"Dasar perempuan tak guna.Kau tak pernah nampak ke effort aku tuk dapatkan kau.Sial!"Xincent membaling cawan ke dinding.
"Bos,Haziq tak tahu Hani kat mana"Kata Romy.
"KAU NAK AKU CAKAP BERAPA KALI!!PUAN HANI!!DIA BAKAL ISTRI AKU!"Xincent menembak dinding dibelakang Romy.
"Sorry"Romy tertunduk.
"Apa aku tahu,aku nak Hani."Jawab Xincent lalu masuk kedalam biliknya."Abang,kenapa kena balik Malaysia?"Tanya Hani.
"Abang ada kerja sayang.Nanti abang nak bawa Haziq sekali duduk dengan kita.Sayang janji dengan abang,nanti dekat Malaysia,kalau nak keluar,pastikan dengan abang atau yang lain."Kata Mikael.Tangan Hani digenggam.
"Okey."Hani menjawab lembut.
"Mika,kita gerak esok.Kau kemas ah"Kata Imran sambil menyerahkan tiket kepada Mika.
Mikael mengganguk lalu mengambil tiketnya.
"Sayang kemaslah apa yang patut.Abang nak turun jap"Kata Mikael lalu turun kebawah.Hani hanya mengganguk."Kau dah tau siapa ke?"Tanya Zack.
"Aku tak tahu.Aku tak rasa dia musuh kita sebab,last musuh kita pun dah mati.Mamat tak guna ni mesti ada kena mengena dengan Hani"Kata Mikael.
"Nanti kau tanyalah Hani apa-apa"Kata Hafizul pula.
Mikael hanya mengganguk.Tangannya masih sibuk melihat telefon.
"Mana kawan Haziq tu?"Tanya Mikael.
"Izyan bawa dia pergi makan."Jawab Aryan.
Mikael mendiamkan diri.Dia masih berasa curiga dengan lelaku yang berjumpa mereka tadi pagi.
"Hani!Sayang!sini jap"Panggil Mikael tiba-tiba.
"ye,kenapa abang"Hani turun ke ruang tamu perlahan.
"sayang,abang nak tanya,sayang ada bagitau Haziq ke kita datang Korea?"Tanya Mikael.
Hani melabuhkan punggungnya disebelah Mikael.
"Tak sebab Haziq kan sibuk,tak sempat.Kenapa?abang nak sayang bagitahu ke?"Tanya Hani.
"No need.Sial betul"Mikael menumbuk meja.
"Aku dah gak dah budak tu budak mamat gila tu"Kata Mikael.Wajahnya merah menahan marah.
"Aku syak Izyan dalam bahaya"Kata Hafizul.
XianHaou terus menghubungi Izyan.
"Tak dapat guys"Jawab XianHaou setelah beberapa kali panggilannya tidak dijawab oleh Izyan.
"Korang gerak.Sayang,ikut abang."Mikael menarik tangan Hani kasar
Hani hanya menahan sakit di pergelanggan tangannya.
"Dengar,abang nak sayang duduk diam-diam dalam kereta.Abang taknak sayang keluar."Kata Mikael dingin.Pandangannya masih kearah depan.
Hani mengganguk.Pergelanggan tangannya ditutup menggunakan pergelangan baju.Setelah 30 minit perjalanan,Mikael berhenti dipejabatnya.Mata Hani terlopong melihat bangunan yang berdiri gah dihadapannya.
"jom"Mikael menarik tangan Hani dengan kasar lalu masuk kedalam bangunan tersebut.
"Mika,cepat!"Panggil Aryan yang berada didalam lift.
Hani dan Mikael masuk kedalam lift.Mikael melihat tangan Hani tetapi Hani menutup tangannya.Mikael tanpa rasa curiga membiarkan Hani."Mikael,aku dah suruh XianHaou cari kat mana Izyan sekarang"Kata Aryan.
"Cari betul-betul.Jadi apa-apa dekat Iz,aku lunyaikan mamat sial tu"Kata Mikael dingin.
Pintu bilik Mikael dirempuh.Mikael duduk dikerusinya.Hani pula duduk disofa sambil bermain telefon.
"Aku dah dapat location Iz.Kita kena gerak sekarang"Kata XianHaou.
"Ready gun and kita gerak.Hani aku tinggalkan dekat sinilah.Sayang okey?"Tanya Mikael.Hani hanya mengganguk.Izyan membuka matanya perlahan.
"Sial!!Aku dah gak kau ni jahat!"Kata Izyan.
"Aku ikut bos aku.Bila kau mati,senang kerja aku,sorang-sorang aku bunuh"Keith meletuskan tawanya.
"Kau tengah try buat joke ke?Sebab aku rasa tak jadi.Kau ni memang tak kenal The Dragon or what.Kau salah orang Keith"Kata Izyan sinis.
Keith menumbuk muka Izyan.
"Bodoh apa kau ni!Tak hensem lah aku nanti sial!"Kata Izyan.
Keith menjeling lalu menumbuk perut Izyan.
Izyan tergelak.
"Macam baby"Izyan tergelak.Keith mengepal penumbuknya,geran dengab perangai Izyan yang asyik mempermainkan kemahirannya.ARGHH!
Keith terjelopok jatuh keatas lantai.Izyan tersenyum.
"Thanks bro"Izyan tersenyum.
Izyan membuka ikatan oada tangannya lalu keluar dari gudang tempat Keith mengikatnya.
Beberapa buah kereta tiba dihadapan gudang."Iz!,kau okey tak?"Tanya Mikael.
"Aku dah settlekan"Imran muncul dari belakang Izyan.Izyan hanya tersenyum.
"Bila masa kau gerak?"Tanya Mikael.
"Aku dah lama ikut Izyan keluar.Aku nak call korang,tapi aku tahu korang dah syak dulu"Kata Imran.
"Ish,kau ni suka sangat gerak tanpa arahan.Kalau jadi apa-apa kau nak aku jawab apa dekat mama"Kata Mikael.Tangan dinaikkan ingin menumbuk Imran tetapi diturunkan perlahan.
"Nasib baik member"Mikael menarik nafasnya.
"By the way,kau buat apa dekat Keith?"Tanya XianHaou.
"Tanya lagi,sah-sah mamat tu bagi kepala lah"Seloroh Izyan.Imran hanya tergelak.
"Dah jom pergi office.Bini aku kat sana sorang"Kata Mikael lalu membaling kunci keretanya kearah Izyan.
"Apahal bagi aku sial?"Tanya Izyan.
"Bawaklah.Sebab kau tahu aku datang,jadi takyah membantah ye,Encik Izyan"Kata Mikael lalu masuk kedalam kereta.
Izyan menjeling lalu masuk dan memandu kereta pulang ke ZA Holding.Audi oren Mikael diparkir betul-betul dihadapan pintu masuk pejabat.Mikael,Izyan dan Zack turun lalu masuk kedalam pejabat.
"Tukan boss kita?Hensemnya"Kata pekerja yang lalu lalang dikawasan lobi.
"Aku suka tengok Encik Izyan.Dia tu sporting,bukan macam Encik Mikael"Seloroh dua orang wanita dalam bahasa Korea.
"Dia fikir aku tak faham ke bahasa dia.Aku tikam hidup-hidup kang"Mikael menjeling mereka sekilas.
"Jealous"Kata Zack dan Izyan serentak.
Mikael menjeling dan melangkah laju masuk kedalam lift meninggalkan Izyan dan Zack yang sedang tertawakannya."Zack,tolong ambil gambar aku dekat situ.Please my beloved brother💚"Izyan membuat muka comel.
"Cepat,nanti kau ambil gambar aku"Zack tergelak.Izyan Malik
23,417 likes 2319 comment
Izyan Malik:")Zackhril
21,215 likes 3217 comments
Zackhril:Heartue💚Mereka bergerak bersama naik kebilik Mikael.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...