2

8.8K 364 30
                                    

Wajah Mika masih tertunduk disebelah Zack.Chen Xian berdehem sebelum memulakan bicaranya.

"Mika,Zack,daddy ade job untuk korang"Kata Chen Xian lancar.

Mika mengangkat wajahnya.Wajah Chen Xian direnung tajam.

"Job apa daddy?"Tanya Zack.

"Daddy rasa Mika sesuai Job ni"Kata Chen Xian.

Mika terus berdiri dan menuju ketandas.Zack pula mengeluh berat.

"Daddy,daddy kan tahu Mika tak ready lagi untuk semua job ni.Kenapa daddy still paksa dia?"Tanya Zack.Rambutnya dikuak kebelakang.

"Sebab aku nak dia bersedia.Banyak musuh dekat luar sana dah tahu pasal Mika.Lagipun job aku senang.Aku nak Mika jadi student.Bukan susah pun."Kata Chen Xian lagi.

"For what?Mika dah habis sekolah Daddy."Tanya Mika yang tiba-tiba berdiri disebelah Chen Xian.

"Daddy nak Mika tolong siasat latar belakang salah seorang cikgu dekat sekolah tu.Daddy dah bincang dengan pengetua,dia akan tolong Mika.Bende senang Mika.Daddy bagi 2 bulan lepastu Mika baliklah.Mika jadi mafia tak susah Mika.Please Mika,sebelum daddy pergi"Pujuk .

Mika mengehela nafas berat.

"Kalau tu buat daddy happy,Mika akan buat.Nanti Mika suruh Zack tolong."Kata Mika perlahan.

"ADAM MIKAEL!APA NI?DULU MIKA DAH JANJI DENGAN ZACK?"Tanya Zack lantang.

"Mika takde pilihan.Daddy,jomlah Mika dengan Zack hantar daddy balik rumah kitaorang dulu.Flight daddy esok kan?"Kata Mika.

"It's okay.Daddy nak bagi fikiran kamu dengan Zack tenang.One more thing,Mika,next week Mika boleh start sekolah.Rahsiakan umur Mika.Faham?"Kata Chen Xian sebelum melangkah pergi dari pandangan anak lelakinya.

"Faham"Balas Mika perlahan.

Zack membawa Mika balik ke rumah.Mika terus masuk kedalam biliknya.Zack menjeling Mika sekilas.Langkah diatur kebiliknya.

[SEMINGGU BERLALU]

"Mika,kalau ada apa-apa,kau call aku tau"kata Zack kepada Mika.

"Ye Zakhril!!Kau dah ulang dari semalam.Aku dah boleh hafal ayat kau"Mika tertawa melihat muka Zack yang risau dengan dirinya.

"Aku risau gila!!dahlah,baiii"Zack terus menutup pintu rumah.

Mika tertawa melihat telatah Zack yang merajuk.BMW Z4 milik Zack meluncur laju keluar.Zack yang menyedari ketiadaan keretanya hanya mampu menahan kemarahannya.

"ADAM MIKAEL!!!"Jerit Zack dihadapan rumah.

[SHIMY HIGH SCHOOL]

Kereta Mika diletakkan dikawasan VIP yang telah disediakan khas utnuknya.Encik Kamarul,Pengetua Shimy High School,menyambut kedatangan Mika dengan senyuman.

"Mika kena daftar dekat mana?"Tanya Mika perlahan.

"Mika jangan risau,daddy Mika dah daftar.Kelas Mika dekat 5 ROSSA"Kata Encik Kamarul.

Mika tertunduk.Dia terus menuju kearah sekumpulan pelajar yang sedang berkumpul.

"Assalamualaikum,nak tanya boleh?"Tanya Mika.

Pelajar-pelajar tersebut melihat Mika.Mika hanya tersenyum.

"waalaikumsalam,kau ni sapa dan kau nak tanya apa?"Tanya salah seorang pelajar lelaki dari mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"waalaikumsalam,kau ni sapa dan kau nak tanya apa?"Tanya salah seorang pelajar lelaki dari mereka.

"Aku Mika,aku nak tanya kelas 5 ROSSA dekat mana?"Mika membalas pertanyaan mereka perlahan.

"Aku kelas tu,kau ikut aku jelah.Korang,aku pergi dulu.Nanti cakap dekat Mr.jai aku ade kerja"Kata lelaki tadi kepada kawan-kawannya.

"okeyy,kitaorang pergi dulu"Mereka pergi meninggal Mika dan lelaki tadi.

"Nama aku Ridzal.Kalau kau nak minta tolong apa-apa,cari jelah aku."Kata lelaki tadi.

Mika hanya mengagguk.Langkah mereka diatur ke 5 ROSSA.Setelah 3 minit berjalan,Mika dan Ridzal tiba dihadapan kelas.Pintu kelas diketuk oleh Ridzal.

"Mr.Ridzal!Kamu ni memang selalu masuk kelas lambat kenapa?"Tanya Ms.Qairina.

"EHHHH,Ms.Qairina,jangan salah faham,tadi saya tolong bawa pelajar baru.Ni,pelajar baru kelas kita"Kata Ridzal.Tubuh Mika ditolak perlahan kehadapan kelas.Semua mata memandangnya.Pelajar perempuan tersenyum dan berbisik-bisik sesama sendiri.

Mata Mika tertancap pada seorang perempuan yang duduk dihujung kelas sambil termenung keluar kelas.

"Please introduce yourself"Suruh Ms.Qairina.

"My nama is Adam Mikael that'all"Mika menundukkan wajahnya.

"OOOH..OKAYYY..Mika duduk sebelah Hani,sebab sebelah dia takde orang."Ms.Qairina menunjukkan kearah pelajar perempuan yang diperhati oleh Mika.

Mika tersenyum dan menuju kearah mejanya.Hani tidak mengendahkan Mika.

"Hai,aku Mika,kau?"Tanya Mika perlahan.

Hani memandang wajah Mika sekilas.Mika ternampak kesan tamparan dipipi Hani.

"S....saya..Hani Umairah"Hani terus menundukkan wajahnya.

Mika mengangkat wajah Hani.Wajah perempuan itu dilihat.

"Kena...kenapa dengan awak ni?"Hani menolak tangan Mika perlahan.

Mika hanya menggeleng.









-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now