27

4K 162 5
                                    


"Hani"Panggil seseorang dari pintu bilik Hani.

Izyan menoleh kearah pintu melihat pemilik suara.

"Abang!"Hani terus berlari memeluk Mikael.

"Mika,kau-"Izyan terdiam sebab Mikael menyuruhnya keluar dari bilik mereka.

Izyan mengangguk.Zack,Hafizul dan Minhaou turun kebawah.

"Abang,Hani rindu abang"Hani menangis dalam dakapan Mikael.

"I'm here,sayang"Mikael mengucup umbun-umbun Hani.

Mikael membawa Hani duduk diatas katil.Keadaan bilik yang tidak teratur diabaikan.

"Abang"Hani menarik tangan Mikael dan meletakkan pada perutnya.

"Abang boleh terima baby  ni tak?"Tanya Hani.Wajahnya ditunduk menghadap lantai.

Mikael menarik tangannya menguak rambutnya kebelakang.

"Sa-sayang mengandung!Anak abang?!"Tanya Mikael teruja.

Hani mengangguk.

"Abang tak suka ke?"Tanya Hani.

"Are you crazy?Mestilah abang suka.Thanks sayang"Mikael menarik Hani masuk kedalam dakapannya.

Selepas Hani tertidur,Mikael mengatur langkah turun kebawah.

"Mika!"Aryan menerpa kearah Mikael.

Mikael duduk disebelah Izyan.Perutnya yang agak sakit disentuh perlahan.

"Mika,perut kau tak baik lagi kan,kenapa kau balik sini?"Tanya Izyan.

"Takkan aku nak biar bini aku menangis dekat atas sorang-sorang.Tolong sesiapa,bagitahu aku,apa yang jadi"Kata Mikael.

"Aku dah tahu siapa yang buru Hani"Kata MinHaou.

"Aku tanya Hani,dia kenal Xincent tak?Dia kata tak tapi bila Zack kata Haikal Abdulla,Hani terus diam dan naik atas.Tahu-tahu dia meracau macam tu"Terang Izyan penjang lebar.

"Xicent?Musuh lama aku?Macam mana Hani boleh kenal dia?"Tanya Mikael lagi.

"Tu,aku tak tahu tapi masa kau tak datang lagi tadi,Hani ada cakap dia benci Haikal."Kata Zack pula.

"Aku rasa,Xincent dengan Hani pernah ada hubungan dulu"Teka Imran yang hanya berdiam dari tadi.

"Kenapa kau rasa macam tu?"Tanya Izyan.

"Kau tak pelik ke,kenapa Hani ada banyak surat-surat antara dia dengan Xincent dan gambar dia dengan Xincent berdua."Kata Imran.

"Aku rasa baik tanya Haziq"Cadang Aryan.

"Aku akan tempah tiket untuk Haziq balik Malaysia"Kata Zack.

"Baguslah kalau korang semua dah ada plan.Aku sakit badan lagi,jadi aku nak naik tidur"Kata Mikael.

"Kau naiklah tidur.Nanti aku bagitahu apa-apa"Kata Izyan.

Mikael hanya mengangguk.Langkah diatur naik keatas.


Mikael menatap wajah Hani.Rambut Hani yang menutup wajahnya diselak ke tepi telinga.

"Hani jaga baby kita baik-baik tau"Mikael mengucup dahi Hani.

"Abang tak kisah kalau sayang pernah ada kenangan dengan Haikal because abang akan tetap jaga Hani"Kata Mikael lagi.

Badan Hani ditarik masuk kedalam pelukkannya dan akhirnya dia terlena.

-I'M MAFIA- (COMPLETE)Where stories live. Discover now