25

4K 180 0
                                    


"Bos,Puan Hani dah balik Malaysia."Kata Zaim.

"Bagus,senang kerja aku nak dapatkan dia"Xincent tersenyum sinis.

"Tetapi bos,Puan Hani dah kahwin dengan salah seorang musuh kita"Kata Zaim lagi.

"Siapa yang berani ambil Hani aku!?"Tanya Xincent.Suaranya meninggi.

"Mikael,Adam Mikael"Kata Zaim jelas.

"Then,apa kau tunggu lagi,bunuh Mikael atau bawak bakal bini aku datang rumah aku tanpa pengetahuan jantan tak guna tu"Kata Xincent.

Zaim mengangguk dan keluar dari bilik Xincent.


"Abang,Hani pergi sana jap"Hani menarik baju Mikael.

"Lepaslah,kau nak pergi,pergi jelah,Takpayah bagitahu aku"Mikael menolak tangan Hani.

Hani mengangguk dan berlalu pergi.

"Kancil masuk mulut buaya"Seseorang tersenyum manis melihat Hani memilih buku berseorangan.

Hani pelik melihat seorang lelaki memakai serba hitam.Telefonnya dikeluarkan untuk menghubungi Mikael.Lelaki itu semakin mendekat dengan Hani.Hani cepat mengatur langkah ingin melarikan diri tetapi lelaki tersebut lebih cepat menarik beg tangan Hani.

"HEY!!ABANG!"Hani berlari kearah Mikael.

"Abang,orang tu ambil handbag Hani"Kata Hani.

"Kau ni,menyusahkanlah!"Mikael berlari keluar mengejar lelaki tersebut.

Hani terkedu dengan kata-kata Mikael.Dia mengatur langkah keluar dari kedai buku tersebut dan mengejar langkah Mikael.


"Bodoh!Macam mana mamat tak guna ni boleh perasan aku?!Sial!"Kata lelaki yang sedang melarikan diri dari Mikael.

"Berhentilah!"Mikael menjerit.

Mikael menarik baju lelaki yang sedang berlari itu.

"Kau apahal ambil beg bini aku?sial!"Mikael menjerit pada telinga lelaki tersebut.

Lelaki itu tergelak.

"Adam Mikael,kau tak ingat ke siapa aku?"Tanya lelaki itu.

"Siapa kau sial?"Tanya Mikael.

"Zoey,Keith Zoey.Budak kau dah bunuh abang aku,SIAL!"Lelaki itu menjerit dan meludah pada baju Mikael.

Mikael tergelak.

"Oh,Keith Roey tu abang kau.Patutlah nampak sama-sama tak guna"Kata Mikael.

Semua orang yang berada disitu hanya memerhati.

Zoey bangun dan membaling beg Hani lalu mengatur langkah untuk menumbuk Mikael.Mikael tidak sempat mengelak lalu tumbukan Zoey hinggap pada perutnya.Mikael terjatuh.

"Daniel!"Zoey memanggil kawannya yang hanya memerhati dari tadi.

Daniel tersenyum lalu mengambil besi dari begnya dan memukul badan Mikael.Mikael cuba untuk bangun dan melawan tetapi Daniel menendang perutnya kuat.

"Sekarang kau dah tahu siapa aku?"Zoey menarik rambut Mikael supaya wajah Mikael menghadapnya.

"HAHAHAH,jangan jadi bodoh.Kau-ta-tak tahu ke-ak-aku ni Adam Mikael.Leade-Leader of Dragon"Mikael gelak kecil tetapi dia terbatuk dan darah keluar dari mulutnya.

"Dah nak mati pon nak berlagak lagi"Zoey menolak Mikael hingga terbaring.

Mikael meringkuk menahan sakit pada perutnya.

"Kau sentuh dia lagi sekali,mati kau"Kata seseorang dari belakang Zoey.

Zoey menoleh untuk melihat pemilik suara tersebut.

"Kau,Izyan Malik.Nak ambil mayat abang kau ke?"Zoey tergelak.

Izyan terus menumbuk Zoey sehingga darah keluar dengan banyak dari mulut lelaki itu.Daniel yang berada dibelakang mengambil besinya untuk memukul kepala Izyan tetapi Izyan lebih laju mengambil besi itu dan memukul kepala Daniel.Hani yang melihat Daniel seperti hilang kawalan terus menerpa kearah lelaki itu.

"Izyan,stop.Negara kita ada undang-undang"Kata Hani.

Izyan membaling besi itu dan tertunduk.Hani terus menerpa kearah Mikael yang tidak sedarkan diri dan meletakkan kepala lelaki tersebut keatas pehanya.

"JANGANLAH TENGOK JE!CALL AMBULANCE LAH!"Hani menjerit memarahi semua orang yang hanya melihat keadaan Mikael.


Hani duduk disebelah Izyan.Air matanya masih tak berhenti mengalir.

"Hani,stop crying.Mikael dekat dalam tu dah 3 hours,you menangis pun dah 3 hours.Nanti Mikael sedih"Pujuk Izyan.

"I menyesal sebab suruh Mikael pergi tolong I"Kata Hani.

"Adik aku kuat,dia akan okey"Kata Zack lembut.

Hani hanya terdiam.Setelah tiga jam berlalu,seorang doktor perempuan keluar dari bilik Mikael.

"Family Encik Adam Mikael?"Tanya doktor perempuan tersebut.

"Saya!"Hani terus menuju kearah doktor perempuan yang bernama Misha.

"Encik Adam akan dihantar ke wad biasa.Keadaan dia agak teruk tetapi tidak sampai tahap kritikal.Encik Adam juga mungkin koma untuk masa yang agak lama.Saya harap puan bersabar"Kata Dr.Misha.

Hani agak terkejut dan dia rebah tetapi sempat disambut oleh Izyan.Dia sempat mendengar suara Izyan sebelum dia rebah dalam pegangan Izyan.



-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now