mika mengganguk.Setelah 5 minit menunggu Kak Siti menyerahkan buku laporan Cikgu Jai.
"Terima Kasih"Kata Mika dan keluar dari bilik kerani.

Mika pulang kekelas.Wajah Cikgu Jai yang sedang mengajar direnung tajam.
"Mikael,kenapa lambat?"Tanya Cikgu Jai.
"Saya jumpa pengetua"Jawab Mika acuh tak acuh.
Wajah Jai dijeling lalu Mika duduk ditempatnya.

Loceng berbunyi.Semua pelajar mengemas.Mika hanya memerhatikan langkah Ridzal yang tergesa-gesa.
"Hani,kau tunggu dengan Haziq dekat bus stop.Nanti aku datang"Mika mengikut langkah Ridzal secara senyap.

Mika memasang telinga mendengar perbualan Ridzal dan Cikgu Jai.
"Zal,kalau kau nak rasa Hani,kau kena hantar barang aku cepat.Kalau tak kau jangan harap nak rasa anak aku"Kata Jai.
Ridzal hanya mengngguk.Mika terus menuju ketempat parkir kereta.
"Bodoh punya Jai!!"stereng kereta diketuk.
Mika mengambil Hani dan Haziq di bustop.Haziq dan Hani terkejut melihat kereta BMW Z4 milik Mika.
"Mika,awak bagi ke kitaorang naik kereta awak ni?"Tanya Hani.
Mika merenung Hani tajam.Hani yang ketakutan terus masuk kedalam perut kereta.
"Aku nak pergi Starbuck jap.Korang okey?"Tanya Mika.
Haziq dan Hani hanya mengagguk.

JANGANLAH LUPE VOTE WAHAI ANAK-ANAK SEKALIAN😌😂😂🌻

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now