"kau nak pergi mana Am?"Tanya Hazel yang baru ternampa Amni bersiap.
"Aku nak jumpa kawan.Kau nak apa-apa ke?"Tanya Amni.
"Takde pape.Kau keluarlah leklok"Kata Hazel lalu naik keatas.Amni duduk dihadapan pintu pagar sementara menunggu izyan datang mengambilnya."Amni!"Panggil seseorang dari tepi jalan.
"Izyan!"Amni bergerak laju kearah Izyan.
"You masuklah dulu,kita pergi makan and pergilah mana tempat you nak"Kata Izyan lalu masuk kedalam kereta.Amni akur lalu duduk disebelah Izyan.
"You nak makan mana?"Tanya Izyan.
"Kalau you tak kisah,kita makan dekat McD boleh?Sebab I tetiba kempunan"Kata Amni perlahan.Izyan tergelak melihat telatah Amni.
"Boleh you.Jom kita gerak"Kata Izyan."Kan aku dah cakap,suami kau tak pentingkan kau lansung.-"
"Memang suami dia takde,aku ada.Abang ipar dia"Kata seseorang yang sedang bersandar pada diding dibelakang kal.
"Eh,look!Who's here!Zackhril!"Xincent tersenyum dan duduk dihadapan Zack.
"Aku taknak gaduh dengan sepupu adik aku sebab aku tahu adik aku tak bunuh darah daging sendiri,jadi aku nak minta Hani elok-elok"Kata Zack dingin.
"Sepupu?Siapa sepupu Mika?Aku?!!Kau tak payah nak bergurau dengan aku"Xincent tertawa.
"Benda penting macam ni tak lawak then kenapa aku nak main-main"Kata Zack lagi.
"BUDAK YANG DAH RAMPAS MAK AKU TU?!!!KAU CAKAP SEPUPU AKU?!!EH,KAU DENGAN MIKA,TAKDE BEZA!SEBAB KAU DENGAN DIA,AKU TERPAKSA IKUT BAPAK AKU DUDUK NEGARA ORANG,CHINA.SEMUA SEBAB KAU DENGAN BUDAK TAK GUNA TU!!AKU TAKDE SEPUPU.MAKCIK AKU SORANG JE ZACK,TU PUN DAH LAMA MATI! JADI DARI PLANET MANA BUDAK TAK GUNA TU DAH DATANG!?"Xincent melepaskan segala amarahnya.
"YE MEMANG BETUL MAKCIK KAU DAH TAKDE.MIKA TU ANAK LUAR NIKAH DADDY AKU DENGAN MAKCIK KAU.AKU TAKNAK KAU BUNUH DARAH DAGING KAU!TOLONG KAL.AKU-"
"Kalau kau nak bunuh aku,bunuh sekarang.Hani dan anak aku takde kena-mengena dalam hal kita"Kata seseorang yang baru masuk kedalam gudang Xincent.
"Mika?!"Zack terkejut melihat Mikael yang baru masuk kedalam gudang Xincent.
"ABANG!!!!TOLONG SAYANG!!"Hani menangis memanggil Mikael.
"Im here sayang"Kata Mikael lembut lalu berdiri dihadapan Xincent.Pistol pada seluarnya dikeluarkan dan diletakkan pada tangan Xincent.Tangan Xincent diletakkan pada kepalanya.
"Kau sepupu aku dan aku takkan bunuh darah daging ku sendiri.Bunuh aku sekarang dan aku takkan wujud lagi untuk menyemakkan mata kau dan menyerabutkan otak kau.Aku minta maaf sangat."Kata Mikael.Air matanya bertakung.Xincent masih terpaku melihat Mikael yang berada dihadapannya."You,bawa I pergi gudang abang I"Kata Amni.
"Buat apa?"Tanya Izyan.
"I rasa tak sedap hati"Kata Amni.Izyan menjeling Amni sekilas dan mengangguk."Mi-Mikael"Xincent melihat Mikael.
PANG!!!
Mikael rebah diatas lantai.Hani dan Zack tergamam.
"ABANG!!"Amni berlari kearah Xincent dan mengambil pistol pada tangan Xincent.Izyan terdiam.
"Abang!"Hani memeluk Mikael.
"Zack,call ambulans"Kata Hani.
"Amni,apa you buat?"Tanya Izyan yang masih terkejut.Amni duduk disebelah Xincent yang masih mendiamkan diri.
"Am,sini kejap"Panggil Izyan.Amni melangkah mengikut Izyan keluar dari kawasan hospital.
"Selama ni,aku dah agak yang kau tipu kitaorang."Kata Izyan.
"Izyan!Apa you ni?!I tak tembak Mika.Sanggup you permainkan I selama ni.I tak tipu Izyan Malik,walaupun baru dua tiga hari I kenal you,I suka dengan perangai you sebab I percaya you tapi you!!you mainkan I."Air mata Amni mengalir laju.Hatinya hancur mendengar kenyataan yang Izyan sampaikan.
"Aku takkan percaya kau."Izyan masuk kedalam meninggalkan Amni.AUTHOR SUKA MENGARUT JADI MOHON TÆBAH😂😂😬💙
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...