Hani membuka matanya perlahan.Tangan seseorang disebelahnya disentuh perlahan.
"Hani,you dah sedar?"Tanya Izyan yang berada disebelah Hani.
"Mana Mikael?"Tanya Hani perlahan.
"Mika tak sedar lagi.I ada berita nak bagitahu you,tapi I tunggu you betul-betul dah okey lah"Kata Izyan.
"Bagitahu je sekarang"Kata Hani.Badannya ditegakkan menghadap Izyan.
"You pregnant 1 month"Kata Izyan.Senyuman terukir dibibirnya.
"I-I pregnant.You rasa,Mika nak ke anak ni"Air mata Hani jatuh.
"Hey,mestilah.You jangan risau,I tahu abang I macam mana.You jaga baby tu elok-elok.Jaga dia untuk Mika okey"Pujuk Izyan.
"I need time"Kata Hani lalu baring dan menarik selimut menutup wajahnya.
Izyan keluar dari bilik Hani untuk memberi masa pada Hani.
"Macam mana keadaan dia?"Tanya Aryan.
"Dia takut Mika tak terima anak dia."Kata Izyan.Nafasnya dihela berat.
"Aku rasa dia masih terkesan dengan perangai Mika masa Mika keluar dengan dia masa tu."Teka Hafizul.
Izyan dan Imran hanya terdiam.
"Mika,masih takda apa-apa khabar ke?"Tanya Zack.
"Takde"Izyan menggeleng.
Tanpa mereka bertujuh sedar,ada seseorang yang memerhati mereka dari jauh dengan senyuman yang sinis.
"Thanks Mika sebab mudahkan kerja aku untuk dapatkan hak aku"Kata lelaki itu sebelum berlalu pergi.
"Abang,Hani pregnant.Abang suka tak baby ni?"Tanya Hani dengan senyuman yang manis.Tangan Mikael diusap lembut.Senyumannya mati apabila melihat tubuh kaku Mikael.Air matanya mengalir laju.
"Abang,Hani minta maaf,kalau hari tu Hani tak suruh abang kerja lelaki tu,abang mesti okey.Hani rindu abang.Abang taknak bangun ke?"Hani mengucup tangan Mikael.
"Abang,Hani tidur dulu tau,abang bangun cepat tau"Hani meletakkan kepalanya diatas katil Mikael dan tidur.
"Aku dah dapat tahu dah siapa orang yang cari Hani"Kata MinHaou.
"Siapa?"Tanya Izyan sambil membelek pistol putihnya.
"Xincent.Haikal Xincent"Kata MinHaou.
"Anak siapa pula tu?"Tanya Aryan.
"Dia musuh lama Mika.Cuma yang aku tak pasti kenapa dia nak Hani.I think dia and Hani memang kenal each other"Kata MinHaou.
"Then,kita kena tanya pemilik badan"Kata XianHaou yang baru masuk kedalam bilik bawah tanah bersama seseorang.
"Hani!"Semua orang yang berada didalam bilik itu memandang Hani.
"Hai,what's going on?"Tanya Hani.
"Okey,you duduk dulu dekat situ"Kata Izyan sambil menunjukkan kerusi Mikael.
Hani tidak bercakap banyak,langkah diatur kearah kerusi itu.
"Hani,you kenal Xincent?"Tanya MinHaou.
"Tak,siapa tu?"Tanya Hani pula.
"You memang tak pernah ingat lansung manusia nama Xincent?"Tanya Izyan lagi.
"Tak.Siapa dia?"Suara Hani agak meninggi.
"Then,how about Haikal Xincent or maybe kau lebih ingat Haikal Abdullah"|Kata Zack yang duduk dipenjuru meja sambil membelek pistol-pistolnya.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...