38

3.7K 162 17
                                    

"Kita dah dapat location Xincent"Kata XianHaou.

"Ready gun"Kata Mikael dingin.Langkah diatur keluar dari bilik bawah tanah.

"Bila kau nak bagitahu Mika yang dia sepupu Xincent?"Tanya MinHaou.

"Aku pun tak tahu bila.Aku tak sanggup nak bagitahu dia tentang tu.Aku tak sanggup tengok dia sedih kalau dia tahu dia anak luar nikah."Zack meraup wajahnya.

"Kau jangan sampai Xincent dah mati dekat tangan Mika baru kau nak bagitahu.Kau tahu perangai Mika,dia tak bunuh orang yang sama darah daging dengan dia."Kata Hafizul.Zack dan Izyan hanya terdiam.


Mikael duduk ditaman ditepi rumahnya sambil menghirup kopi yang dibuat oleh Izyan.Kepalanya masih serabut memikirkan keadaan Hani dan anaknya.

"Mika,aku nak bagitahu kau sesuatu yang penting boleh?"Tanya Zack lalu duduk disebelah Mikael.

"Cakaplah"Kata Mikael.

"Kau,sebenarnya bukan adik kandung aku dan abang kandung Izyan"Kata Zack lancar.Mikael hanya mendiamkan diri.

"Sebenarnya,kau anak luar nikah daddy dengan mak kau.Aku tahu kau-"

"Aku tahu aku anak luar nikah."Kata Mikael sekilas.Wajahnya ditundukkan.Zack terdiam.

"Mac-macam mana kau tahu?"Tanya Zack tidak percaya.

"Aku pernah dengar perbualan daddy dengan kau.Aku tak kisah pun even adalah sikit rasa jijik dengan diri sendiri,dan tak dinafikan aku malu dengan kau"Mikael tergelak perlahan.Zack memeluk Mikael.

"Kau tak payah malu dengan aku.Sumpah kitaorang tak kisah.Kau dah macam adik-beradik kandung kitaorang weyh"Kata Zack.

"Thanks sebab terima aku"Kata Mikael.

"Aku rasa kau juga tahu yang Xincent dengan Khir sepupu kau"Kata Zack sambil melayari Instagram.

"WHAT?!TU SUMPAH AKU TAK TAHU!!!"Mikael melihat wajah Zack meminta penjelasan.

"Kau sepupu Xincent,Khir dengan Amni.Diorang buat tu aku tak tahu sebab apa.Kau pergilah jumpa Xincent sendiri"Kata Zack lalu masuk kedalam.Mikael masih terkedu.



"Oi,pompuan bangun"Xincent menendang kaki Hani untuk mengejutkan wanita itu.Hani membuka matanya perlahan.

"Sayang.I bawa nasi untuk sayang.Makan tau"Xincent mengucup dahi Hani dan duduk dihadapan Hani.

"Kal,I nak balik"Pujuk Hani.

"Kau nak aku ulang berapa kali!Jangan sebut pasal nak balik depan aku!!Bingit kau tahu tak!"Xincent menolak Hani dan keluar dari stor.Hani hanya mampu mendiamkan diri dan menangis mengharapkan Mikael datang secepat mungkin.



"ASSALAMUALAIKUM!"Seseorang mengetuk pintu rumah Mikael sekuat mungkin.

"Waalaikumsalam!Jap!"Izyan membuka pintu.

"Hai,Mika ada?"Tanya wanita yang mengetuk pintu tadi.

"You,siapa?"Tanya Izyan.

"I,Amni.Cousin Mikael and kawan Hani"Kata Amni.Izyan mengangguk dan membiarkan Amni duduk disofa.

"You tunggu kejap.I panggil Mika"Izyan naik atas dan memanggil Mikael.Amni duduk sambil membetulkan tudungnya.

"Kau buat apa datang sini?"Tanya Mikael dingin.

"Mika,I datang nak bagitahu dekat mana Hani sekarang.I takut jadi apa-apa dekat anak you"Kata Amni perlahan.

"KAU NAK RASA KESIAN BUAT APA?!NI SEMUA KERJA KAU DENGAN ABANG KAU!"Mikael menghentak meja yang berada dihadapannya.Izyan dan Zack mendiamkan diri.

"I,tak tahu pun Hani yang kal maksudkan tu Hani kawan I.I buat pun sebab I cuma ada kal,I terpaksa dengar dia.Lepas I tahu kal cari Hani bini you,I nak bagitahu you lagi-lagi lepas I tahu you cousin I.I dah try sorokkan Hani dari kal,I bagi dia makan dan duduk dengan I,tapi orang bawahan dah bagitahu kal tentang I dan kal tak bagi I datang gudang dia.I takut keadaan Hani makin teruk jadi I nak minta tolong dengan you je sekarang.I minta maaf Mika,Zack"Amni menundukkan wajahnya.

"Sorry kalau aku terbawa-bawa marah kau.Kau kalau nak duduk rumah aku duduk je.Kawan-kawan aku boleh jaga kau.Kau rehat lah dulu."Kata Mikael lalu mengatur langkah naik keatas.

"I keluar sekejap pergi beli barang"Kata Amni.

"I nak ikut"Kata Izyan lalu menarik tangan Amni keluar dari rumah.Amni hanya membiarkan.

"Haih,buang tebiat ke Izyan tu"Zack naik keatas.



"

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now