Xincent melihat gambar Mikael diatas meja yang berada disebelah katilnya.
"Kau ni,dari dulu menyusahkan aku.Kalau kau dengan abang kau tak datang dan masuk dalam keluarga aku,aku takkan terpisah dengan mak dan abang aku.Semua salah kau"Kata Xincent.Gambar Mikael dicampak kelantai.
"Kenapa kau masuk dalam keluarga aku?Kenapa Mika?!"Suara Xincent makin meninggi.
Hani terbangun dari lenanya.Sebelahnya diraba-raba untuk mencari tubuh Mikael tetapi hampa,Mikael tiada.
"Abang"Panggil Hani perlahan.
Hani turun dari katil dan turun keruang tamu.Matanya tertancap kearah Mikael yang sedang makan.
"Sayang dah bangun?Sini"Mikael memanggil Hani dan menariknya duduk didalam dakapan Mikael.
Hani hanya akur.Dia jujur,dia sukakan bau aroma tubuh Mikael.
"Abang,bila kita nak balik?"Tanya Hani perlahan.Tidak mahu Puan Kyla terasa dengan kata-katanya.
"Petang ni.Khir nak ikut.Sayang tak kisah kan?"Tanya Mikael.
"Takpe."Kata Hani.Senyuman manis terukir dibibirnya.
Mikael tersenyum.Kepala Hani diusap perlahan.
"Mak,mak nak Hani tolong apa-apa?"Tanya Hani.
"Kamu duduk je.Kamu kan mengandung,mak taknak merbahayakan kamu"Kata Puan Kyla lembut.
Hani hanya tersenyum.Dia menuju kearah Mikael dan duduk diatas peha Mikael.
"Eh,sayang.Apa ni?"Tanya Mikael.
"Saja.Senang nak peluk abang"Kata Hani.
"Kita naik atas.Jom"Ajak Mikael.
"Taknak,atas tu Hani takut"Kata Hani perlahan.Wajahnya disembamkan pada dada Mikael.
"Kenapa sayang takut?"Tanya Mikael.
"Nanti Haikal datang"Kata Hani.
"Siapa Haikal?"Tanya Mikael lagi.
"Orang jahat.Biarlah"Hani memeluk Mikael erat.
Mikael hanya mendiamkan diri.Belakang badan Hani diusap perlahan.
"Haih,nak sweet-sweet kat ataslah.Depan mata aku juga"Kata Khir yang baru turun.
"Biarlah.Kau dah siap belum?"Tanya Mikael.
"Dah.Mak!"Panggil Khir.
Puan Kyla datang kearah Khir.
"Kamu nak gerak dah ke?"Tanya Puan Kyla.
"Haah.Mak jaga diri tau"Kata Mikael.
"Kamu pun jaga diri"Kata Puan Kyla.
Mikael menarik tangan Hani dan masuk kedalam kereta.
"Mika!Jaga emosi Hani.Orang mengandung ni emosi macam-macam"Kata Puan Kyla.
"Boleh.Bye mak.Assalamualaikum"Mikael menyalam tangan Puan Kyla dan berlalu pergi bersama Hani dan Khir.
Mikael meletakkan tubuh Hani diatas katil.Dia mengatur langkah turun kebawah.
"Hani dah tidur ke?"Tanya Izyan.
"Dalam kereta dia dah tidur.Tadi aku angkat dia.Ya Allah,dia dengan baby lagi,berat yang amat"Kata Mikael.Tubuhnya disandarkan pada sofa biru yang berada disebelah Khir.
"Khir,kau apa cerita?"Tanya Zack.
"Aku sihat je.Cuma baru-baru ni aku busy sebab pekerja aku tetiba ramai buat hal."Kata Khir.
"Biasalah tu.Pekerja ni lain orang lain ragam.Tabah weyh.Kau dengan Ian bila nak kahwin?"Tanya Zack lagi.
"Ian tengah sambung belajar lagi.Aku tak nak paksa dia"Kata Khir.
"Korang,aku nak keluar jap."Kata Mikael tiba-tiba.
"Kenapa?Aku tak sedap hatilah nak bagi kau keluar"Kata Izyan.
"Tyler chat aku,dia kata dia ada masalah dan dia perlukan aku"Kata Mikael sambil memakai jaket kulit hitamnya.
"Takpayah lah.Hani tu kau nak buat apa?Kalau dia tahu macam mana?"Tanya Izyan.Sejujurnya dia tidak sedap hati dari tadi.
"Okey,macam ni.Aku pergi Hotel Qoisz.Nanti,kalau aku tak balik sebelum pukul 11 malam,kau cari aku dan kalau apa-apa berlaku,aku bagitahu kau"Kata Mikael lalu mengambil kunci keretanya dan keluar.
"Mika!"Izyan memanggil Mikael tetapi kelibat Mikael telah hilang dari pandangannya.
"Mana Mikael?"Tanya MinHaou yang baru turun bersama Imran dan Hafizul.
"Mikael pergi jumpa Tyler.Aku tak sedap hati."Kata Izyan.Pelipisnya diurut perlahan.
"Kau chill.Aku yakin takde apa berlaku"Kata MinHaou.Hatinya yang risau cuba ditenangkan.
"Kau nak apa jumpa aku?"Tanya Mikael dingin.
"You ni,minum dulu.Nanti kita boleh berborak lagi panjang"Kata Tyler dengan senyuman yang sinis.
Mikael minum air yang berada dihadapan mejanya.
"You ni,makin hensemlah"Tyler menyentuh baju Mikael.
"Apa kau ni."Mikael menepis tangan Tyler.
"Asal kepala aku sakit?Kau letak apa dalam air aku?!"Tanya Mikael.Suaranya meninggi.
Tyler tidak mengendahkan Mikael.Dia menyentuh muka Mikael dan-
CHUP!
Tyler mengucup pipi Mikael.Mikael terus memegang wajah Tyler dan mengucup pipi Tyler.
"Sayang,I want you"Kata Mikael dengan suara yang mengoda.
"Jomlah dekat atas"Tyler menarik tangan Mikael.
Mikael menarik wajah Tyler dan menyentuh bibir Tyler.Bibirnya dan bibir Tyler sangat rapat sehinggakan hembusan nafas Tyler jelas pada wajah Mikael.
"I want you sayang"Kata Mikael.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...