PROLOG

16.7K 459 21
                                    

11 tahun dahulu:

"Aku rasa kau dah boleh ucap selamat tinggal pada dunia.HHAHAHAHAHAHAHAH!!!!"Tawa Chen Xian.Orang-orang bawahannya hanya tertunduk.

"Zack!kau bawa Mika datang sini sekarang!"Arah Chen Xian kepada Zack yang merupakan salah seorang dari anak jagaannya.

"baik"Zack berlari masuk kedalam rumah agam milik Chen Xian.Pintu bilik Mika dirempuh olehnya.Tubuh Mika yang sedang nyenyak tidur dikejut.

"Zack.kenapa ni?"Tanya Mika sambil menggosok mata.

Tanpa banyak kata,tubuh Mika ditarik menuju kedalam gudang milik Chen Xian.

"Daddy,kenapa panggil Mika?"Tanya Mika sambil memegang tangan zack.

"Mika,kau ambil pistol ni,aku nak kau tembak orang tua depan kau ni."Kata Chen Xian perlahan kepada Mika sambil menyerahkan pistolnya kepada Mika.

"D....Daddy,a...apa..ni.Mika tak nak."Mika cuba melepaskan pistol tersebut tetapi tangannya digenggam kuat oleh Chen Xian.

"Biar daddy tolong"Kata Chen Xian.Tangan Mika dipegang.

BAMMMMM!!!!

Mika menutup matanya.Pistol digenggaman dilepaskan.Badannya menggigil ketakutan.Zack membawa Mika duduk ditepi gudang.

"Budak ni,baru 7 tahun,dah kena hadap benda gila macam ni"Keluh zack perlahan.Badan Mika diusap perlahan.Tubuh Mika masih menggigil.

"Mika,heyyy,rilex.Aku kan ada.Look!"Kata zack sambil cuba menenangkan Mika.

Mika menghela nafas berat.

"Mika takut..da...DADDY APA NI?LEPASKAN MIKA"Tubuh badan Mika ditarik oleh Chen Xian.Badan kecil Mika dibawa masuk kedalam hutan.

"Daddy,jangan buat Mika macam tu"Kata Zack.Rayuannya tidak diendahkan.

"ZACK!AKU NAK KAU IKAT MIKA DEKAT SINI.ESOK PAGI KAU DATANG AMBIL"Kata Chen Xian sambil menyerahkan tali kepada Zack.

"Aku tiada pilihan lain Mika"Badan Mika yang meronta-ronta tidak diendahkan.Zack terus mengikat badan Mika dan meninggalkan dia.

"ZACK!DADDY!MIKA NAK BALIK!....Mika nak balik..."Mika menangis seorang diri.Tanpa dia sedari dia diperhatikan oleh seseorang.

"Mika maafkan aku sebab tinggalkan kau sorang-sorang.Aku tiada pilihan lain.Kau hanya anak angkat Mika"Zack menangis seorang diri dibelakang pokok yang terletak berhampiran kawasan Mika diikat.

[PAGI KEESOKKAN HARI]

"Mika,wake up."Zack menampar pipi Mika perlahan tetapi tiada respon.

"Mika jangan buat aku takut.Bangunlah,MIKA!"Zack terus mendukung badan Mika dan membawa dia pulang kerumah agam milik Chen Xian.

"Zack what happen to him?"tanya Chen Xian sambil melihat kearah wajah pucat Mika.

"I dont know,daddy tolong call Doktor,please"rayu Zack.

Chen Xian hanya mengganguk.

[SELEPAS DIRAWAT]

"How about my boy"tanya Chen Xian.

"Mr.Chen Xian,anak awak terkena demam panas tetapi saya dah beri ubat,nanti dia akan sembuh."Kata Dr.Lin

Chen Xian hanya mengganguk.Dr.Lin dihantar pulang oleh orang bawahannya.

Zack hanya duduk disamping Mika.






-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now