"Amni,kau kat sana jaga diri"Kata Hani sambil memeluk Amni.
"Aku boleh jaga diri aku.Kau jangan risau.Nanti kalau baby kau dah lahir,jangan lupa update mama Amni dia"Kata Amni.
"Alah,aku ingatkan dia nanti.Dia ni kekadang pelupa"Seloroh Mikael.
"Baguslah.Okeylah,abang kal,Mika,Hani and yang lain,aku gerak dulu.Abang,nanti kirim salam mak.Aku lupa nak jumpa"Kata Amni.
"Aku tak lupa"Kata Xincent.
"AMNI!"Seseorang memanggil Amni dari jauh.Amni menjeling sekilas dan menunduk.
"Amni,tolong maafkan I.Imasa tu bodoh Amni.I tak sedar perasaan you dekat I.I terlalu ikutkan hati I.Tolong Amni.Dont leave me.I already fall in love with you"Rayu Izyan.
"Izyan,listen.I dah takde apa-apa perasaan dekat you.You boleh cari orang lain dan thanks sebab pernah happy kan I.I pergi dulu.Assalamualaikum"Amni menarik begnya dan berlalu pergi.
"But i still akan tunggu dan cari you,Amni!"Jerit Izyan.Amni menoleh dan berlalu pergi.Izyan terduduk dikerusi menunggu.Air matanya yang bertakung dari tadi dibiarkan mengalir laju."Abang,sayang nak duduk atas"Kata Amni."Kata Hani.
"Kejap,abang tolong.Izyan,kau-"Kata-kata Mikael terhenti melihat Izyan berjalan longlai naik keatas.
"Abang,cepatlah"Kata Hani Manja.Mikael tersentak.Langkah diatur membantu Hani naik keatas.(1 bulan kemudian)
"Izyan!Makan jom!"Panggil Hani yanv sedang menyusun pinggan diatas meja. I nak keluar.Bye,assalamualaikum"Kata Izyan lalu melangkah keluar.Hani hanya memgangguk dan duduk ditempatnya.Mikael baru turun duduk disebalah Hani.
"Mana Izyan?"Tanya Imran.
"tadi Izyan kata dia nak keluar."Kata Hani.
"Dah sebulan dah Am pergi oversea tapi Izyan still macam tu."Kata Hafizul.
"Kau macam baru kenal dia sehari dua.Cuma kali ni pelik sikit,sebab Izyan mana pernah suka orang.Kalau suka tu macam ajaib"Kata Aryan.
"haih,risau I,Izyan tu-ARGHH,ABANG-AB-ABANG!!PERUT SAYANG SAKIT.ABANG,TOLONG SAYANG"Hani tiba-tiba merintih sambil menahan sakit.Perutnya disentuh.
"Mika!Air ketuban dia dah pecah weyh!"Kata Hafizul.
"APA AKU NAK BUAT?!!!"Jerit Mikael pula.
"Alah bangangnya kau ni.Hospital lah!"Zack menepuk kepala Mikael.Mikael mengangguk dan membawa Hani masuk kedalam kereta.Imran memandu kerata dan Mikael setia dibelakang menenangkan Hani."ABANG!!!!SAKIT ABANG!!"Hani mengenggam tangan Mikael sekuat mungkin.
"Push puan.Baby punya kepala dah keluar"Kata Doktor.
"ABANG,I CAN'T!!SAKIT SANGAT!!"Hani menangis.
"ARGHHHH!!"Dengan sekali tekanan,suara bayi memenuhi segenap ruang bilik persalinan.Mikael tersenyum.Hani hanya tersenyum hambar.Air matanya mengalir laju."WAH!!!MANA ANAK SEDARA AKU!"Jerit Aryan yang baru masuk kedalam wad Hani.
"Diam,bangang"XianHaou mengetuk kepala Aryan.
Mikael hanya menjeling.Wajah Hani yang terlena dicium lembut.
"Apa nama baby kau?"Tanya Hafizul.
""Ariq,Ariq Rayhan"Kata Mikael lalu tersenyum.Dahi Ariq dikucup lembut.
"Hai guys"Kata Izyan yang baru masuk kedalam wad Hani.
"Iz,kau hensem-hensem nak pergi mana?"Tanya Mikael.
"Aku nak balik Korea dalam 2 bulan macam tu.Then aku nak cari Am.Aku datang nak say goodbye to everyone.Lagi-lagi anak buah aku sorang ni."Izyan mengucup pipi Hani.
"Seriously!!Lamanya?"Tanya Zack.
"Aku nak dia.Aku harap korang faham"Kata Izyan.
"Kitaorang faham.Jaga diri kau dekat sana."Kata Mikael.
"Kirim salam adik aku"Kata Xincent.Izyan hanya tersenyum.Langkah diatur keluar dari hospital"Amni,tunggu I datang."Kata Izyan perlahan.
YOU ARE READING
-I'M MAFIA- (COMPLETE)
RomanceADAM MIKAEL Adam merupakan seorang jejaka kacukan cina.Pekerjaannya sebagai CEO ZA Holding adalah hanya untuk pekerjaan gelapnya.Sifat dinginnya membuatkan ramai wanita tertarik dengannya.Dari satu job yang diberikan oleh bapanya,dia dipertemukan de...